Waarom bemoeit iedereen zich met de topics?

Gestart door Simba2011, november 15, 2011, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Citaat van: TenT op november 23, 2011, 16:15:11
Aah ok die tip bedoelde je. Ik zal zeker de knop met meld dit bericht bij een moderator gebruiken. Ik dacht dat jullie dat liever niet hadden.
Juist wel :) Dan krijgen we meteen 'n melding via de e-mail dat er iets is.
Gebruik dan wel de knop bij het betreffende bericht, in plaats van je eigen bericht; dat geeft verwarring ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Citaat van: Kleintjes op november 23, 2011, 16:27:46
Juist wel :) Dan krijgen we meteen 'n melding via de e-mail dat er iets is.
Gebruik dan wel de knop bij het betreffende bericht, in plaats van je eigen bericht; dat geeft verwarring ;)
Dat houdt dus niet in dat er lukraak op dat ding geklikt moet worden.
Denk even logisch na voordat er misbruik gemaakt wordt. Ook nutteloos misbruik maken van 't forum en zijn mogelijkheden kan bestraft worden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

Citaat van: *wendy* op november 19, 2011, 12:04:21Wat ik de laatste tijd echter heel storend vind is dat er door forumleden gereageerd wordt op topics, zonder dat zij daadwerkelijk een antwoord weten.

Ik lees de topics wel graag, maar als ik het antwoord niet weet ga ik ook niet reageren. Eigen ervaring meegeven ken soms wel handig zijn, maar dit betekent niet dat het bij een ander ook daadwerkelijk werkt. Topic van ziektes reageer ik niet zo snel omdat ik daar niet zoveel verstand van heb, dat zeg ik eerlijk.

Verder vindt ik over de hele discussie. Eerst zelf even zoeken en als je het dan echt niet vindt, dan pas topic openen. Dan kun je in elk geval zeggen k heb ook geprobeerd het eerst te zoeken. Dit ken binnen of buiten het forum zijn (Buiten het forum dus bijv. via Google). Het is wel eens zonde dat er niet de moeite wordt gedaan om eerst te zoeken voordat je gaat vragen. Ik bedoel maar het is toch een kleine moeite om eerst even te gaan zoeken voordat je gaat vragen?
Anders vind ik het best wel laks/lui als je niet eerst eventjes zoekt voordat je gaat vragen
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Audrey

Inderdaad, de antwoorden op de meeste vragen zijn -als je zoekfunctie hier niet zo handig vindt- makkelijk via Google te vinden. Soms kom je dan ook gewoon hier terecht. De moderators en veel andere leden (waaronder ik) zijn het zat om voor de zoveelste keer de vraag te krijgen of parkieten witloof mogen hebben.  ::)

Als het gaat over zieke parkietjes, ligt het natuurlijk niet zo eenvoudig aangezien symptomen heel individueel kunnen zijn. Maar ook dan zal het advies meestal zijn: ga naar een vogelarts! Hier op het forum zijn dan wel ervaringsdeskundigen, het zijn daarom nog geen dokters en op afstand is het helemaal moeilijk.

Simba2011

Citaat van: Audrey op november 28, 2011, 01:53:00
Inderdaad, de antwoorden op de meeste vragen zijn -als je zoekfunctie hier niet zo handig vindt- makkelijk via Google te vinden. Soms kom je dan ook gewoon hier terecht. De moderators en veel andere leden (waaronder ik) zijn het zat om voor de zoveelste keer de vraag te krijgen of parkieten witloof mogen hebben.  ::)

Als het gaat over zieke parkietjes, ligt het natuurlijk niet zo eenvoudig aangezien symptomen heel individueel kunnen zijn. Maar ook dan zal het advies meestal zijn: ga naar een vogelarts! Hier op het forum zijn dan wel ervaringsdeskundigen, het zijn daarom nog geen dokters en op afstand is het helemaal moeilijk.

Tja, als iedereen er zo over gaat denken, kan je beter geen forum hebben.
Veel mensen hebben gewoon niet het geduld om te zoeken naar een bepaald onderwerp, en die mensen zullen er altijd zijn.
Ik zie ook het probleem niet om een nieuwe bezoeker iets uit te leggen wat op het forum al uitgelegd is.
Op dit forum zitten gewoon te veel mensen die zich meer om randzaken dan parkieten drukmaken.
Ik vind het allemaal best, want als ik een vraag heb, vraag ik het wel op een ander forum, ik ben namelijk niet hier om op spelfouten gecontroleerd te worden.
Buiten dat, degene die dat het hardst roept, maakt zelf ook spelfouten, maar daar mag niets over gezegd worden, want dan wordt je bericht verwijdert.

Kleintjes

Ok, ik ben 't nu zat.

't Is al uitgebreid besproken wat de bedoeling van dit forum is, hoe we hier werken en wat je kan doen.
Ook is besproken dat we 't verschil tussen vergissingen en lui-heid zien, maar dat begrijpen sommige bet-weters toch niet.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#46
@ all: het is wel mooi geweest zo. Topic krijgt een slotje. Klachten graag via pb, dank u.