Waarom bemoeit iedereen zich met de topics?

Gestart door Simba2011, november 15, 2011, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*wendy*

Citaat van: Kleintjes op november 19, 2011, 13:21:55
Overdrijven is 'n kunst, nietwaar?

Ga nog even zo door, dan kunnen we beter de zaak opdoeken (no offense).
Als er alleen ruzie en gezanik is, hou dan alstjeblieft op.

Jeetje, Wendy geeft een keer haar mening. Dat is dus ook meteen de laatste keer..  :-X

Citaat van: Moppers op november 19, 2011, 13:30:27
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. En ook dit is denk ik weer terug te leiden naar het niet lezen van de forumregels door nieuwe leden. Want ook daarover staat er iets in de regels.
Sommige nieuwe leden snappen niet dat het op dit forum gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het gaat om goede informatie, niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk posts op je naam hebben staan.

We hebben al eens eerder nagedacht hoe nieuwe leden er beter toe worden aangezet de forumregels wel door te lezen. Beheerdersteam, is daar nog iets uitgekomen?

(en mijn dank is groot voor de t ;))

Blij dat ik niet de enige ben die dit op is gevallen  :)

Kleintjes

Ben dan ook duidelijk waar je dat 'overdreven corrigeren' gevonden hebt.
Zo is 't makkelijk emmeren als je toch geen beeld hebt?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#22
Citaat van: *wendy* op november 19, 2011, 12:04:21.......

Wat ik de laatste tijd echter heel storend vind is dat er door forumleden gereageerd wordt op topics, zonder dat zij daadwerkelijk een antwoord weten. Het valt mij op dat daardoor vaak de eerste antwoorden fout zijn en later door de experts verbeterd moeten worden. Dit is voor de topic starters erg onduidelijk (wie heeft nu gelijk?). Ook wordt er vaak gereageerd met een bevestiging van een reactie ("ja, dat zou ik ook doen" of "inderdaad, een foto zou handig zijn"), zonder dat er iets toegevoegd wordt. Ik vind dat door dit soort dingen de kwaliteit van het forum de laatste weken enigszins achteruit gaat.

Maar goed, da's mijn mening  8)

Daar heb je helemaal gelijk in Wendy en het is zeker een aandachtspunt voor het beheer om dit weer op te pikken. Echt foute reacties moeten we gewoon weghalen. Reacties met uitsluitend de tekst "ik weet het niet" ook.
Wat betreft "wie gelijk heeft": in het gros van de gevallen schatten de expertleden de situatie goed in. Zij dragen niet voor niets de titel expert en zijn deskundig op het gebied van grasparkieten. Mocht een expertlid een antwoord niet weten, dan zal hij of zij je dat ook gewoon vertellen.

Het is de bedoeling dat de informatie op dit forum adequaat en betrouwbaar is. Een goede, duidelijke vraagstelling is een voorwaarde om een goed antwoord te kunnen geven.
We zullen de komende tijd de touwtjes weer wat aantrekken, al zal niet iedereen ons in dank afnemen.


@ Moppers:
Eigenlijk hebben we geen goede, praktische oplossing gevonden om de lezers te verplichten de forumregels door te nemen.
Wat ik wel overweeg is om vragen die in dramatisch slecht Nederlands gesteld worden, gewoon te verwijderen.

Voorbeeld:
He ik he me vogel gister eten gegeven nou is ie ziek ik weet even nie wat heeft ie nou en
hij hingt ook en zo en o ja ik ga gwon niet de dierenarts want da magnie ven me moeder heb een kennes die parkier hebben en die zij dat het over gaat


Persoonlijk reageer ik al lang niet meer op dat soort brakke topics.
Als mensen geen moeite doen om hun vraag fatsoenlijk te formuleren, doe ik geen moeite in de vorm van reageren.
Mocht je tips hebben Moppers, dan zijn die uiteraard van harte welkom! Iedereen mag trouwens tips geven, meedenken is immers altijd goed. ;)

Citaat van: *wendy* op november 19, 2011, 12:04:21
Soms vind ik dat men te ver gaat in het verbeteren van teksten. Als er in een tekst een keer een komma staat in plaats van een punt, dan lijkt me niet dat het nodig is om het aan te passen. Zolang de leesbaarheid goed is, vind ik dan ook dat dit soort dingen kunnen blijven staan.

@ Wendy:
Zo dramatisch doen we nou ook weer niet......
In de toekomst gewoon blijven reageren hoor!  ;)


*wendy*

Voorbeeld geven is een beetje lastig, aangezien je, zodra een tekst is aangepast, de oorsponkelijke tekst niet meer kan zien.., maar ik zal het proberen. Een enkele keer heb ik een tekst verbeterd zien worden zoals bijvoorbeeld: een reactie van 3 zinnen , die alledrie met 1 uitroepteken beëindigd werden, waarbij dan de uitroeptekens door punten vervangen worden. Zoiets lijkt mij niet relevant voor de leesbaarheid. Je ziet dan ook wel eens verontwaardigde reacties, dat mensen echt niet begrijpen wat er nu fout was aan hun tekst.. En soms kan ik mij daar wel in vinden. Meestal niet overigens: akelig veel teksten staan boordevol fouten en dat leest verschrikkelijk irritant. Dus begrijp mij niet verkeerd: ik vind dat het goed is dat jullie teksten leesbaarder maken en forumleden erop wijzen...

Ik had mijn zin misschien anders moeten formuleren, zodat deze niet begrepen zou worden als "overdrijven". Dat is niet mijn bedoeling geweest, dus mijn excuses daarvoor.
Citaat van: Kleintjes op november 19, 2011, 13:21:55
Ga nog even zo door, dan kunnen we beter de zaak opdoeken (no offense).
Als er alleen ruzie en gezanik is, hou dan alstjeblieft op.
Maar ik denk ook dat deze reactie best wel iets minder had gekund  :)

Kleintjes

Dat klopt Wendy, maar ik hoop dat je 't ook vanuit ons punt kunt begrijpen :)
Excuses voor m'n laatste reactie, maar eerlijk gezegd begin ik er echt ziek van te worden. Ik bedoel daar niets persoonlijks mee, echt niet.

Ik begin er koppijn van te krijgen hoe weinig moeite mensen nog doen, hoe veel mensen meteen ontploffen als je ze op simpele dingen wijst zoals de regels. Hoe idioot sommige mensen zijn en 10 nieuwe topics openen  die nog geen half uur geleden ook al zijn gemaakt (bij wijze van spreken).

't Is ontzettend lastig om te helpen als je nog niet eens meer weet wie nu echt problemen heeft of wie gewoon te lui is om z'n kont te dragen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Ik begrijp jou/jullie helemaal. Ik zit ook regelmatig met het zweet in mijn handen als ik weer een topic voorbij zie komen waarin geen enkele hoofdletter, punt of komma te vinden is en ik absoluut niet begrijp wat nou de vraag is.  Ik begrijp dat het voor enorm veel irritatie zorgt. Ik hoop dat je begrijpt dat ik aan jullie kant sta hierin. En ik geef je helemaal gelijk als deze reacties worden gegeven als er weer een verschrikkelijk slechte tekst op het forum verschijnt of er respectloos gereageerd wordt of iets dergelijks, maar ik hoor daar - volgens mij - niet bij  8) I'm one of the good guys..

Ik denk dat het een goed punt is om topics die echt verschrikkelijk slecht zijn gewoon te verwijderen, met een bericht naar de topic starter dat hij/zij het nogmaals kan proberen in goed Nederlands (en anders beter weg kan blijven ;). Hetzelfde eldt voor topics met vragen als: welk fruit mag mijn parkietje; hoe groot moet een kooi zijn voor 2 parkietjes; etcetera etcetera.

Citaat van: Moppers op november 19, 2011, 13:30:27
Sommige nieuwe leden snappen niet dat het op dit forum gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het gaat om goede informatie, niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk posts op je naam hebben staan.
Misschien is er een mogelijkheid om deze mensen erop te wijzen. Want dit forum heeft een hele hoge kwaliteit, maar door dit soort mensen stort de kwaliteit echt gigantisch omlaag en dat is heel erg zonde.

TenT

Ik denk niet dat het een goed idee is om topics te verwijderen van mensen die een slechte spelling hebben. Wie weet hebben deze mensen echt hulp nodig. Ik denk dat het een beter idee is om te vragen of ze hun vraag nog eens willen stellen maar met de juiste spelling. Als ze dan agressief reageren verwijder je hun topic.

Ik denk wel dat het een goed idee is om topics te verwijderen van mensen die de zoekfunctie niet gebruiken. Aangezien ze de info waarschijnlijk sneller gevonden hadden via de zoekfunctie.

Ook wil ik even aan iedereen die zich stoort aan de foute reacties mijn excuses aanbieden.Ik voel me een beetje aangesproken aangezien ik al 2 foute reacties heb geplaatst op korte tijd.

@ Wendy je hebt pb.

Kleintjes

In de regels staat zelfs aangegeven dat als er taal problemen zijn leden dit gewoon kunnen aangeven aan 't moderatie team. Wij houden 't onderling omdat niet iedereen alles hoeft te weten :)

Dat is ook 1 van de redenen waarom we er steeds op hameren dat leden eens de regels doorsnuffelen. Er staat zo ontzettend veel in wat betreft informatie, tips en uitleg.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Citaat van: Kleintjes op november 19, 2011, 15:39:13
In de regels staat zelfs aangegeven dat als er taal problemen zijn leden dit gewoon kunnen aangeven aan 't moderatie team. Wij houden 't onderling omdat niet iedereen alles hoeft te weten :)

Dat is ook 1 van de redenen waarom we er steeds op hameren dat leden eens de regels doorsnuffelen. Er staat zo ontzettend veel in wat betreft informatie, tips en uitleg.

Ik weet niet of dit een reactie was op mijn reactie. Maar als dit zo is bedoel ik een probleem met hun parkiet niet een probleem met spelling door een ziekte of zo.

Jorijn

Citaat van: TenT op november 19, 2011, 15:07:25
Ik denk wel dat het een goed idee is om topics te verwijderen van mensen die de zoekfunctie niet gebruiken. Aangezien ze de info waarschijnlijk sneller gevonden hadden via de zoekfunctie.

Nope.

Citaat van: Simba2011 op november 15, 2011, 11:22:38
Hallo
Ik vind dit een leuk forum.

Hoi! Dankjewel.

Citaat van: Simba2011 op november 15, 2011, 11:22:38
Maar het valt me op dat niet moderators om slotjes vragen op andermans topics.
Ook het terechtwijzen van nieuwe leden dat ze maar de zoekfunctie moeten gebruiken, het is toch een forum? Dat je nieuwe topics kan aanmaken is er toch niet voor niets!!!

Wanneer er mensen zijn die zich storen aan bepaalde berichten (jij, mensen die vragen om slotjes) -- kunnen zij een bericht melden aan het beheer team met de grote knop onder/naast het bericht. Op deze manier komt het bericht wat sneller onder onze aandacht. Dit lijkt me een goede manier om dit soort berichten te voorkomen.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Moppers

Uiteraard denk ik graag mee over mogelijke oplossingen.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar is het volgende iets voor het niet lezen van de regels?
Als je een reactie wil toevoegen aan een topic en er heeft sinds je je reactie ging schrijven al iemand gereageerd, dan krijg je bovenaan het tekstvak een mededeling in rode letters dat er intussen iemand gereageerd heeft. Zoiets zou wellicht ook standaard kunnen verschijnen bij het openen van een nieuw topic. Daarin wordt het lid dan gewezen op de forumregels (met een linkje erbij), en wordt het gebruik van de zoekfunctie en correcte spelling nog extra aangehaald. Stel dat een nieuw lid de forumregels over het hoofd heeft gezien, bewust of onbewust, dan wordt hij/zij er voor het starten van een nieuw topic voor de zekerheid nog op gewezen.

Het zou dan ook verschijnen als mensen die de regels wel doorhebben een nieuw topic willen starten. Ik denk echter dat dit niet irritant zal zijn of op andere wijze vervelend. We willen met zijn allen graag een leuk, informatief en overzichtelijk forum, dat draagt daar dan aan bij. Ik denk dat ik me er in ieder geval niet aan zou storen, vooral omdat ik zou weten waarom die mededeling er staat.

CiteerIk denk wel dat het een goed idee is om topics te verwijderen van mensen die de zoekfunctie niet gebruiken. Aangezien ze de info waarschijnlijk sneller gevonden hadden via de zoekfunctie.
Meestal krijgen deze topics een slotje als er gemeld is dat de zoekfunctie het antwoord biedt. Na een tijd kan het topic wel worden verwijderd in het kader van opschoning. Er is een topic waarin je dergelijke gesloten topics kunt aangeven: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,19010.0.html

Citeer"Sommige nieuwe leden snappen niet dat het op dit forum gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het gaat om goede informatie, niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk posts op je naam hebben staan."
Misschien is er een mogelijkheid om deze mensen erop te wijzen. Want dit forum heeft een hele hoge kwaliteit, maar door dit soort mensen stort de kwaliteit echt gigantisch omlaag en dat is heel erg zonde.
Ook dit staat in de forumregels. Maar ook hier lopen we er dus tegenaan dat mensen niet de moeite nemen deze regels te lezen.

Ik denk dat we hierbij het beheerdersteam ook kunnen helpen. Soms stelt een lid dezelfde vraag in twee verschillende topics, als ik dit tegenkom meld ik dat altijd via de 'meld dit bericht aan de moderator' met een linkje naar het tweede topic. Ik zou dit ook kunnen doen bij reacties die totaal niks toevoegen, zoals "ik weet het niet, misschien weet een van de andere leden het" en dergelijke. Een moderator kan het bericht dan verwijderen en het lid van de reden op de hoogte stellen. Moderators, wat vinden jullie daarvan? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie overstelpt worden met meldingen, het moet wel behapbaar blijven, maar ik kan niet inschatten of dat in dit geval is/zal zijn.

Simba2011

Als er gevallen wordt over bemoeit of bemoeid, vind ik dat wel een beetje overdreven, ik dacht bemoeide, dus zal het ook wel bemoeid zijn.
Affijn, moppers vind het gewoon leuk om iedereen erop te wijzen hoe geweldig zijzelf schrijft. Nou, petje af hoor, maar vallen over bemoeit of bemoeid vind ik gewoon zwaar overdreven.
Dit was overigens m'n laatste post hier, want op deze manier vind ik het niets aan.
Ik zit hier niet om verbetert te worden op kleine foutjes zoals met een d of een t of dt.

TenT

Citaat van: Simba2011 op november 21, 2011, 14:23:25
Als er gevallen wordt over bemoeit of bemoeid, vind ik dat wel een beetje overdreven, ik dacht bemoeide, dus zal het ook wel bemoeid zijn.
Affijn, moppers vind het gewoon leuk om iedereen erop te wijzen hoe geweldig zijzelf schrijft. Nou, petje af hoor, maar vallen over bemoeit of bemoeid vind ik gewoon zwaar overdreven.
Dit was overigens m'n laatste post hier, want op deze manier vind ik het niets aan.
Ik zit hier niet om verbetert te worden op kleine foutjes zoals met een d of een t of dt.

Er is misschien inderdaad een beetje overdreven. Maar om daarvoor te stoppen op het forum? Dat is dan ook weer overdreven.

Kleintjes

Citaat van: Simba2011 op november 21, 2011, 14:23:25

Affijn, moppers vind het gewoon leuk om iedereen erop te wijzen hoe geweldig zijzelf schrijft. Nou, petje af hoor, maar vallen over bemoeit of bemoeid vind ik gewoon zwaar overdreven.


Dit hoeft nu ook weer niet. Ik kan me niet herinneren dat er iemand persoonlijk is aangevallen op de spelling en dat ga jij nu wel doen. (Misverstand is opgelost.)
Ik denk dat 't team maar eens in overleg moet komen over wat verder met dit topic.
Voor mij is de grens bereikt als we persoonlijk gaan worden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ingeborg

Toch snap ik de irritatie wel hoor.
Kijk,als er echt gruwelijke fouten gemaakt worden in de spelling,mag er gerust iets van gezegd worden.
Maar als ik iets type en er staat meteen onder dat de tekst "uit elkaar is gehaald om de leesbaarheid te vergroten" dan denk ik ook: blijf verdorie van mijn bericht af.

Nogmaals: de zoekfunctie zou meer gebruikt mogen worden en grote fouten mogen worden verbeterd,maar overdrijven is niet nodig en erg storend.

Parkieten-Freak

Citaat van: ingeborg op november 21, 2011, 21:33:14
........
Maar als ik iets type en er staat meteen onder dat de tekst "uit elkaar is gehaald om de leesbaarheid te vergroten" dan denk ik ook: blijf verdorie van mijn bericht af.
......
Jouw bericht.
Tja.
Misschien vind je het interessant om te weten dat Jorijn en ik samen de kosten van dit forum betalen.
Het is dan weliswaar "jouw bericht", maar dat plaats je wel op "ons" forum. Zolang Jorijn en ik voor de hostingkosten opdraaien, zul jij het met onze zienswijze moeten doen.
Verder hebben onze moderatoren/medebeheerders het volledige recht om in te grijpen daar waar zij dat nodig achten.

@ Simba:
Ik vind het prima dat je kritiek levert maar doe dit dan gewoon inhoudelijk en ga niet op de persoonlijke toer.

@ Moppers:
Dank voor je positieve inbreng, we zullen jouw tips zeker bespreken en bekijken wat haalbaar is.
Je oproep aan de leden om de knop "meld dit bericht aan een moderator" vaker te gebruiken, kan ik alleen maar onderschrijven. Het is voor ons heel fijn als leden even "aan de bel trekken".


Kleintjes

Citaat van: ingeborg op november 21, 2011, 21:33:14
Maar als ik iets type en er staat meteen onder dat de tekst "uit elkaar is gehaald om de leesbaarheid te vergroten" dan denk ik ook: blijf verdorie van mijn bericht af.

2 typische voorbeelden:
Leestdatlekkerzo'nberichtdataanelkaargeplaktis?Volgensmijnietechthoorlaatstaandatjedemoeitegaatnemenallesuittepluizenwatwaarbijhoort.

Ander leukvoorbeeld: Als je van die topics of reacties tegenkomt,die net ietsjes meer lucht hebben dan de totaal geplakte lijnen,maar dat is vaak net zo storend.leest al iets prettiger, maaris nog hinderlijk.al helemaal als je sowieso al moeite hebt met taal.daar wordt niet aangedacht door de meesten,dat er ook mensen zijn die moeite hebben taal/lezen.voor hen zijn die aanelkaargeritste zinnen al helemaal 'n ramp.

Persoonlijk ben ik dankbaar als de zinnen duidelijk uit elkaar zouden worden geschreven zoals 't eigenlijk hoort. Na elk leesteken 'n spatie.
Dat leest prettiger en maakt 't meteen 'n stuk overzichtelijker.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Citaat van: Parkieten-Freak op november 21, 2011, 22:08:43

@ Moppers:
Dank voor je positieve inbreng, we zullen jouw tips zeker bespreken en bekijken wat haalbaar is.
Je oproep aan de leden om de knop "meld dit bericht aan een moderator" vaker te gebruiken, kan ik alleen maar onderschrijven. Het is voor ons heel fijn als leden even "aan de bel trekken".

Ben je nu serieus? Ik heb iets soortgelijks voorgesteld en toen zei je zo een aanpassingen gaan we niet doen.

Parkieten-Freak

#38
Beste TenT,
Lees eerst een goed alvorens je reageert.
Ik heb het volgende geschreven:

CiteerDank voor je positieve inbreng, we zullen jouw tips zeker bespreken en bekijken wat haalbaar is.
Je oproep aan de leden om de knop "meld dit bericht aan een moderator" vaker te gebruiken, kan ik alleen maar onderschrijven. Het is voor ons heel fijn als leden even "aan de bel trekken"

Er staat nergens dat alle tips van Moppers uitgevoerd gaan worden. Er staat dat we gaan bekijken wat haalbaar is.
Technische aanpassingen aan het forum zelf hebben niet mijn voorkeur. Met name haar tip aan leden om de "meld dit bericht aan een moderator" eens wat vaker te gaan gebruiken, vind ik zeer waardevol.

@all:
Het is de wens van het "Parkieten-Freak" team én van een groot aantal forumleden om dit forum naar een hoger niveau te tillen en dat niveau vast te houden.
Er zijn in dit land een aantal fora (waaronder het onze) waar je op taalgebruiken aangesproken wordt als je verzuimt aandacht te schenken aan interpunctie, spelling etc. Deze fora stralen aanzienlijk meer kwaliteit uit in vergelijking tot fora waar de Nederlandse taal onder het tapijt geschoffeld wordt.
Leden mogen hier gerust spelfouten maken, dit is het probleem helemaal niet.
Wat is het probleem dan wel?
Slordige abacadabra-topics vol spelfouten. Zonder interpunctie. Grove bejegening. Te lui zijn om zelf een antwoord te willen zoeken.

Mensen met een geringe kennis van de Nederlandse taal, moeten op een forum als het onze een begrijpelijk antwoord kunnen vinden.
Ook ouderen moeten zonder moeite berichtjes kunnen lezen en daarom gebruiken we hier geen SMS-taal.
Mensen die moeite hebben met spelling of met de Nederlandse taal in het algemeen, zijn ook van harte welkom. Het beheer én het gros van onze leden wil hen graag helpen. Twee vliegen in één klap: je leert iets over grasparkieten en "en passant" leer je ook nog beter Nederlands.
Mooi toch? :)
Nou, mocht het bovenstaande allemaal niet jouw ding zijn, dan is het misschien een optie om een forum te zoeken dat beter bij je persoonlijke wensen aansluit.

Als mensen nog willen reageren in dit topic: prima, zolang de discussie inhoudelijk blijft.
Reacties waarin het "op de man/vrouw" gespeeld wordt, worden door het moderatieteam verwijderd.
Dit soort kritiek uit je maar via pb aan betrokkene, maar houd het netjes.



TenT

Aah ok die tip bedoelde je. Ik zal zeker de knop met meld dit bericht bij een moderator gebruiken. Ik dacht dat jullie dat liever niet hadden.