Waarom bemoeit iedereen zich met de topics?

Gestart door Simba2011, november 15, 2011, 11:22:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simba2011

Hallo
Ik vind dit een leuk forum.
Maar het valt me op dat niet moderators om slotjes vragen op andermans topics.
Ook het terechtwijzen van nieuwe leden dat ze maar de zoekfunctie moeten gebruiken, het is toch een forum? Dat je nieuwe topics kan aanmaken is er toch niet voor niets!!!
Wat moet een nieuw lid wel niet denken!!! Komen op dit forum, en krijgen gelijk te horen dat ze zoekfunctie moeten gebruiken.
De zoekfunctie is overigens niet echt overzichtelijk, ik heb het een paar keer gebruikt, maar het is beter een nieuw topic te starten, daar zijn forums toch voor.

Mvg: Simba

DP

#1
Daar ben ik het mee eens. Je zou bijna geen topic meer durven aan te maken..

Caradow

#2
Citaat van: Simba2011 op november 15, 2011, 11:22:38
Hallo
Ik vind dit een leuk forum.
Maar het valt me op dat niet moderators om slotjes vragen op andermans topics.
Ook het terechtwijzen van nieuwe leden dat ze maar de zoekfunctie moeten gebruiken, het is toch een forum? Dat je nieuwe topics kan aanmaken is er toch niet voor niets!!!
Wat moet een nieuw lid wel niet denken!!! Komen op dit forum, en krijgen gelijk te horen dat ze zoekfunctie moeten gebruiken.
De zoekfunctie is overigens niet echt overzichtelijk, ik heb het een paar keer gebruikt, maar het is beter een nieuw topic te starten, daar zijn forums toch voor.

Mvg: Simba

Ik geloof dat jij zelf de forumregels niet goed hebt gelezen, want anders zou jij heel goed weten dat het wel zeker de bedoeling is om o.a. eerst de zoekfunctie te gebruiken voor je een nieuw topic aanmaakt.

;)



Enzan

#3
Nee, een forum is er niet voor om alleen maar dom vragen te stellen en dan verwachten dat je gelijk antwoord krijgt. Als jij en 9 anderen in de klas een vraag stellen die letterlijk in het boek staat, gaat je docent het niet gezellig 10 keer opnieuw uitleggen. Pas als je aangeeft dat je de uitleg in het boek niet begrijpt, willen ze rustig even naar je vraag luisteren. Zo is dat hier ook: je moet dit forum niet zien als een plek waar je gewoon je vraag kunt stellen en dan wordt hij wel beantwoord. Je moet het zien als een soort database, een verzameling, van vragen. Er zijn al veel mensen voor je geweest, dus de kans is groot dat je vraag al eens ergens gesteld is. Je kunt de zoekfunctie gebruiken, of even bij de topics op het forum kijken. Als je een vraag over voer hebt, kijk je dus even bij Voeding. Dikke kans dat er op de eerste pagina al iets staat wat overeenkomt met je vraag. En het kan juist heel handig zijn om even wat meer topics door te kijken voor een antwoord op je vraag, dan kun je vergelijken met wat het beste op jouw situatie van toepassing is.
Plus, ik denk toch echt dat de meeste mensen wel iets beters te doen hebben dan élke dag precies dezelfde vragen opnieuw te beantwoorden. Probeer het maar eens: het wordt gauw vervelend.

Enneh... Moderators hoeven natuurlijk niet om slotjes te vragen. Die geven ze gewoon :P Wat ik dan wel raar vind, inderdaad, is als mensen om slotjes gaan vragen bij topics van anderen. Als het topic overbodig is geworden, kunnen die mensen dat heel goed zelf aangeven, en anders doen de mods het wel. Mensen willen misschien behulpzaam zijn, maar ik weet niet of het heel veel zin heeft om ergens te zeggen dat het topic wel dicht kan. Of een mod ziet het topic en besluit dat zelf wel, of een mod ziet het topic niet en dan... tja, had het nog geen zin :p

En last but not least: precies wat Caradow zegt :P

TenT

#4
Dat de zoekfunctie niet zo overzichtelijk is klopt volgens mij. Ik geef even een voorbeeld. Ik was opzoek naar informatie over een volière ik zoek het bij de zoekfunctie ik vind het niet. Ik tik het in bij Google en ik geloofde mijn ogen niet: Een link naar deze site met het antwoord op mijn vraag. Ik dacht dit kan toch niet. Ik tik het opnieuw in in de zoekfunctie en ik vond het weer niet.
Moraal van het verhaal: zoekfunctie is niet altijd even duidelijk en zeker niet voor de nieuwe leden, maar als je het intikt bij Google vind je het ook wel op dit forum.

P.S. Typ maar eens een vraag over parkieten in bij Google. 9/10 staat er een link naar deze site.

Over het vragen van andere mensen om een topic te sluiten geef ik je 100 procent gelijk.

Wouter

#5
Citaat van: Simba2011 op november 15, 2011, 11:22:38
Dat je nieuwe topics kan aanmaken is er toch niet voor niets!!!
De zoekfunctie ook niet. ;)

Dat je het niet kunt vinden met de zoekfunctie is heel anders dan het gewoon niet gebruiken. Als je gewoon op bepaalde steekwoorden zoekt zijn de meeste vragen wel te beantwoorden met de zoekfunctie. Als je het niet kunt vinden met de zoekfunctie is dit helemaal niet erg, dan kun je alsnog je vraag stellen. Zolang je het maar probeert. De regels zijn er niet voor niets.

Citaat van: Enzan op november 15, 2011, 17:59:23
Nee, een forum is er niet voor om alleen maar dom vragen te stellen en dan verwachten dat je gelijk antwoord krijgt. Als jij en 9 anderen in de klas een vraag stellen die letterlijk in het boek staat, gaat je docent het niet gezellig 10 keer opnieuw uitleggen. Pas als je aangeeft dat je de uitleg in het boek niet begrijpt, willen ze rustig even naar je vraag luisteren. Zo is dat hier ook: je moet dit forum niet zien als een plek waar je gewoon je vraag kunt stellen en dan wordt hij wel beantwoord. Je moet het zien als een soort database, een verzameling, van vragen. Er zijn al veel mensen voor je geweest, dus de kans is groot dat je vraag al eens ergens gesteld is. Je kunt de zoekfunctie gebruiken, of even bij de topics op het forum kijken. Als je een vraag over voer hebt, kijk je dus even bij Voeding. Dikke kans dat er op de eerste pagina al iets staat wat overeenkomt met je vraag. En het kan juist heel handig zijn om even wat meer topics door te kijken voor een antwoord op je vraag, dan kun je vergelijken met wat het beste op jouw situatie van toepassing is.
Plus, ik denk toch echt dat de meeste mensen wel iets beters te doen hebben dan élke dag precies dezelfde vragen opnieuw te beantwoorden. Probeer het maar eens: het wordt gauw vervelend.

Hier ben ik het volledig mee eens. En het wordt na een tijdje erg irritant om elke dag dezelfde vraag te beantwoorden inderdaad.

Blue

#6
Ik wil hier even op reageren.

De zoekfunctie heeft inderdaad rare kuren... ik probeer het uit te leggen...

Ik heb het al een aantal keren voorgehad dat ik de zoekfunctie rechtsbovenaan wil gebruiken en dat er "geen hits" komen op mijn zoekterm.
Daarna wordt je doorgestuurd naar een algemenere zoekpagina en als ik dan nogmaals zoek met diezelfde zoekterm komen er ineens wél hits uit.

- Moeilijk uit te leggen, hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.

Kleintjes

#7
't Probleem met de zoekfunctie is ook hier bekend, echter helpt 't wel als je niet na 1 poging begint te jammeren. Dat doe je met Google of dergelijke ook niet. Dan probeer je gewoon 2 woorden, of 'n andere volgorde van woorden. Doet wonderen ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Blue

Da's waar, en zo doe ik het ook! Wilde dit gewoon even aangeven zodat mensen niet meteen denken dat de zoekfunctie niet werkt ;)

Maaike*

#9
Stel je eens voor dat je op dit forum dag in dag uit elke dag dezelfde vraag krijgt... op een gegeven moment is de lol van het zelfde antwoord geven dan wel af.
Mijns inziens help je mensen juist door op de zoekfunctie te wijzen, ze willen antwoorden over bepaalde zaken met hun vogels, de meeste antwoorden zijn hier al overvloedig aanwezig, dus waarom mensen er niet op wijzen?
Soms moet je ook iets doen om een antwoord te krijgen, onderzoeken dmv google, websites, fora's doorspitten bijvoorbeeld.

Maar voor wie wel graag blijft herhalen, ga vooral je gang, maakt mij niet uit het is alleen niet mijn soort 'hulp'.

Audrey

#10
Het heeft van mij ook best een eindje geduurd eer ik doorhad dat je op de hoofdpagina van het forum de zoekfunctie moet gebruiken. Als je in een topic aan het lezen bent geweest, en je gebruikt dan de zoekfunctie, vermoed ik dat hij enkel in het desbetreffende topic zoekt.

Verder begrijp ik het in sommige gevallen wel als mensen (behalve de mods en de topicstarter) vragen om een topic te sluiten. Sommigen komen hier enkel via google, maken een account aan, stellen hun vraag en komen hier niet meer terug nadat ze een antwoord gekregen hebben. Er is ook een opruimtopic, dus daar kun je ook topics melden die al maanden niet meer gebruikt zijn.
Ook als iemand parkietjes, kooien,... te koop aanbied, kan het soms de koper zijn die zegt dat het topic gesloten mag worden. De verkoop wordt immers meestal achter de schermen geregeld, dus dan is het niet altijd duidelijk dat die persoon met recht zegt dat het topic dicht mag.

Ik zit op een andere forum, met een totaal ander onderwerp als dit weliswaar, maar daar krijg ik het soms op m'n heupen van telkens dezelfde onderwerpen die geopend worden. Daar ben ik nog maar enkele maanden actief, en ik zie nu al grote onderwerpen en vragen terugkeren. Dan denk ik ook wel eens 'kijk eens even rond in het board' of 'hallo, nooit van zoekfunctie gehoord', terwijl daar de zoekfunctie een stuk overzichtelijker is dan hier.

TenT

#11
Citaat van: Audrey op november 17, 2011, 15:00:56
Het heeft van mij ook best een eindje geduurd eer ik doorhad dat je op de hoofdpagina van het forum de zoekfunctie moet gebruiken.

Ja kan er niet zoiets gemaakt worden dat de eerste 10 keer dat je je aanmeld er een zoekfunctie bestaat? En nu moeten we niet gaan zeggen dat dit in de forumregels enzo staat want die leest dus bijna niemand. (we moeten eerlijk zijn)




Parkieten-Freak

#12
Citaat van: TenT op november 17, 2011, 16:43:55
Ja kan er niet zoiets gemaakt worden dat de eerste 10 keer dat je je aanmeld er een zoekfunctie bestaat? En nu moeten we niet gaan zeggen dat dit in de forumregels enzo staat want die leest dus bijna niemand. (we moeten eerlijk zijn)

Dat soort aanpassingen gaan we niet doen aan het forum, zelfs niet als het zou kunnen.
Het gros van onze leden kan redelijk met  computer en internet overweg. Men is over het algemeen heel goed in staat om op wat voor manier dan ook, informatie te vinden via Google en/of de zoekfunctie van het forum.
Het is geen kwestie van "niet kunnen zoeken". Het is bijna altijd een kwestie van "ik heb geen zin om te zoeken, geef jij mij het antwoord even".
En dat laatste, lieve lezers, ga ik in ieder geval niet doen. Van zelf zoeken leer je enorm veel en tijdens je zoektocht kom je vaak een hoop interessante info tegen!


Moppers

#13
Ik antwoord al een tijdje niet meer op vragen die al tig keer gesteld zijn, tenzij mijn antwoord is dat het met de zoekfunctie zo gevonden is. Juist omdat ik het zat ben om telkens dezelfde vraag tegen te komen. Juist omdat ik het zat ben dat mensen geen moeite willen doen voor informatie maar wel verwachten dat jij moeite doet om ze die informatie op een gouden bordje voor te schotelen.
Ik kan me dan ook helemaal vinden in de regels over het gebruik van de zoekfunctie.

(Wil een van de moderators alsjeblieft 'bemoeid' in de titel veranderen in 'bemoeit'? Echt, mijn ogen bloeden iedere keer als ik de titel in mijn lijst ongelezen topics zie staan, mijn nekharen gaan overeind staan en rennen weg, en nog meer van dat soort pijnlijke zaken. Mijn dank zal zeer groot zijn.)

Parkieten-Freak

#14
Op verzoek van Moppers bij iedereen de topictitel even aangepast.  ;)
Onder elke reactie staat nu " << Laatst bewerkt op: Vandaag om 21:..:. door Parkieten-Freak >>
Dit mag iedereen gewoon negeren.  ;)


Audrey

Haha, mij werkte het ook al op mijn zenuwen  ;)

Ik antwoord ook niet op vragen als 'welk fruit mag mijn parkietje eten'. Voor die info moet je zelfs het forum niet doorzoeken, even op de website kijken en je vindt het zo.

Simba2011

Citaat van: Moppers op november 17, 2011, 19:12:09
Ik antwoord al een tijdje niet meer op vragen die al tig keer gesteld zijn, tenzij mijn antwoord is dat het met de zoekfunctie zo gevonden is. Juist omdat ik het zat ben om telkens dezelfde vraag tegen te komen. Juist omdat ik het zat ben dat mensen geen moeite willen doen voor informatie maar wel verwachten dat jij moeite doet om ze die informatie op een gouden bordje voor te schotelen.
Ik kan me dan ook helemaal vinden in de regels over het gebruik van de zoekfunctie.

(Wil een van de moderators alsjeblieft 'bemoeid' in de titel veranderen in 'bemoeit'? Echt, mijn ogen bloeden iedere keer als ik de titel in mijn lijst ongelezen topics zie staan, mijn nekharen gaan overeind staan en rennen weg, en nog meer van dat soort pijnlijke zaken. Mijn dank zal zeer groot zijn.)

Pfffff, waar val je over zeg!!!!!!

*wendy*

Soms vind ik dat men te ver gaat in het verbeteren van teksten. Als er in een tekst een keer een komma staat in plaats van een punt, dan lijkt me niet dat het nodig is om het aan te passen. Zolang de leesbaarheid goed is, vind ik dan ook dat dit soort dingen kunnen blijven staan.

Een zin eindigen met een heel aantal uitroeptekens of geen leestekens en hoofdletters gebruiken is echter zeer storend. Het is dan moeilijk om te ontcijferen wat er staat. Als je een duidelijk antwoord wil op je vraag, mag je ook wel wat tijd besteden aan het formuleren van die vraag en dus leestekens en hoofdletters gebruiken en je getypte tekst even nakijken op tik- en spelfouten. Dat lijkt mij een kleine moeite (mensen met een geldige reden uiteraard uitgezonderd). Dus ja, dan vind ik zeker dat forumleden hierop gewezen mogen worden. De manier waarop valt over te twisten. Daar ga ik mijn vingers niet aan branden  ;)

Wat ik de laatste tijd echter heel storend vind is dat er door forumleden gereageerd wordt op topics, zonder dat zij daadwerkelijk een antwoord weten. Het valt mij op dat daardoor vaak de eerste antwoorden fout zijn en later door de experts verbeterd moeten worden. Dit is voor de topic starters erg onduidelijk (wie heeft nu gelijk?). Ook wordt er vaak gereageerd met een bevestiging van een reactie ("ja, dat zou ik ook doen" of "inderdaad, een foto zou handig zijn"), zonder dat er iets toegevoegd wordt. Ik vind dat door dit soort dingen de kwaliteit van het forum de laatste weken enigszins achteruit gaat.

Maar goed, da's mijn mening  8)

Kleintjes

Citaat van: *wendy* op november 19, 2011, 12:04:21
Soms vind ik dat men te ver gaat in het verbeteren van teksten. Als er in een tekst een keer een komma staat in plaats van een punt, dan lijkt me niet dat het nodig is om het aan te passen. Zolang de leesbaarheid goed is, vind ik dan ook dat dit soort dingen kunnen blijven staan.
Overdrijven is 'n kunst, nietwaar?

Ga nog even zo door, dan kunnen we beter de zaak opdoeken (no offense).
Als er alleen ruzie en gezanik is, hou dan alstjeblieft op.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

CiteerPfffff, waar val je over zeg!!!!!!
Over mensen die geen moeite willen doen maar wel een gespreid bedje verwachten. En over mensen die anderen respectloos veroordelen omdat ze een andere mening hebben. ???

CiteerWat ik de laatste tijd echter heel storend vind is dat er door forumleden gereageerd wordt op topics, zonder dat zij daadwerkelijk een antwoord weten. Het valt mij op dat daardoor vaak de eerste antwoorden fout zijn en later door de experts verbeterd moeten worden. Dit is voor de topic starters erg onduidelijk (wie heeft nu gelijk?). Ook wordt er vaak gereageerd met een bevestiging van een reactie ("ja, dat zou ik ook doen" of "inderdaad, een foto zou handig zijn"), zonder dat er iets toegevoegd wordt.
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. En ook dit is denk ik weer terug te leiden naar het niet lezen van de forumregels door nieuwe leden. Want ook daarover staat er iets in de regels.
Sommige nieuwe leden snappen niet dat het op dit forum gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het gaat om goede informatie, niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk posts op je naam hebben staan.

We hebben al eens eerder nagedacht hoe nieuwe leden er beter toe worden aangezet de forumregels wel door te lezen. Beheerdersteam, is daar nog iets uitgekomen?

(en mijn dank is groot voor de t ;))

*wendy*

Citaat van: Kleintjes op november 19, 2011, 13:21:55
Overdrijven is 'n kunst, nietwaar?

Ga nog even zo door, dan kunnen we beter de zaak opdoeken (no offense).
Als er alleen ruzie en gezanik is, hou dan alstjeblieft op.

Jeetje, Wendy geeft een keer haar mening. Dat is dus ook meteen de laatste keer..  :-X

Citaat van: Moppers op november 19, 2011, 13:30:27
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. En ook dit is denk ik weer terug te leiden naar het niet lezen van de forumregels door nieuwe leden. Want ook daarover staat er iets in de regels.
Sommige nieuwe leden snappen niet dat het op dit forum gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het gaat om goede informatie, niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk posts op je naam hebben staan.

We hebben al eens eerder nagedacht hoe nieuwe leden er beter toe worden aangezet de forumregels wel door te lezen. Beheerdersteam, is daar nog iets uitgekomen?

(en mijn dank is groot voor de t ;))

Blij dat ik niet de enige ben die dit op is gevallen  :)

Kleintjes

Ben dan ook duidelijk waar je dat 'overdreven corrigeren' gevonden hebt.
Zo is 't makkelijk emmeren als je toch geen beeld hebt?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#22
Citaat van: *wendy* op november 19, 2011, 12:04:21.......

Wat ik de laatste tijd echter heel storend vind is dat er door forumleden gereageerd wordt op topics, zonder dat zij daadwerkelijk een antwoord weten. Het valt mij op dat daardoor vaak de eerste antwoorden fout zijn en later door de experts verbeterd moeten worden. Dit is voor de topic starters erg onduidelijk (wie heeft nu gelijk?). Ook wordt er vaak gereageerd met een bevestiging van een reactie ("ja, dat zou ik ook doen" of "inderdaad, een foto zou handig zijn"), zonder dat er iets toegevoegd wordt. Ik vind dat door dit soort dingen de kwaliteit van het forum de laatste weken enigszins achteruit gaat.

Maar goed, da's mijn mening  8)

Daar heb je helemaal gelijk in Wendy en het is zeker een aandachtspunt voor het beheer om dit weer op te pikken. Echt foute reacties moeten we gewoon weghalen. Reacties met uitsluitend de tekst "ik weet het niet" ook.
Wat betreft "wie gelijk heeft": in het gros van de gevallen schatten de expertleden de situatie goed in. Zij dragen niet voor niets de titel expert en zijn deskundig op het gebied van grasparkieten. Mocht een expertlid een antwoord niet weten, dan zal hij of zij je dat ook gewoon vertellen.

Het is de bedoeling dat de informatie op dit forum adequaat en betrouwbaar is. Een goede, duidelijke vraagstelling is een voorwaarde om een goed antwoord te kunnen geven.
We zullen de komende tijd de touwtjes weer wat aantrekken, al zal niet iedereen ons in dank afnemen.


@ Moppers:
Eigenlijk hebben we geen goede, praktische oplossing gevonden om de lezers te verplichten de forumregels door te nemen.
Wat ik wel overweeg is om vragen die in dramatisch slecht Nederlands gesteld worden, gewoon te verwijderen.

Voorbeeld:
He ik he me vogel gister eten gegeven nou is ie ziek ik weet even nie wat heeft ie nou en
hij hingt ook en zo en o ja ik ga gwon niet de dierenarts want da magnie ven me moeder heb een kennes die parkier hebben en die zij dat het over gaat


Persoonlijk reageer ik al lang niet meer op dat soort brakke topics.
Als mensen geen moeite doen om hun vraag fatsoenlijk te formuleren, doe ik geen moeite in de vorm van reageren.
Mocht je tips hebben Moppers, dan zijn die uiteraard van harte welkom! Iedereen mag trouwens tips geven, meedenken is immers altijd goed. ;)

Citaat van: *wendy* op november 19, 2011, 12:04:21
Soms vind ik dat men te ver gaat in het verbeteren van teksten. Als er in een tekst een keer een komma staat in plaats van een punt, dan lijkt me niet dat het nodig is om het aan te passen. Zolang de leesbaarheid goed is, vind ik dan ook dat dit soort dingen kunnen blijven staan.

@ Wendy:
Zo dramatisch doen we nou ook weer niet......
In de toekomst gewoon blijven reageren hoor!  ;)


*wendy*

Voorbeeld geven is een beetje lastig, aangezien je, zodra een tekst is aangepast, de oorsponkelijke tekst niet meer kan zien.., maar ik zal het proberen. Een enkele keer heb ik een tekst verbeterd zien worden zoals bijvoorbeeld: een reactie van 3 zinnen , die alledrie met 1 uitroepteken beëindigd werden, waarbij dan de uitroeptekens door punten vervangen worden. Zoiets lijkt mij niet relevant voor de leesbaarheid. Je ziet dan ook wel eens verontwaardigde reacties, dat mensen echt niet begrijpen wat er nu fout was aan hun tekst.. En soms kan ik mij daar wel in vinden. Meestal niet overigens: akelig veel teksten staan boordevol fouten en dat leest verschrikkelijk irritant. Dus begrijp mij niet verkeerd: ik vind dat het goed is dat jullie teksten leesbaarder maken en forumleden erop wijzen...

Ik had mijn zin misschien anders moeten formuleren, zodat deze niet begrepen zou worden als "overdrijven". Dat is niet mijn bedoeling geweest, dus mijn excuses daarvoor.
Citaat van: Kleintjes op november 19, 2011, 13:21:55
Ga nog even zo door, dan kunnen we beter de zaak opdoeken (no offense).
Als er alleen ruzie en gezanik is, hou dan alstjeblieft op.
Maar ik denk ook dat deze reactie best wel iets minder had gekund  :)

Kleintjes

Dat klopt Wendy, maar ik hoop dat je 't ook vanuit ons punt kunt begrijpen :)
Excuses voor m'n laatste reactie, maar eerlijk gezegd begin ik er echt ziek van te worden. Ik bedoel daar niets persoonlijks mee, echt niet.

Ik begin er koppijn van te krijgen hoe weinig moeite mensen nog doen, hoe veel mensen meteen ontploffen als je ze op simpele dingen wijst zoals de regels. Hoe idioot sommige mensen zijn en 10 nieuwe topics openen  die nog geen half uur geleden ook al zijn gemaakt (bij wijze van spreken).

't Is ontzettend lastig om te helpen als je nog niet eens meer weet wie nu echt problemen heeft of wie gewoon te lui is om z'n kont te dragen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Ik begrijp jou/jullie helemaal. Ik zit ook regelmatig met het zweet in mijn handen als ik weer een topic voorbij zie komen waarin geen enkele hoofdletter, punt of komma te vinden is en ik absoluut niet begrijp wat nou de vraag is.  Ik begrijp dat het voor enorm veel irritatie zorgt. Ik hoop dat je begrijpt dat ik aan jullie kant sta hierin. En ik geef je helemaal gelijk als deze reacties worden gegeven als er weer een verschrikkelijk slechte tekst op het forum verschijnt of er respectloos gereageerd wordt of iets dergelijks, maar ik hoor daar - volgens mij - niet bij  8) I'm one of the good guys..

Ik denk dat het een goed punt is om topics die echt verschrikkelijk slecht zijn gewoon te verwijderen, met een bericht naar de topic starter dat hij/zij het nogmaals kan proberen in goed Nederlands (en anders beter weg kan blijven ;). Hetzelfde eldt voor topics met vragen als: welk fruit mag mijn parkietje; hoe groot moet een kooi zijn voor 2 parkietjes; etcetera etcetera.

Citaat van: Moppers op november 19, 2011, 13:30:27
Sommige nieuwe leden snappen niet dat het op dit forum gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het gaat om goede informatie, niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk posts op je naam hebben staan.
Misschien is er een mogelijkheid om deze mensen erop te wijzen. Want dit forum heeft een hele hoge kwaliteit, maar door dit soort mensen stort de kwaliteit echt gigantisch omlaag en dat is heel erg zonde.

TenT

Ik denk niet dat het een goed idee is om topics te verwijderen van mensen die een slechte spelling hebben. Wie weet hebben deze mensen echt hulp nodig. Ik denk dat het een beter idee is om te vragen of ze hun vraag nog eens willen stellen maar met de juiste spelling. Als ze dan agressief reageren verwijder je hun topic.

Ik denk wel dat het een goed idee is om topics te verwijderen van mensen die de zoekfunctie niet gebruiken. Aangezien ze de info waarschijnlijk sneller gevonden hadden via de zoekfunctie.

Ook wil ik even aan iedereen die zich stoort aan de foute reacties mijn excuses aanbieden.Ik voel me een beetje aangesproken aangezien ik al 2 foute reacties heb geplaatst op korte tijd.

@ Wendy je hebt pb.

Kleintjes

In de regels staat zelfs aangegeven dat als er taal problemen zijn leden dit gewoon kunnen aangeven aan 't moderatie team. Wij houden 't onderling omdat niet iedereen alles hoeft te weten :)

Dat is ook 1 van de redenen waarom we er steeds op hameren dat leden eens de regels doorsnuffelen. Er staat zo ontzettend veel in wat betreft informatie, tips en uitleg.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Citaat van: Kleintjes op november 19, 2011, 15:39:13
In de regels staat zelfs aangegeven dat als er taal problemen zijn leden dit gewoon kunnen aangeven aan 't moderatie team. Wij houden 't onderling omdat niet iedereen alles hoeft te weten :)

Dat is ook 1 van de redenen waarom we er steeds op hameren dat leden eens de regels doorsnuffelen. Er staat zo ontzettend veel in wat betreft informatie, tips en uitleg.

Ik weet niet of dit een reactie was op mijn reactie. Maar als dit zo is bedoel ik een probleem met hun parkiet niet een probleem met spelling door een ziekte of zo.

Jorijn

Citaat van: TenT op november 19, 2011, 15:07:25
Ik denk wel dat het een goed idee is om topics te verwijderen van mensen die de zoekfunctie niet gebruiken. Aangezien ze de info waarschijnlijk sneller gevonden hadden via de zoekfunctie.

Nope.

Citaat van: Simba2011 op november 15, 2011, 11:22:38
Hallo
Ik vind dit een leuk forum.

Hoi! Dankjewel.

Citaat van: Simba2011 op november 15, 2011, 11:22:38
Maar het valt me op dat niet moderators om slotjes vragen op andermans topics.
Ook het terechtwijzen van nieuwe leden dat ze maar de zoekfunctie moeten gebruiken, het is toch een forum? Dat je nieuwe topics kan aanmaken is er toch niet voor niets!!!

Wanneer er mensen zijn die zich storen aan bepaalde berichten (jij, mensen die vragen om slotjes) -- kunnen zij een bericht melden aan het beheer team met de grote knop onder/naast het bericht. Op deze manier komt het bericht wat sneller onder onze aandacht. Dit lijkt me een goede manier om dit soort berichten te voorkomen.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Moppers

Uiteraard denk ik graag mee over mogelijke oplossingen.
Ik weet niet of het technisch mogelijk is, maar is het volgende iets voor het niet lezen van de regels?
Als je een reactie wil toevoegen aan een topic en er heeft sinds je je reactie ging schrijven al iemand gereageerd, dan krijg je bovenaan het tekstvak een mededeling in rode letters dat er intussen iemand gereageerd heeft. Zoiets zou wellicht ook standaard kunnen verschijnen bij het openen van een nieuw topic. Daarin wordt het lid dan gewezen op de forumregels (met een linkje erbij), en wordt het gebruik van de zoekfunctie en correcte spelling nog extra aangehaald. Stel dat een nieuw lid de forumregels over het hoofd heeft gezien, bewust of onbewust, dan wordt hij/zij er voor het starten van een nieuw topic voor de zekerheid nog op gewezen.

Het zou dan ook verschijnen als mensen die de regels wel doorhebben een nieuw topic willen starten. Ik denk echter dat dit niet irritant zal zijn of op andere wijze vervelend. We willen met zijn allen graag een leuk, informatief en overzichtelijk forum, dat draagt daar dan aan bij. Ik denk dat ik me er in ieder geval niet aan zou storen, vooral omdat ik zou weten waarom die mededeling er staat.

CiteerIk denk wel dat het een goed idee is om topics te verwijderen van mensen die de zoekfunctie niet gebruiken. Aangezien ze de info waarschijnlijk sneller gevonden hadden via de zoekfunctie.
Meestal krijgen deze topics een slotje als er gemeld is dat de zoekfunctie het antwoord biedt. Na een tijd kan het topic wel worden verwijderd in het kader van opschoning. Er is een topic waarin je dergelijke gesloten topics kunt aangeven: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,19010.0.html

Citeer"Sommige nieuwe leden snappen niet dat het op dit forum gaat om kwaliteit, niet om kwantiteit. Het gaat om goede informatie, niet om zo snel mogelijk zo veel mogelijk posts op je naam hebben staan."
Misschien is er een mogelijkheid om deze mensen erop te wijzen. Want dit forum heeft een hele hoge kwaliteit, maar door dit soort mensen stort de kwaliteit echt gigantisch omlaag en dat is heel erg zonde.
Ook dit staat in de forumregels. Maar ook hier lopen we er dus tegenaan dat mensen niet de moeite nemen deze regels te lezen.

Ik denk dat we hierbij het beheerdersteam ook kunnen helpen. Soms stelt een lid dezelfde vraag in twee verschillende topics, als ik dit tegenkom meld ik dat altijd via de 'meld dit bericht aan de moderator' met een linkje naar het tweede topic. Ik zou dit ook kunnen doen bij reacties die totaal niks toevoegen, zoals "ik weet het niet, misschien weet een van de andere leden het" en dergelijke. Een moderator kan het bericht dan verwijderen en het lid van de reden op de hoogte stellen. Moderators, wat vinden jullie daarvan? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie overstelpt worden met meldingen, het moet wel behapbaar blijven, maar ik kan niet inschatten of dat in dit geval is/zal zijn.

Simba2011

Als er gevallen wordt over bemoeit of bemoeid, vind ik dat wel een beetje overdreven, ik dacht bemoeide, dus zal het ook wel bemoeid zijn.
Affijn, moppers vind het gewoon leuk om iedereen erop te wijzen hoe geweldig zijzelf schrijft. Nou, petje af hoor, maar vallen over bemoeit of bemoeid vind ik gewoon zwaar overdreven.
Dit was overigens m'n laatste post hier, want op deze manier vind ik het niets aan.
Ik zit hier niet om verbetert te worden op kleine foutjes zoals met een d of een t of dt.

TenT

Citaat van: Simba2011 op november 21, 2011, 14:23:25
Als er gevallen wordt over bemoeit of bemoeid, vind ik dat wel een beetje overdreven, ik dacht bemoeide, dus zal het ook wel bemoeid zijn.
Affijn, moppers vind het gewoon leuk om iedereen erop te wijzen hoe geweldig zijzelf schrijft. Nou, petje af hoor, maar vallen over bemoeit of bemoeid vind ik gewoon zwaar overdreven.
Dit was overigens m'n laatste post hier, want op deze manier vind ik het niets aan.
Ik zit hier niet om verbetert te worden op kleine foutjes zoals met een d of een t of dt.

Er is misschien inderdaad een beetje overdreven. Maar om daarvoor te stoppen op het forum? Dat is dan ook weer overdreven.

Kleintjes

Citaat van: Simba2011 op november 21, 2011, 14:23:25

Affijn, moppers vind het gewoon leuk om iedereen erop te wijzen hoe geweldig zijzelf schrijft. Nou, petje af hoor, maar vallen over bemoeit of bemoeid vind ik gewoon zwaar overdreven.


Dit hoeft nu ook weer niet. Ik kan me niet herinneren dat er iemand persoonlijk is aangevallen op de spelling en dat ga jij nu wel doen. (Misverstand is opgelost.)
Ik denk dat 't team maar eens in overleg moet komen over wat verder met dit topic.
Voor mij is de grens bereikt als we persoonlijk gaan worden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ingeborg

Toch snap ik de irritatie wel hoor.
Kijk,als er echt gruwelijke fouten gemaakt worden in de spelling,mag er gerust iets van gezegd worden.
Maar als ik iets type en er staat meteen onder dat de tekst "uit elkaar is gehaald om de leesbaarheid te vergroten" dan denk ik ook: blijf verdorie van mijn bericht af.

Nogmaals: de zoekfunctie zou meer gebruikt mogen worden en grote fouten mogen worden verbeterd,maar overdrijven is niet nodig en erg storend.

Parkieten-Freak

Citaat van: ingeborg op november 21, 2011, 21:33:14
........
Maar als ik iets type en er staat meteen onder dat de tekst "uit elkaar is gehaald om de leesbaarheid te vergroten" dan denk ik ook: blijf verdorie van mijn bericht af.
......
Jouw bericht.
Tja.
Misschien vind je het interessant om te weten dat Jorijn en ik samen de kosten van dit forum betalen.
Het is dan weliswaar "jouw bericht", maar dat plaats je wel op "ons" forum. Zolang Jorijn en ik voor de hostingkosten opdraaien, zul jij het met onze zienswijze moeten doen.
Verder hebben onze moderatoren/medebeheerders het volledige recht om in te grijpen daar waar zij dat nodig achten.

@ Simba:
Ik vind het prima dat je kritiek levert maar doe dit dan gewoon inhoudelijk en ga niet op de persoonlijke toer.

@ Moppers:
Dank voor je positieve inbreng, we zullen jouw tips zeker bespreken en bekijken wat haalbaar is.
Je oproep aan de leden om de knop "meld dit bericht aan een moderator" vaker te gebruiken, kan ik alleen maar onderschrijven. Het is voor ons heel fijn als leden even "aan de bel trekken".


Kleintjes

Citaat van: ingeborg op november 21, 2011, 21:33:14
Maar als ik iets type en er staat meteen onder dat de tekst "uit elkaar is gehaald om de leesbaarheid te vergroten" dan denk ik ook: blijf verdorie van mijn bericht af.

2 typische voorbeelden:
Leestdatlekkerzo'nberichtdataanelkaargeplaktis?Volgensmijnietechthoorlaatstaandatjedemoeitegaatnemenallesuittepluizenwatwaarbijhoort.

Ander leukvoorbeeld: Als je van die topics of reacties tegenkomt,die net ietsjes meer lucht hebben dan de totaal geplakte lijnen,maar dat is vaak net zo storend.leest al iets prettiger, maaris nog hinderlijk.al helemaal als je sowieso al moeite hebt met taal.daar wordt niet aangedacht door de meesten,dat er ook mensen zijn die moeite hebben taal/lezen.voor hen zijn die aanelkaargeritste zinnen al helemaal 'n ramp.

Persoonlijk ben ik dankbaar als de zinnen duidelijk uit elkaar zouden worden geschreven zoals 't eigenlijk hoort. Na elk leesteken 'n spatie.
Dat leest prettiger en maakt 't meteen 'n stuk overzichtelijker.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Citaat van: Parkieten-Freak op november 21, 2011, 22:08:43

@ Moppers:
Dank voor je positieve inbreng, we zullen jouw tips zeker bespreken en bekijken wat haalbaar is.
Je oproep aan de leden om de knop "meld dit bericht aan een moderator" vaker te gebruiken, kan ik alleen maar onderschrijven. Het is voor ons heel fijn als leden even "aan de bel trekken".

Ben je nu serieus? Ik heb iets soortgelijks voorgesteld en toen zei je zo een aanpassingen gaan we niet doen.

Parkieten-Freak

#38
Beste TenT,
Lees eerst een goed alvorens je reageert.
Ik heb het volgende geschreven:

CiteerDank voor je positieve inbreng, we zullen jouw tips zeker bespreken en bekijken wat haalbaar is.
Je oproep aan de leden om de knop "meld dit bericht aan een moderator" vaker te gebruiken, kan ik alleen maar onderschrijven. Het is voor ons heel fijn als leden even "aan de bel trekken"

Er staat nergens dat alle tips van Moppers uitgevoerd gaan worden. Er staat dat we gaan bekijken wat haalbaar is.
Technische aanpassingen aan het forum zelf hebben niet mijn voorkeur. Met name haar tip aan leden om de "meld dit bericht aan een moderator" eens wat vaker te gaan gebruiken, vind ik zeer waardevol.

@all:
Het is de wens van het "Parkieten-Freak" team én van een groot aantal forumleden om dit forum naar een hoger niveau te tillen en dat niveau vast te houden.
Er zijn in dit land een aantal fora (waaronder het onze) waar je op taalgebruiken aangesproken wordt als je verzuimt aandacht te schenken aan interpunctie, spelling etc. Deze fora stralen aanzienlijk meer kwaliteit uit in vergelijking tot fora waar de Nederlandse taal onder het tapijt geschoffeld wordt.
Leden mogen hier gerust spelfouten maken, dit is het probleem helemaal niet.
Wat is het probleem dan wel?
Slordige abacadabra-topics vol spelfouten. Zonder interpunctie. Grove bejegening. Te lui zijn om zelf een antwoord te willen zoeken.

Mensen met een geringe kennis van de Nederlandse taal, moeten op een forum als het onze een begrijpelijk antwoord kunnen vinden.
Ook ouderen moeten zonder moeite berichtjes kunnen lezen en daarom gebruiken we hier geen SMS-taal.
Mensen die moeite hebben met spelling of met de Nederlandse taal in het algemeen, zijn ook van harte welkom. Het beheer én het gros van onze leden wil hen graag helpen. Twee vliegen in één klap: je leert iets over grasparkieten en "en passant" leer je ook nog beter Nederlands.
Mooi toch? :)
Nou, mocht het bovenstaande allemaal niet jouw ding zijn, dan is het misschien een optie om een forum te zoeken dat beter bij je persoonlijke wensen aansluit.

Als mensen nog willen reageren in dit topic: prima, zolang de discussie inhoudelijk blijft.
Reacties waarin het "op de man/vrouw" gespeeld wordt, worden door het moderatieteam verwijderd.
Dit soort kritiek uit je maar via pb aan betrokkene, maar houd het netjes.



TenT

Aah ok die tip bedoelde je. Ik zal zeker de knop met meld dit bericht bij een moderator gebruiken. Ik dacht dat jullie dat liever niet hadden.

Kleintjes

Citaat van: TenT op november 23, 2011, 16:15:11
Aah ok die tip bedoelde je. Ik zal zeker de knop met meld dit bericht bij een moderator gebruiken. Ik dacht dat jullie dat liever niet hadden.
Juist wel :) Dan krijgen we meteen 'n melding via de e-mail dat er iets is.
Gebruik dan wel de knop bij het betreffende bericht, in plaats van je eigen bericht; dat geeft verwarring ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Citaat van: Kleintjes op november 23, 2011, 16:27:46
Juist wel :) Dan krijgen we meteen 'n melding via de e-mail dat er iets is.
Gebruik dan wel de knop bij het betreffende bericht, in plaats van je eigen bericht; dat geeft verwarring ;)
Dat houdt dus niet in dat er lukraak op dat ding geklikt moet worden.
Denk even logisch na voordat er misbruik gemaakt wordt. Ook nutteloos misbruik maken van 't forum en zijn mogelijkheden kan bestraft worden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

Citaat van: *wendy* op november 19, 2011, 12:04:21Wat ik de laatste tijd echter heel storend vind is dat er door forumleden gereageerd wordt op topics, zonder dat zij daadwerkelijk een antwoord weten.

Ik lees de topics wel graag, maar als ik het antwoord niet weet ga ik ook niet reageren. Eigen ervaring meegeven ken soms wel handig zijn, maar dit betekent niet dat het bij een ander ook daadwerkelijk werkt. Topic van ziektes reageer ik niet zo snel omdat ik daar niet zoveel verstand van heb, dat zeg ik eerlijk.

Verder vindt ik over de hele discussie. Eerst zelf even zoeken en als je het dan echt niet vindt, dan pas topic openen. Dan kun je in elk geval zeggen k heb ook geprobeerd het eerst te zoeken. Dit ken binnen of buiten het forum zijn (Buiten het forum dus bijv. via Google). Het is wel eens zonde dat er niet de moeite wordt gedaan om eerst te zoeken voordat je gaat vragen. Ik bedoel maar het is toch een kleine moeite om eerst even te gaan zoeken voordat je gaat vragen?
Anders vind ik het best wel laks/lui als je niet eerst eventjes zoekt voordat je gaat vragen
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Audrey

Inderdaad, de antwoorden op de meeste vragen zijn -als je zoekfunctie hier niet zo handig vindt- makkelijk via Google te vinden. Soms kom je dan ook gewoon hier terecht. De moderators en veel andere leden (waaronder ik) zijn het zat om voor de zoveelste keer de vraag te krijgen of parkieten witloof mogen hebben.  ::)

Als het gaat over zieke parkietjes, ligt het natuurlijk niet zo eenvoudig aangezien symptomen heel individueel kunnen zijn. Maar ook dan zal het advies meestal zijn: ga naar een vogelarts! Hier op het forum zijn dan wel ervaringsdeskundigen, het zijn daarom nog geen dokters en op afstand is het helemaal moeilijk.

Simba2011

Citaat van: Audrey op november 28, 2011, 01:53:00
Inderdaad, de antwoorden op de meeste vragen zijn -als je zoekfunctie hier niet zo handig vindt- makkelijk via Google te vinden. Soms kom je dan ook gewoon hier terecht. De moderators en veel andere leden (waaronder ik) zijn het zat om voor de zoveelste keer de vraag te krijgen of parkieten witloof mogen hebben.  ::)

Als het gaat over zieke parkietjes, ligt het natuurlijk niet zo eenvoudig aangezien symptomen heel individueel kunnen zijn. Maar ook dan zal het advies meestal zijn: ga naar een vogelarts! Hier op het forum zijn dan wel ervaringsdeskundigen, het zijn daarom nog geen dokters en op afstand is het helemaal moeilijk.

Tja, als iedereen er zo over gaat denken, kan je beter geen forum hebben.
Veel mensen hebben gewoon niet het geduld om te zoeken naar een bepaald onderwerp, en die mensen zullen er altijd zijn.
Ik zie ook het probleem niet om een nieuwe bezoeker iets uit te leggen wat op het forum al uitgelegd is.
Op dit forum zitten gewoon te veel mensen die zich meer om randzaken dan parkieten drukmaken.
Ik vind het allemaal best, want als ik een vraag heb, vraag ik het wel op een ander forum, ik ben namelijk niet hier om op spelfouten gecontroleerd te worden.
Buiten dat, degene die dat het hardst roept, maakt zelf ook spelfouten, maar daar mag niets over gezegd worden, want dan wordt je bericht verwijdert.

Kleintjes

Ok, ik ben 't nu zat.

't Is al uitgebreid besproken wat de bedoeling van dit forum is, hoe we hier werken en wat je kan doen.
Ook is besproken dat we 't verschil tussen vergissingen en lui-heid zien, maar dat begrijpen sommige bet-weters toch niet.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

#46
@ all: het is wel mooi geweest zo. Topic krijgt een slotje. Klachten graag via pb, dank u.