Ziek?

Gestart door Pietjepietje, november 14, 2011, 17:34:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietjepietje

Moet gewoon z'n hoofdje erboven houden zodat ie het goed inademt en zodat het in alle luchtzakjes komt. Ik heb het gedaan en antibiotica gegeven. Iemand een idee hoe lang het duurt voor hij beter wordt? Wordt ie wel beter???? Hij piept bij elke beweging en ik vind het zo zielig.....  :'(

Parkieten-Freak

Het is inderdaad heel erg naar voor je parkietje en ook voor jou.
Het zal zeker enkele dagen duren voordat er verbetering merkbaar is. Luchtweginfecties zijn ernstige aandoeningen, mede door het enorm grote longoppervlak (inclusief de longzakken).
Hou vol Pietjepietje, en geef je vogeltje zo veel mogelijk rust en zorg voor warmte.
Veel sterkte en als je vragen hebt, dan stel ze gerust.


Pietjepietje

Bedankt! Ik heb een lamp boven een helft van de kooi gehangen en daar gaat ie ook in zitten. Soms gaat ie even op een andere stok zitten of op zijn schommeltje. Ik heb gevraagd of mijn andere Pietje uit de kooi moest mar dat zou alleen nog maar meer stress veroorzaken zei de DA. Ik ben bang dat mij andere Pietje het ook krijgt, maar hoeft niet persee. Ik hou 'm in de gaten. Hij dampt wel mee en eet ook de extra vitamines. Ik hoop dat ie het overleefd en dat de antibiotica snel aanslaat.....
Hoe komt ie eigenlijk aan een luchtweg infectie?

Parkieten-Freak

Een luchtweginfectie kan ontstaan door een verminderde weerstand. Een (bacteriële) luchtweginfectie kan een complicatie zijn van een virale infectie. Het is net zoiets als bij mensen: je wordt verkouden. Meestal gaat het gewoon binnen een week over, maar bij sommige mensen verloopt dit erger en ontstaat er een longontsteking of bronchitis. Een schimmelinfectie kan ook ontstaan als de weerstand van de gastheer (je parkietje dus) verminderd is.
Vitamine A wordt vermoedelijk gegeven als oppepper voor de weerstand. Rust en warmte zijn ook heel erg belangrijk.

Laat je andere pietje maar gewoon in de kooi. Het is niet zo heel erg dat hij/zij wat medicatie via de vernevelaar inhaleert. Het belang van de zieke parkiet staat echter wel voorop.  Als je parkietje zich prettiger voelt met zijn vriendje om zich heen, dan is dat in dit geval geen probleem.


Pietjepietje

Hij piept nu heel erg en gaat met zijn hele lichaam op en neer! Ik vind het heel erg om te zien hoe hij moet vechten voor adem. Hoe lang moet ik hier mee doorgaan want ik wil niet dat ie langer moet lijden dan noodzakelijk!! Ik wil natuurlijk dat hij beter wordt maar als dit al bij voorbaat niet het geval is laat ik m liever inslapen dan dat ie dood gaat van de ademnood of honger....  :'(

Parkieten-Freak

Het lijkt me verstandig om zo snel mogelijk contact op te nemen met de dierenarts. Liefst nu, anders morgenvroeg.
Misschien is het een optie om de vogel op te laten nemen want klinkt gaat inderdaad niet goed.
Sterkte!



Pietjepietje

Hij lag vanmorgen dood in z'n kooi....  :'( :'( :'(

Maaike*

Hè wat naar zeg, sterkte ermee!

Loeky

Heel veel sterkte gewenst!
We denken aan je,

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Parkieten-Freak

Wat ontzettend naar voor je dat je parkietje overleden is. Helaas verloopt de behandeling van luchtweginfecties bij vogels lang niet altijd succesvol. Met name infecties aan de luchtzakken zijn zeer ernstig.
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met dit verlies. :'(


Kleintjes

Sterkte met 't verlies van je kleine vriendje.
Zoals ParkietenFreak al schreef, dit soort infecties is erg lastig.

Namens ons alle 8 veel sterkte gewenst met 't verlies.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

hillie

Veel sterkte met het verlies van parkietje :'(
je heb alles er aan gedaan om hem beter te maken, helaas mocht dat niet zo zijn.

TenT