Mijn parkiet legt veel eieren, HELP?!

Gestart door PipMijnParkiet1, november 20, 2011, 15:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PipMijnParkiet1

Ik heb een jong parkietje van bijna 2 jaar, en het probleem is dat ze veel eieren legt. Gister heeft ze er weer 2 gelegt en de week daarvoor ook al een paar eieren. Als ze een ei legt doet ze er verder ook niks mee en ik kan het ei zonder problemen bij haar weghalen, ze is meer bang voor haar ei dan dat ze het beschermt. Kunnen jullie mij helpen?  :(

M.V.G
Robin

TenT


PipMijnParkiet1

#2
Op de grond (van haar kooi)
P.s: De eitjes zijn niet bevrucht, er is geen mannetje in haar kooi (ook nooit geweest)

(Samengevoegd. Tot 5 minuten na 't posten kun je je bericht nog veranderen door op de Verander knop te klikken. Groetjes, Kleintjes)

Moppers

Kijk eens wat ze doet als je de eieren laat liggen. Het kan zijn dat ze blijft leggen omdat ze geen vol 'nest' heeft. Als haar instinct zegt dat ze er genoeg heeft, gaat ze wellicht broeden. Na enkele dagen of zelfs weken krijgt ze door dat de eieren niet uitkomen en zal ze het met rust laten.
Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat de eitjes toch uitkomen, zo zonder mannetje erbij.

Wellicht heb je ook iets aan de topics van anderen over onverwachts eieren leggen. Bijvoorbeeld mijn topic over Bob: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,26052.0.html

PipMijnParkiet1