Badje Montana Memphis

Gestart door *wendy*, november 12, 2011, 20:51:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Beste eigenaars van de Montana Memphis 1 vogelkooi!

Gisteren een nieuwe kooi gekocht voor Sky: de Montana Memphis 1. Op internet had ik gelezen dat het vogelbadje RIO 2 (zie o.a. zooplus) in deze deuropening zou passen. Dus deze ook meteen gekocht, maar blijkt toch niet te passen. Krijg de haakjes waaraan de kooi moet hangen niet tussen de tralies door!

Wie van jullie heeft ook de Montana Memphis 1 en kan mij vertellen welk badje er in deze deuropening past? Of een badje wat dooor de deuropening past en binnenin de kooi gehangen kan worden (niet op de bodem geplaatst, want daar komt Sky niet, dus daar heb ik niets aan).

TenT

Hallo Wendy.

Je kan bellen naar de winkel en vragen welk bad geschikt is. En vragen of ze het zelf hebben.(lijkt me wel)

Robin en Nickey

Hoi, 

Ik heb eenzelfde bad en deze paste ook net niet tussen de trailies door (montana villa casa). Ik heb van beide haakjes een heel klein stukje afgesneden en nu past het wel (nog steeds wel net maar het is genoeg). Weet dus niet hoeveel de haakjes bij jouw te lang zijn en of dat een optie is?? vind het persoonlijk wel een mooi ruim bad namelijk.

*wendy*

Het badje is defect bij mij bezorgd, dus op dit moment is het geen optie. Aangezien ik nu een nieuw badje moet kopen, koop ik liever gewoon een badje wat wel past.. Zeker aangezien de RIO 2 best prijzig (7 euro) is, als je het vergelijkt met de normale badjes (à 2 euro).

Dus, welke badjes gebruiken jullie in de Montana Memphis 1?

Kleintjes

Ik gebruik er zo een:
Maar de bovenkant haal ik er af. De onderkant kan namelijk zelfstandig gebruikt worden en die hangt dan aan de binnenkant.

Ook heb ik lang gezocht voor 'n badje dat je aan de binnenkant kunt hangen:

Alleen zitten de hanghaakjes aan de achterkant zodat de voorkant open is en hij hangt dus binnenin de kooi.

Blijkt alleen dat de badgasten liever de plantenspuit gebruiken dan hun badjes :S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Hoe hang je dat bovenste badje dan in de kooi? Zitten er haakjes aan?

Kleintjes

Ja.
Anders zou ik hem niet als zelfstandig badje kunnen ophangen ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

*wendy*

Ja, dat was inderdaad een beetje een vreemde vraag  8) Ik ken die badjes wel, alleen bij ons in de winkel zitten er geen haakjes aan de achterkant  :-\

Robin en Nickey

@kleintjes:
Wat een handige tip!! Gebruikte de laatste tijd vooral de plantenspuit om ze mee te besproeien omdat  ze een badje aan de buitenkant toch minder leuk vinden. En een badje voor in de kooi kon ik niet vinden. Nu net dus gelijk maar eens uitgeprobeerd en alleen de onderkant van het badje opgehangen... nou het is hier een grote waterpret  :D :D

@wendy,
Als je van het badje (die op de bovenste foto in het bericht van kleintjes) het doorzichtige kapje afhaalt dan kan je de onderkant aan het randje ophangen wat bedoelt is als opstap aan de voorkant. Er zitten dus verder geen haakjes aan de achterkant maar je hangt het badjes dus achterste voren aan de tralies.

*wendy*

Oh zo! Ik heb hier nog zo'n badje liggen.. Neem aan dat die bovenkant eraf geschoven kan worden? Vorige keer heb die bovenkant er namelijk afgesloopt  8) Ik ga eens even peuteren!

Bedankt!

*wendy*

Peuteren geslaagd! Bovenkantje is eraf en het badje hangt in de kooi. De haakjes passen heel goed op zo'n onderste randje van het gat waar een voerbakje doorheen geschoven kan worden. Die voerbakjes gebruik ik niet (veel te groot als je er voor 1 parkietje voer in doet!), dus het badje kan mooi bij 1 van die gaten (waar schuifjes voor zitten) hangen.

Nu hopen dat mijn angsthaasje erin gaat!  ::)