Tam; nog blijven oefenen?

Gestart door DP, november 04, 2011, 16:55:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DP

Ik vroeg me af..

Ik heb Zara nu sinds een week of twee helemaal tam. Buiten de kooi stapt ze ook heel gemakkelijk op mijn hand, zonder trosgierst. Ik oefen alleen niet meer in de kooi overdag. Zou dit nog wel moeten? Ik zie dit ook nergens staan op internet.

Ook heb ik het idee dat ze de afgelopen dagen niet zo graag meer uit de kooi komt, en steeds minder bij mij.. Hebben jullie ideeën hoe dat kan?

Alvast bedankt!

Ingrid

Het kan zijn dat ze uit "angst" tam is geworden, alles is natuurlijk nog nieuw. Tenminste, ik ga ervan uit dat je Zara nog niet zo lang hebt. Ik zou voorlopig gewoon doorgaan met oefenen, zowel in als buiten de kooi.

DP

Ik heb Zara al vanaf maart. Maar omdat vier weken geleden mijn andere grasparkiet is overleden, heb ik besloten om deze alsnog tam te maken (die andere grasparkiet werd niet tam, dus had ik er nog een bij gekocht.)

BudgieMe

Dan denk ik dat ze klaar is voor een nieuw maatje. ;)


DP

Zou ze daarom zo rustig zijn? 't Is pas nu dat ze rustig is. De andere weken ging het gewoon goed.

TenT

Citaat van: DP op november 05, 2011, 11:21:28
Zou ze daarom zo rustig zijn? 't Is pas nu dat ze rustig is. De andere weken ging het gewoon goed.

Dat kan maar we weten het natuurlijk nooit zeker.