voerbakje in of uit de kooi

Gestart door TenT, november 08, 2011, 19:59:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TenT

Hallo iedereen.

Na mijn voerbak probleem ben ik toch wel nieuwsgierig waar jullie je voerbak hebben.
In de kooi? Buiten de kooi maar dat ze er van binnen in de kooi uit kunnen eten? Of nog ergens anders?

Ik lees het graag.

inge

Hoi, bij mij hangen de bakjes van mijn eerste twee buiten de kooi. En kunnen er langs binnen in uit eten.
Bij de andere twee kun je de potjes er langs de buitenkant in doen ,maar ze hangen wel in de kooi.
De ene is een Montana Madeira,de andere een ferplast.

Groetjes ;)

Kleintjes

Hier hangen alle bakjes aan de binnenkant. Sommige zouden anders verhongeren, aangezien ze de kooi niet uit willen ;)

@Inge: Wat voor bakjes heb je? Dat is wel belangrijk om te weten in dit geval.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Blue

Hier hangen ze in de kooi, dit was gewoon zo bij deze kooi (de beste die ik kon vinden in 3 verschillende dierenwinkels).
Gewone vierkante bakjes, veilig m.b.t. ontsnappen want hangt vast met een plastic klem buiten de kooi.

Voeg even een foto bij zodat je 't kan zien. (bakje op de achtergrond)

Heb tot nu toe geen problemen met deze bakjes, zie ook niet meteen iets wat voor problemen zou kunnen zorgen.

[verwijderd door de beheerder]

foxie13

Ik heb een Hagen kooi, dus die heeft bakjes op de grond.

Moppers

Voliere 1 heeft dubbele bakjes in de kooi hangen. Voliere 2 heeft een draaiplateau waar 3 voerbakjes in hangen (plus momenteel even een los doorzichtig bakje om de buren in voliere 1 te stimuleren pellets te eten). De kruiperkooi heeft bakjes die van buitenaf aan de kooi bevestigd. Deze klikken stevig vast en zijn er niet door parkietjes uit te duwen.
Vanalles wat dus, en het werkt eigenlijk allemaal prima.

Kleintjes

Als voerbakjes en waterbakjes gebruik ik deze:

Zonder de dakjes er op. Die zitten er wel op bij Silly, anders gooit ze de bakjes leeg.

Deze bakjes gebruik ik al sinds 1996 (uiteraard wel vernieuwd intussen), maar nog nooit problemen mee gehad wat betreft vast zitten of dergelijke.
Deze hangen dus aan de binnenkant van de kooien.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Citaat van: Kleintjes op november 14, 2011, 15:33:40
Als voerbakjes en waterbakjes gebruik ik deze:

Zonder de dakjes er op. Die zitten er wel op bij Silly, anders gooit ze de bakjes leeg.

Deze bakjes gebruik ik al sinds 1996 (uiteraard wel vernieuwd intussen), maar nog nooit problemen mee gehad wat betreft vast zitten of dergelijke.
Deze hangen dus aan de binnenkant van de kooien.

De bakjes lijken een beetje op die wat ik heb alleen is die van mij bolvormig. Maar dat komt natuurlijk door het draaisysteem.

ingeborg

Zulke heb ik ook,zonder dakjes.
Bevallen prima!!

Maartje

Ik heb ook een Hagenkooi, en had de bakjes dus ook binnen de kooi op de grond. Maar vooral Kiwi vond dat heel eng om zo laag te moeten eten. Plum had er minder moeite mee.

Nu heb ik een hele andere constructie bedacht (ja je verzint het niet). Ik heb twee takken naast elkaar door de tralies gestoken in het midden van de kooi, en daarop staat zo'n zwaar 'betonnen' konijnenvoerbakje. Vooral Kiwi was daar ERG blij mee. Die ging nu telkens als eerste eten, ipv het constante getwijfel. En de bakjes zijn ideaal, een brede stroeve rand waar ze perfect op kunnen zitten. Ik heb het bakje wel nog zo laag mogelijk gezet, en zoveel mogelijk in het midden. Dus ik heb geen enkel geknoei buiten de kooi.

Bij Uiltje heb ik nu datzelfde gedaan, en hij valt vaak op die rand in slaap.
Hier zie je de bakjes nog net staan, In Plum zijn kooi en in de babykooi van Uiltje. Plum heeft -uiteraard- zijn hoofd er weer in.



Dirk92

Bij mij hangen de bakjes aan de buitenkant maar eten ze binnen. Als ik dit niet zou doen dan wil Gijs niet meer in de kooi.
Kleine Gijsje en Jip

TenT

Maartje wil je eens een foto maken van dat systeem het klinkt in ieder geval heel leuk.

Maaike*

Citaat van: Maartje op januari 09, 2012, 11:54:54

Nu heb ik een hele andere constructie bedacht (ja je verzint het niet). Ik heb twee takken naast elkaar door de tralies gestoken in het midden van de kooi, en daarop staat zo'n zwaar 'betonnen' konijnenvoerbakje. Vooral Kiwi was daar ERG blij mee. Die ging nu telkens als eerste eten, ipv het constante getwijfel. En de bakjes zijn ideaal, een brede stroeve rand waar ze perfect op kunnen zitten. Ik heb het bakje wel nog zo laag mogelijk gezet, en zoveel mogelijk in het midden. Dus ik heb geen enkel geknoei buiten de kooi.


Ik kan het niet heel goed zien, maar klopt het dat het konijnenvoerbakje los op die takken staat?
Al is het een zwaar en dus stabiele bak, één verkeerde move met je parkietje eronder lijkt me een risico wat je never wilt lopen..

Maartje

Het bakje staat inderdaad los op de stokken. Staat door z'n gewicht vreselijk stabiel.

Plum komt nooit onder het bakje, en in de maanden dat ik het nu zo heb verzonnen heb ik het nog nooit uit mijn handen laten vallen bij het pakken.

Bij Uiltje hetzelfde. Die laat ik van de bodem vertrekken voor ik zijn bakje pak.

Dus dat is no problemo. En de vogels zijn er erg gelukkig mee met zo'n open bakje.

Maartje

Citaat van: TenT op januari 09, 2012, 16:59:47
Maartje wil je eens een foto maken van dat systeem het klinkt in ieder geval heel leuk.

Ik zal vanavond eens een duidelijkere foto maken.