Blauwe vinger herkend als vinger

Gestart door Moppers, november 06, 2011, 18:27:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Ik wilde even het volgende met jullie delen, aangezien ik het best opmerkelijk vond.

Ik was vandaag weer bij de dierenambulance en was met de vogelkamer bezig. Omdat ik mijn vinger had verwond en ik mijn pleister droog wilde houden, had ik aan mijn rechter hand een blauw latex handschoentje.
In een van de hokken zit een Engels popje dat totaal niet bang is voor handen. Ze had eerder geen zin om op mijn vinger te stappen, maar goed, ze was dus in ieder geval redelijk tam. Vervolgens kwam ik met mijn gehandschoende hand bij haar in de buurt. Wat bleek: ze vond mijn blauwe hand en mijn blauwe vingers ook niet eng!
Dat vond ik toch best frappant: ook al had de hand een totaal onnatuurlijke kleur, ze herkende het wel als een hand en vingers. Ik heb natuurlijk geen idee of alle parkietjes zo zijn.

Parkieten-Freak

Dat is inderdaad heel bijzonder, meestal nemen (ook tamme) grasparkieten toch minimaal een afwachtende houding aan.  :)


Petr@

Ja ik vind dat zeker best wel gedurfd van haar. Hier schrikken ze al van mijn gouden ringen die ik heel af en toe draag. Ook als ik me nagels wel eens lak gaan ze er als een gek vandoor. En als ik me bril opzet zijn ze al helemaal weg want dan weten ze dat er iemand aan de beurt is voor iets.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

TenT

Hier komen ze zelf niet op mijn vinger zitten als ik maar 1 vinger in de kooi steek, ze komen alleen op mijn volledige hand zitten.

Ik vind het trouwens ook heel erg opmerkelijk dat er in dierenasiels in Nederland altijd zoveel parkieten of vogels in het algemeen zitten. Ik heb de indruk dat dit in Belgiƫ veel minder is.

Audrey

@ TenT: ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat parkietjes en andere vogels in Nederland iets meer ingeburgerd zijn als huisdier. Er is ook meer speelgoed te koop merk ik, vooral voor kleine vogels.

Hier vindt Croky het al eng als ik een pleister op mijn hand heb, hoewel hij ook erg tam is  ::)

TenT

Citaat van: Audrey op november 06, 2011, 23:12:12
Er is ook meer speelgoed te koop merk ik, vooral voor kleine vogels.



Ja dat kan ik geloven! Bij mijn nieuwe kooi mocht ik gratis een speeltje kiezen, er was bijna niks dus heb ik maar zo een klimtouw gekozen waar ze gebruiken het niet.  :(

Audrey

Ik ben eens meegeweest op meeting met dit forum naar De Vogelkelder in De Haag. Als dit nog eens georganiseert wordt en je kunt mee: doen!
Het is een supergrote winkel met heel veel speelgoed en andere spulletjes voor oa parkieten. Ik had voor 80 euro mee  :-[ waaronder een heel mooie speelplaats, wat speelgoedjes, parkietenpopcorn, biobox, Golliwoog,...

Parkieten-Freak

Citaat van: Petr@ op november 06, 2011, 18:39:58
............ En als ik me bril opzet zijn ze al helemaal weg want dan weten ze dat er iemand aan de beurt is voor iets.

Hihi heerlijk is dit om te lezen, Petra.  ;D
Parkieten zijn echt ongelofelijk slim. Sinds kort draag ik af en toe contactlenzen ipv een glasbril.  Mijn parkiet Croky zit vaak op mijn schouder,  hij ziet dan dat er iets veranderd is en zit me letterlijk aan te staren. Af en toe zoekt hij met zijn snavel naar het pootje van de bril, wat er dan niet is. Echt grappig!


Audrey

Hier is een bril vooral iets heel leuk om aan te hangen, of op te staan als ik mijn hoofd achterover buig  :P en met ringen word hier erg graag gespeeld. Als ik 's ochtends het licht aan doe, moet ik mij haasten om mijn ring te nemen, die op mijn nachtkastje ligt  ;)

hillie

Hier zijn onze ringen ook niet veilig voor ons mannetje.
Als ze op tafel liggen, en hij ziet ze liggen.
Liggen in een no time op de grond.
En dan vindt die ook nog leuk als je ze weer op tafel terug legt.
Zodat hij ze weer op de grond kan gooien. ::)