Aangeboden: Een popje van ongeveer negen jaar oud.

Gestart door ThornlessRose, november 04, 2011, 16:57:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThornlessRose

Ongeveer vier weken geleden heb ik van een dierenwinkelmedewerkster in Amstelveen een "gevonden" grasparkietje gehad, omdat ik een vriendinnetje/vriendje voor Celia zocht. Die ochtend was er toevallig een hele mooi gele grasparkiet gebracht en die mocht ik wel meenemen. Een win/win situatie destijds.

Ik heb ze eerst een weekje in de kooi laten wennen en haar laten onderzoeken bij een dierenarts in Purmerend. Ze is gelukkig helemaal gezond, maar niet bepaald sociaal naar Celia toe. Toen ik ze buiten de kooi liet kennismaken leek Celia de overhand te hebben, maar in de kooi heeft Ceylon het helemaal voor het zeggen. Helaas gaat dat niet zo goed. Ik weet ook nog niet zeker of Celia nou een manntje of vrouwtje is, wellicht dat het daarom niet bepaald klikt. Bovendien is het leeftijdsverschil ook vrij groot (8.5 jaar). Er wordt veel gekibbeld, gepikt, gevochten en Ceylon tolereert Celia gewoon niet om haar heen. Met pijn in mijn hart heb ik daarom besloten ze uit elkaar te halen en Ceylon ter adoptie af te staan.

Ze wordt geschat op negen jaar oud, maar ze kan gewoon vliegen en is verder helemaal gezond. Ze heeft een hele mooie gele kleur (zie foto's). Ze is dus wellicht niet heel erg sociaal naar (één) (jongere) vogel(s), maar wel vrij actief en speels. Ze eet met veel liefde appeltjes, maar uiteraard ook gewoon zaadjes.  :) Verder heeft ze een beetje groengekleurde neusdop, maar dat is omdat ze al wat ouder is (geen schurftmijt, daar heb ik haar specifiek op laten checken). Ze is niet heel tam, maar ze wilt wel trosgierst uit je hand eten. Ik denk dat ze vrij makkelijk veel tammer te maken is!

Ikzelf woon in Purmerend, maar ik breng met liefde Ceylon (ze is niet gewend aan haar naam, dus je kunt haar gewoon een andere naam geven) naar je toe! Als je meer informatie wilt hebben, schroom dan niet me een privé berichtje te sturen.  :)

[verwijderd door de beheerder]

TenT


BudgieMe

Mooi popje. Maar op 9 jaar schatten zonder ring en onderbouwende gegeven met tikkeltje zout nemen,....

ThornlessRose

Ja, heel erg jammer dat het niet klikte. :( Ze is zo mooi en zo schattig als ze Celia niet terroriseert.  >:(

Negen jaar is inderdaad maar een schatting... Maar ik ben geen expert en geen idee hoe oud ze dan wel is.  :-\

Ik kom haar echt met liefde naar geïnteresseerde toebrengen, geheel gratis. Het zou zo fijn zijn als ze een warm thuis zou krijgen.

Kleintjes

D leeftijd is niet meer te schatten als ze eenmaal volwassen zijn, tenzij ze geringd zijn of als je weet wanneer ze geboren zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ThornlessRose

 :( Geen geïnteresseerden? Ze is echt heel erg mooi en ontzettend schattig! Persoonlijk denk ik dat ze het beste tot haar recht komt in een grote voliere met meerdere vogels van verschillende leeftijden.

Weten jullie misschien een vogelopvang waar ze in zou kunnen verblijven? Ik wil haar niet aan een dierenwinkel cadeau doen; die hokjes zijn altijd zo klein. :(

ThornlessRose

Ik heb een beetje op internet rondgesnuffeld en ik heb een vogelopvang in Amsterdam gevonden, genaamd St. Vogelopvang Amsterdam (http://www.vogelopvang.eu/). Kennen jullie deze vogelopvang?

TenT

Citaat van: ThornlessRose op november 06, 2011, 01:15:15
Ik wil haar niet aan een dierenwinkel cadeau doen; die hokjes zijn altijd zo klein. :(

Dit lijkt me sowieso geen goed idee. Misschien wordt ze dan opnieuw verkocht en hebben de kopers hetzelfde probleem als jouw. Wie weet wat er dan met haar gebeurt. :(

Maaike*

Ik ben bezig met een kamervoliere (Montana Madeira dubbel), zodra ik die heb zoek ik gezelschap voor Ivy en Timo en zou ze dus goed hier terecht kunnen. Het kan alleen nog wel een paar weken duren voor de voliere er is en ik kan je nu nog geen garantie geven helaas.

Maar wie weet, ik hou je op de hoogte van de vorderingen hier.


ThornlessRose

Citaat van: Maaike* op november 07, 2011, 19:52:37
Ik ben bezig met een kamervoliere (Montana Madeira dubbel), zodra ik die heb zoek ik gezelschap voor Ivy en Timo en zou ze dus goed hier terecht kunnen. Het kan alleen nog wel een paar weken duren voor de voliere er is en ik kan je nu nog geen garantie geven helaas.

Maar wie weet, ik hou je op de hoogte van de vorderingen hier.

Daar ben ik heel blij mee.  :) Ik heb wel een aantal vogelopvangcentra aangeschreven, maar ik wil daar sowieso eerst kijken voor ik haar daarheen zou brengen.  ::)

ThornlessRose

Ik heb echt geweldig nieuws! Eigenlijk had ik voor vandaag opvang voor Ceylon geregeld in Spijkernisse, maar vanochtend zag ik Celia Ceylon voeren!!!  ;D Heel, heel, heel erg schattig. Vanzelfsprekend heb ik dus besloten Ceylon niet ter adoptie af te staan. Sorry voor jullie nuttige, maar uiteindelijk niet nodige, bijdrage aan dit topic.  :-[

Het is nu wel vrij zeker dat ze het met elkaar kunnen vinden toch?  :) Maar mocht het onverhoopt toch niet goed gaan, kan Ceylon dan alsnog bij jou terecht Maaike?  :-\

Maaike*

Fijn te horen dat Ceylon en Celia nu zo leuk met elkaar omgaan. Mocht het toch niet lukken dan blijft mijn voliere natuurlijk een optie.
Ik hoop voor je wat dat het vrede blijft, ze 'vechten' hier ook weleens met elkaar hoor, maar niet tot bloedens toe oid.

ThornlessRose

Bedankt, dat is echt een pak van mijn hart! Zou je me een privé berichtje willen sturen zodra jouw voliere af is? Ik heb ze vandaag in de gaten gehouden en het lijkt erop dat het een tijdelijke actie was... Celia heeft haar meerdere malen weer geprobeerd te voeren maar dat moest ze met een paar veertjes bekopen.  :-\ Ceylon is echt een moeilijke tante!

TenT

Als bij Maaike geen optie is kan je misschien eens informeren bij mondo verde? Daar is echt een heeeel grote volière/hangaar. Daar zitten ook een paar grasparkieten in. Ik vind het een heel goede nabootsing van hun natuurlijke omgeving en het is er altijd lekker warm.

Ik weet wel niet zeker of ze grasparkieten aannemen maar je kan altijd eens proberen.

Hier is hun site: http://www.365mondoverde.nl/index.php?id=6

nomiek

Hallo,

Ik ben wel geïnteresseerd, en hoop dat je haar nog steeds hebt. zo ja, kan je me iets meer info over haar geven ?

Groetjes,

ThornlessRose

Omdat er toch helemaal geen verbetering is geweest de afgelopen maanden (het is zelfs slechter gegaan), heb ik alsnog besloten ze écht uit elkaar te halen. Bij deze bied ik dus het gele popje van ongeveer negen jaar oud weer aan. Ze is echt heel erg lief, alleen niet naar Celia toe. :( Ze is wel iets tammer geworden (als ik mijn hand met zaadjes rustig aanbiedt, eet ze uit m'n hand), maar ze wilt niet uit haar kooi gehaald worden. Ik denk wel dat ze makkelijk tammer te maken is. :) ik denk nog steeds dat ze het beste tot haar recht komt in een grote groep vogels, of alleen.

Ze is echt heel erg lief en ik hoop dat iemand haar een goed thuis kan bieden! Ik heb al contact gehad met Nomiek, maar verder nog niks definitiefs gehoord. En natuurlijk heeft Maaike nu andere dingen aan haar hoofd. :( Dus als iemand (of kennisen heeft die) haar graag wilt adopteren , stuur mij dan een privéberichtje. :D Als je niet al te ver weg van Purmerend woont, kom ik haar met alle liefde naar je toe brengen!

Ayarea

Dat is een heel mooi vogeltje. Waarom kun je ze niet gewoon in 2 losse kooien houden? Is het zo erg met de ruzies? :(

Wouter

Sorry, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe je op de leeftijd van 9 jaar bent gekomen!

Maaike*

#18
Citaat van: ThornlessRose op januari 17, 2012, 14:46:06
Omdat er toch helemaal geen verbetering is geweest de afgelopen maanden (het is zelfs slechter gegaan), heb ik alsnog besloten ze écht uit elkaar te halen. Bij deze bied ik dus het gele popje van ongeveer negen jaar oud weer aan. Ze is echt heel erg lief, alleen niet naar Celia toe. :( Ze is wel iets tammer geworden (als ik mijn hand met zaadjes rustig aanbiedt, eet ze uit m'n hand), maar ze wilt niet uit haar kooi gehaald worden. Ik denk wel dat ze makkelijk tammer te maken is. :) ik denk nog steeds dat ze het beste tot haar recht komt in een grote groep vogels, of alleen.

Ze is echt heel erg lief en ik hoop dat iemand haar een goed thuis kan bieden! Ik heb al contact gehad met Nomiek, maar verder nog niks definitiefs gehoord. En natuurlijk heeft Maaike nu andere dingen aan haar hoofd. :( Dus als iemand (of kennisen heeft die) haar graag wilt adopteren , stuur mij dan een privéberichtje. :D Als je niet al te ver weg van Purmerend woont, kom ik haar met alle liefde naar je toe brengen!

Ik twijfel... :-\

ThornlessRose

#19
Deze topic kan op slot! :D Ceylon vertoeft nu bij Maaike en al haar parkietjes. ^^ Ontzettend bedankt, ik weet zeker dat ze het daar heel goed zal hebben! ;D

Fijn te horen dat alles nu goed gaat :D
Op verzoek *klik*