Hoeveel drinken parkieten eigenlijk?

Gestart door ChildoftheWestwind, november 03, 2011, 22:03:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChildoftheWestwind

Gekke vraag misschien, maar hoeveel drinken parkieten eigenlijk op een dag?
Ik zie mijn parkietjes eigenlijk bijna nooit drinken, mijn 3 jaar oude parkiet heb ik misschien 2x in die 3 jaar een likje van z'n waterbakje zien nemen, maar that's it haha!

Kleintjes

Parkietjes drinken weinig, maar hebben evengoed elke dag schoon en vers water nodig.

In al de jaren dat ik grasjes heb (sinds 1996) heb ik 't maar zelden gezien dat ze drinken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ChildoftheWestwind

Haha ja ik had al zo'n vermoeden.
Toch wonderbaarlijk, ik zou toch echt een droge keel krijgen van al dat zaad haha!

TenT

Hier zie ik ze regelmatig drinken. Maar ik kijk dan ook wel heel vaak naar hen.

Blue

Heb ze nog maar 2 dagen maar toch ook al wat slurpjes gezien  :P

Maar dan uit het badje dat ik 's middags even voor ze neerzet. Uit het "drinkflesje" heb ik ze nog niet zien drinken.
Ik vermoed dat ze een beetje hun schade inhalen van de dagen bij de kweker en het transport naar de dierenwinkel.
Toen ik Fred daar koos zat hij namelijk nog in een transportbakje... = geen eten en drinken.

Maartje

Ik zie Plum regelmatig drinken. Die heeft ook echt zijn routine: zaadjes, drinkje, kiezeltjes, belletje. haha!

Kiwi daarentegen heb ik nooit zien drinken. Het verschilt dus behoorlijk denk ik.

inge

Ook hier zie ik ze wel elke dag drinken ;)

MissDorien

Syl drinkt altijd zodra ik het water heb ververst.
Ik heb het bakje er nog niet ingehangen of hij staat al te wachten om de eerste slok te kunnen nemen.
Verder drinken ze meestal nadat ze hebben gegeten.

Audrey

Ik zie Croky best vaak drinken. En die drinkt ook alles wat hij te pakken kan krijgen. Dus zijn eigen drinkbakje, maar ook druppeltjes die rond de afwasbak liggen, drankjes van ons, uit de schaal die eigenlijk als parkietenbad bedoeld is,...
Als ik een glas water inschenk, komt hij bij me zitten en maakt het geluid van de vloeistof die in het glas gegoten wordt   :D dan lust hij zeker een slokje, of ik vul het dopje van de fles voor hem. Dat is zeker een succes in de zomer, als het warm is en hij genoeg gedronken heeft, gooit hij er lustig mee rond en pletst dan vervolgens door het water.  :D

Zazou zie ik ook wel eens drinken, maar niet zo vaak als Croky. Ze heeft trouwens van hem geleerd om op een glas te gaan staan en daar uit te drinken  :P

patrickp

Ik heb gehoord dat gedestileerd water het beste is?

Kleintjes

Citaat van: patrickp op januari 18, 2012, 22:35:44
Ik heb gehoord dat gedestileerd water het beste is?

Lijkt me niet echt verstandig, aangezien de stoffen die in de cellen horen er juist UIT gehaald worden door dat water (in dat water zitten totaal geen mineralen en dergelijke meer).
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

_White_

#11
Ha,ha ik vind het wel grappig want mijn 5 jaar oud mannetje drinkt vaak water. Ik hoor hem elke dag wel 2-3 keer drinken. Hij maakt hierbij zoveel geluid dat ik het hoor van de plek waar ik zit (ongeveer 2-3 meter afstand).

  ;D Tussen al mijn vogels is hij de enige die dat doet. Dus er bestaan altijd wel uitzonderingen. Wat een rare beestjes blijven het toch!