knabbelen.

Gestart door marquancez, november 03, 2011, 19:47:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

Hoi allemaal.

Ik heb sinds zondag een grasparkiet.
Hij is vandaag 5 weken geworden.
Nu knabbelt hij vaak aan me lip en zo.
Is dat omdat hij dan om eten vraagt of is er een andere reden?

En nog wat.
Hij is vroeg in de ochtend wakker.
Maar hij staat in mijn kamer dus als ik wil uitslapen gaat het niet.
Hij begint al om half 6 af en toe.

Gr Stefan

Kleintjes

5 weken is te jong. Die kleine hoort nog bij z'n ouders te zijn, minstens tot 6 weken (liefst zelfs 8).
Ik denk niet dat hij zelfstandig genoeg is, aangezien hij bij jou om eten komt vragen.
Je bent van te voren al vaak topics tegen gekomen over (te) jonge vogels, je weet wat de risico's zijn.

Als je kleine vroeg wakker is kan dat meerdere redenen hebben: Honger, eenzaamheid, of gewoon wakker omdat er licht is.

Persoonlijk zou ik die kleine nog 'n week of 2 / 3 bij de ouders zetten.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Uit een eerder topic van jou, een reactie van Kleintjes:
CiteerGoed informeren en inlezen is altijd de eerste stap. Je hebt wel 'n wijze les geleerd.
Je hebt weer een te jong parkietje. Je hebt dus kennelijk de les niet geleerd? Of is er hier ook weer sprake van 'oplichting'?
Sorry hoor, maar.... iets met bloed en nagels. >:(

BudgieMe


marquancez

Citaat van: Moppers op november 03, 2011, 22:27:00
Uit een eerder topic van jou, een reactie van Kleintjes:Je hebt weer een te jong parkietje. Je hebt dus kennelijk de les niet geleerd? Of is er hier ook weer sprake van 'oplichting'?
Sorry hoor, maar.... iets met bloed en nagels. >:(

Er is tegen mij gezegd dat als hij is uitgevlogen en zelf goed eet ik hem kan hebben.
De reden was dat hij dan aan mij kon wennen.
Vond het zelf ook wel raar maar hij eet goed als ik hem er bij zet (als hij uit ze kooi is dan.)
En heb nog nooit een te jong parkietje gehad die andere waren namelijk juist ouder dat er gezegd werd.

Kleintjes

Met 4 weken vliegen ze uit, zou je hem dan ook al meegenomen hebben?

Zelfs 'n parkietje van 5 kan nog prima aan mensen wennen. De grootste larie dat ze daarvoor jong moeten zijn. Er zijn zo veel volwassen en senriore parkietjes die aan mensen wennen. Ik kan sommige kwekers wel onder hun ******* schoppen met die larie....
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marquancez

Citaat van: Kleintjes op november 04, 2011, 13:53:18
Met 4 weken vliegen ze uit, zou je hem dan ook al meegenomen hebben?

Zelfs 'n parkietje van 5 kan nog prima aan mensen wennen. De grootste larie dat ze daarvoor jong moeten zijn. Er zijn zo veel volwassen en senriore parkietjes die aan mensen wennen. Ik kan sommige kwekers wel onder hun ******* schoppen met die larie....

Er is ook niet gezegt dat ik hem zo vroeg mogelijk moet hebben.
Maar ze zag het nut er niet van in hem te houden als hij zelf goed eet.
En toen hij daar uitvloog dacht 29 dagen hebben ze hem al in de huiskamer genomen zodat hij al tam was als ik hem kreeg.