Nieuw baasje gezocht voor onze lieve Charlie!

Gestart door Carola32, november 03, 2011, 16:48:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carola32

Hallo,

Wij hebben sinds juli 2008 2 parkieten, zie mijn afbeelding. Ze hebben het altijd goed met elkaar kunnen vinden. Maar 3 maanden geleden hebben wij een nieuwe kooi voor ze gekocht een mooie ruime kamervoliere. Wij dachten "dit is heerlijk voor ze, nu hebben ze nog meer ruimte om te vliegen" . Helaas zijn er hierdoor problemen onstaan.... Mijn parkietjes kunnen het nu soms niet meer zo goed met elkaar vinden!:'( Ze knuffelen wel en voeren elkaar maar ze zitten elkaar soms zo uit te dagen dat 1 parkietje de ander al een paar keer heeft verwond. Hierdoor hebben we recent weer een nieuwe kooi aangeschaft, waarvan we dachten dat dit de ideale oplossing zou zijn... Dit is een kooi met een schot er tussen die je er ook uit kan halen. Dus als we thuis waren deden we het schot eruit en konden ze lekker bij elkaar. En als we niet thuis waren deden we het schot ertussen zodat ze ieder hun eigen plekje hadden. Dit is een paar weken goed gegaan, totdat ze vorige week weer ruzie aan het maken waren, ik was toevallig thuis. Ik gelijk het schot er tussen gedaan maar ze gingen allebei op het schot zitten, het schot is van tralies dus ze zaten tegen elkaar aan. Toen heeft Charlie, Poekie in zijn poot en boven zijn neusdop gebeten. Ik wist nooit 100% zeker dat Charlie de boosdoener was, ik had wel mijn vermoedens, maar nu dus wel omdat ik het toevallig zag. Ik moet wel zeggen dat Poekie, Charlie echt ontzettend aan het uitdagen was dus ik weet niet aan wie het nu precies ligt. Maar de maat is voor mijn vol en ik heb ze nu voorgoed uit elkaar gehaald. Nu zitten ze sinds vorige week allebei in een aparte kooi. Charlie aan de linkerkant van de huiskamer en Poekie aan de rechterkant. Maar ik merk dat vooral Charlie heel graag naar zijn vriendje toe wil maar ik kan het risico niet nemen dat Poekie nog een keer gewond raakt. Bij elkaar is dit nu al 4 keer gebeurd, waarvan 1 keer zo ernstig dat we naar de dierenarts moesten. 

Dus om deze reden zijn we nu met pijn in ons hart op zoek naar een nieuw baasje voor Charlie, zie foto's. Ik zou ze graag allebei houden maar het is gewoon geen doen op deze manier, allebei in een aparte kooi.
Hierbij wat kenmerken van Charlie:

Hij is 3 jaar, ontzettend mooi van kleur, fel groen (dit is niet helemaal goed te zien op de foto), ontzettend nieuwsgierig, erg ondernemend, lief, bijt niet, is handtam en sinds hij apart zit vind hij het super lekker om geaaid te worden op zijn kop, hij gaat er dan echt helemaal voor zitten. Het is echt een schat!

Wij vinden het ontzettend belangrijk dat Charlie goed terecht komt en wij zouden dan ook graag willen zien waar hij terecht komt. Het is evt ook mogelijk om het een tijdje te proberen. Mocht het op een of andere manier niet lukken dan nemen we hem uiteraard graag weer terug. Hij kan bij andere parkieten maar ik kan dit niet 100% garanderen omdat ik niet weer wat zijn reactie is op een andere parkiet. De kooi en toebehoren zitten er gratis bij! Er zit ook een standaard bij de kooi. Zie afbeelding. Wij kunnen Charlie evt zelf komen brengen.

Ik hoop op een reactie en op deze manier een lief baasje te vinden....

Groetjes Stephan en Carola uit Eindhoven.


[verwijderd door de beheerder]

Nadine

Wij zijn opzoek naar een vriendje voor Iemo van 3 t/m 5 jaar Iemo is zelf ongeveer 4 jaar. Sinds hij samen met 2 valkparkieten zit knapt hij helemaal op daarom zijn we naar nog een maatje van zijn eigen soort aan het kijken, ik heb een advertentie op het prikbord staan met alle info erbij, vooral het idee dat als het niet klikt hij terug kan vind ik erg fijn, er moet natuurlijk wel een klik zijn, ook ind ik het fijn dat je eerst wilt komen kijken!

Wat mij betreft is hij hier welkom, lees mijn berichtje op het prikbord even door, en als het je wat lijkt kun je een PB sturen :)

Carola32

Hoi Nadine,

Bedankt voor je reactie! Ik heb je een PB gestuurd ;D

Groetjes Carola.

Carola32

Charlie gaat naar Nadine!

Hier kan een slotje op!

Groetjes Carola.