Niet Alle Ramen Hebben Gordijnen

Gestart door gerben, oktober 24, 2005, 17:08:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gerben

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om binnenkort 2 parkieten te kopen :D
Maar als ik ze dan tam wil maken en ze ook zal laten rondvliegen, is het dan een probleem als er niet voor elk raam in de kamer een gordijn zit??
Of kan ik dan beter de kooi verzetten naar een andere kamer om ze daar te laten vliegen?

m.v.g gerben

rutgerpol

ik denk dat je je parkieten dan beter ergens anders kan laten vliegen want anders vliegen ze tegen de ruit aan.. denk ik...  :D

Sonja

Hoi Gerben,

Welkom op het forum. :)

Als je geen gordijnen hebt, kun je ook de ramen tijdelijk afplakken met bv. krantenpapier, om te voorkomen dat je parkietjes tegen het glas aanvliegen. ;) Je kunt dan geleidelijk steeds een beetje krantenpapier weghalen, zodat ze leren dat ze niet door het glas heen kunnen vliegen.

Als je dat niets vindt, is het inderdaad een optie om ze in een andere ruimte te laten rondvliegen.

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Hoi Gerben,

Parkietjes zijn hele slimme diertjes hoor! Als je inderdaad zoals Sonja zegt de ruiten afplakt met papier weten ze da er een beperking zit. Als je ze dan ook nog eens mee neemt naar de ruit toe en er zachtjes tegen tikt met je vinger en je laat je vogeltje met zijn snavel de ruit aftasten dan komt het echt wel goed!

Sjefke gaat al ieder jaar logeren bij mijn ouders met de vakantie en zelfs daar weet hij iedere keer weer de weg te vinden en waar de ramen zijn. Hij vliegt nooit tegen het raam aan. Ons jongste parkietje was iets hardleerser en wil in een wilde vlucht nog steeds wel eens haar bocht wat te laat inzetten, waardoor ze langs het raam schampt. Maar ze hebben zich bij ons nog nooit echt bezeerd.

Als je het toch een eng idee vindt kun je inderdaad beter een andere ruimte zoeken om ze te laten vliegen.

Groetjes,
Chantal

vBoven

Net wat je zegt,
Ze kunnen het heel goed leren. Charley onze huisparkiet doet het ook heel erg goed. We hebben hem van kleins af aan geleerd dat het niet kan, en nu zit hij vaak voor het raam naar buiten te kijken. Hij ziet soms zelfs de spiegeling van zichzelf in het raam en dan wordt hij helemaal gek (positief gek).
Je moet hem alleen niet in 1 keer in de kamer laten vliegen zonder raam bedekking. Zo slim zijn ze nou ook niet weer (of je moet de ramen een aantal jaren niet gewassen hebben).

Sander.