Is deze speeltuin veilig?

Gestart door DP, oktober 30, 2011, 08:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DP

Hallo allemaal,

Ik heb van mijn opa een speeltuintje gekregen voor mijn vogeltje. Ze heeft er gister en vandaag al op gezeten en aan het takje geknabbeld wat mijn opa erop heeft gemaakt.

Nu is mijn vraag: Is deze speeltuin veilig, of zitten er gevaarlijke spullen op?

Heel erg bedankt!

[verwijderd door de beheerder]

TenT

Het ziet er mij veilig uit behalve dat net weet ik niet zo zeker. Hoe groot zijn de openingen van het net?

DP

De openingen van het net zijn 4,5 cm.

Is het takje ook veilig? Opa heeft die uit het bos gehaald. Nu heeft opa veel verstand van vogels, maar ik wil het voor de zekerheid toch weten. Ik weet niet van welke boom het takje komt.

Ze heeft nu wel heel waterige/witte poep. Kan dat hiermee te maken hebben?

TenT

#3
Als je niet weet van welke boom het is kan je het er misschien beter uithalen en vervangen door een takje van een fruitboom hoewel ik persoonlijk vind dat het lijkt op een takje van een fruitboom maar voor de zekerheid zou ik het toch vervangen.

En wat ligt er op de bodem? zijn dat houtsnippers of alleen schelpen?

(Samengevoegd. Gr, Kleintjes)

DP

Er liggen houtsnippers op de bodem. Maar ik dacht; misschien vindt ze het wel leuk om met die schelpjes te spelen. :)


TenT


DP

Heel erg bedankt voor je hulp! :)

Moppers

Dat touw en het netje ziet eruit als kunststof. Als ze daarop gaat knagen kan ze er wat van binnen krijgen. Je kunt het beter vervangen voor sisaltouw. Dat heb je in verschillende diktes.

Ik zou het takje ook vervangen voor hout waarvan je zeker weet dat het veilig is, zoals knotwilg, hazelaar of fruitboom.

Kleintjes

Citaat van: Moppers op oktober 30, 2011, 12:44:49
Ik zou het takje ook vervangen voor hout waarvan je zeker weet dat het veilig is, zoals knotwilg, hazelaar of fruitboom.
Behalve kersenhout, dat blijkt (na veel research) toch (licht) giftig te zijn.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DP

Ik heb voor alle zekerheid het touw en het netje eraf gehaald.. Op de plek van het takje heb ik nu twee wilgentakjes gezet, in de dierenwinkel gekocht.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Audrey

Citaat van: Moppers op oktober 30, 2011, 12:44:49
Dat touw en het netje ziet eruit als kunststof. Als ze daarop gaat knagen kan ze er wat van binnen krijgen. Je kunt het beter vervangen voor sisaltouw. Dat heb je in verschillende diktes.

Dat dacht ik ook. Het lijkt op een netje dat ik heb in mijn legocollectie.

Sisaltouw kun je in de meeste doehetzelfzaken vinden, het kost nie zoveel.