Een ander spekkie... Bacon!

Gestart door Taz, september 11, 2011, 11:33:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hoi Ik ben Bacon...

Nou ja, daar ga ik nu even van uit. Mijn baasjes weten het eigenlijk nog niet. Eigenlijk zou ik Spek gaan heten, net als mijn lieve voorganger. Maar toen ik eindelijk in de kooi zat bij hen, vonden mijn baasjes het toch wat raar dat ik ook Spek zou heten.
Voorlopig heet ik Bacon, maar 't mannelijke baasje zit nog te twijfelen... Dus misschien heet ik binnenkort wel Ahmed.  (sorry een huishouding met foute humor...  ;D ) MAar ik denk dat het vrouwtje het wel gaat winnen, dus ik hou het zelf maar op Bacon!

Gisteren ben ik door mijn baasjes opgehaald bij De Vogelkelder. Nog een heel gedoe. Mijn baasje heeft heel lang voor de kooi staan kijken of er een brutaal beestje tussen zou zitten. Uiteindelijk kozen ze mij, want ze denken dat ik wel genoeg pit heb om Groover aan te kunnen. De nukkige vrouw uit de voliere.

Maar ja... ik zat zo lekker in mijn kooi met al mijn vriendjes! Ik liet mij natuurlijk niet zomaar vangen, nee, ik heb alles op alles gezet om niet mee te hoeven. Het meisje van de winkel werd er helemaal gestoord van! En toen ik ook nog eens ontsnapte uit de kooi, werd de verkoopster er nog minder blij van.
Beetje stom van mij, buiten de kooi was ik veel  makkelijker te herkennen en konden ze me veel makkelijker vangen. En ineens zat ik in een kartonnen doosje...

Ik vond het reisdoosje maar stom! Ik heb daar flink aan zitten knagen en toen ik voelde dat ik niet meer in de auto zat, ben ik veel lawaai gaan maken in dat doosje! Laat me er uit!

Van mijn nieuwe kooi-genoten heb ik begrepen dat je als 'nieuw jonkie' eigenlijk een tijdje stilletjes in je kooi moet gaan zitten, om zo van de schrik te bekomen. Maar dat vind ik maar flauwe kul! Ik ben gelijk lekker aan het fladderen gegaan in die kooi (Wat gemeen dat er 3 anderen waren die buiten de kooi zaten!) en ik heb ook al aan de pootjes van de anderen geknaagd... TSsss een beetje op mijn kooi zitten!

Vanmorgen hebben mijn baasjes mij in de grote voliere gestopt. Hehe... eindelijk de ruimte! Als eerste heb ik Gerrit van de hoogste stok weggejaagd, want daar wilde ik zitten. En later heb ik Groover bij het voerbakje weggestuurd. Ik had nog niet door dat er 4 voerbakjes zijn en ik had toch echt honger.

Nee ik laat me de kaas niet van het brood eten! Mijn baasjes zullen het nog wel beleven met mij!


En terwijl mijn baasje dit typt ben ik lekker bezig met een belletje in de kooi. Ik heb het hier nu al naar mijn zin!

(de foto volgt uiteraard nog!)

Kleintjes

Welkom Bacon (of Ahmed ;) ) :D
Fijn dat je 't naar je zin hebt bij je nieuwe familie ^_^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Leuk verhaal :D Beide naamopties vind ik ook erg leuk!
Wat goed dat hij nu al laat weten dat er niet met hem gesold kan worden. Duidelijk genoeg pit voor Groover. Hopelijk is Groover het daar ook mee eens en worden ze dikke maatjes.

MissDorien

Wat een leuk verhaal!
Pittig ding zeg, daar zullen jij en je vogels nog wat mee te stellen krijgen dacht ik zo  ;D

foxie13

Haha leuk! Wat een kleine dondersteen  :P

Taz

En dan nu de foto!

(tja, brutaal als ie is... de camera is toch wel heel eng, dus goed fotograferen is er nog niet bij!)

[verwijderd door de beheerder]

Maaike*

Mooie vogel en wat een leuk verhaal om te lezen zeg!

Veel plezier Bacon (ik ga er ook gewoon maar vanuit..), laat maar merken dat parkieten geen "watjes" zijn!


Parkieten-Freak

Inderdaad een heel leuk verhaal en Bacon mag er wezen hoor! Het is een knappe vent!  ;)


Loeky

Veel plezier met Bacon!
Al weer zo'n prachtige naam.
Ik heb gisteren je verhaal over Spek
gelezen. Daar werd ik even stil van en
verdrietig, maar gelukkig heb je nu
Spek. Ik wens Spek en je andere parkiet
een heel lang en fijn leven.

Groetjes ook namens Happy en Doeky
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

fam.bergsma

Wat een mooi parkietje zeg! wauw! :D

Veel plezier maar met zijn allen :)