Rechtervleugel kleiner dan linkervleugel

Gestart door Spickey75, oktober 29, 2011, 12:13:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spickey75

Hallo,
Ik heb twee parkieten, een mannetje en een vrouwtje. Ik vond het al raar dat het vrouwtje als ze uit de kooi komt niet ging vliegen. Nu zag ik vandaag dat haar rechtervleugel bijna twee keer zo klein is als haar linkervleugel. Ze is ook erg in de rui. Ik heb het internet al afgezocht, maar ik kon hier niets over vinden. Ik hoor graag of ze hier geen last van kan ondervinden en/of ik het kan behandelen.
Alvast bedankt voor de reactie. Groeten, Dimitri

Parkieten-Freak

Hallo Dimitri,
Vermoedelijk zijn er een paar grote veren uitgevallen door de rui. De vleugel is hierdoor tijdelijk wat kleiner. Meestal kunnen vogels toch nog nog goed vliegen tijdens de rui maar het is een kwestie van uitproberen. Als je haar los laat, doe dit dan vanaf een lage plaats. Mocht je parkietje niet goed kunnen vliegen, dan voorkom je een harde val van grote hoogte.
Succes!


Spickey75

Hoi,

Dank je voor de snelle reactie. Ik heb haar laten vliegen maar ze valt eigenlijk als een baksteen naar beneden. Ze probeert het wel, maar het lukt niet. Ook vlogen de veren door de kamer. Ik zal twee foto's bijvoegen.

Groeten,

Dimitri

[verwijderd door de beheerder]

Kleintjes

't Kan de rui zijn, ik zou 't even afwachten of er nieuwe pennen gaan groeien.

Ik denk trouwens ook dat je 2 kereltjes hebt, in plaats van 'n koppeltje. 't Neusdopje is aardig blauw van 't groene parkietje. Ik kan me ook vergissen, maar lijkt me eerder 'n man ;)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

TenT

Citaat van: Kleintjes op oktober 29, 2011, 14:05:07

Ik denk trouwens ook dat je 2 kereltjes hebt, in plaats van 'n koppeltje. 't Neusdopje is aardig blauw van 't groene parkietje. Ik kan me ook vergissen, maar lijkt me eerder 'n man ;)

De neusdop lijkt mij eerder wit/roze.

Kleintjes

Citaat van: TenT op oktober 29, 2011, 15:33:44
De neusdop lijkt mij eerder wit/roze.
Ik vermoed dat degene die de foto's maakte 'n rood / roze shirt aan heeft gehad. Je ziet de rood / roze schijn namelijk ook op de tralies / muur. Misschien dat dat vertekent.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Spickey75

De foto's zijn gemaakt met mijn telefoon, wellicht ligt het daaraan. Ik zie overigens geen blauw bij mijn parkiet, als ik live naar haar kijk. Ik vind het overigens wel top dat ik zo snel reacties krijg. Complimenten voor dit Forum.

Kleintjes

Over de snelheid van reacties: Dat varieert nogal. De ene keer is er iemand aanwezig die er iets van weet, de andere keer is er niemand. Weer 'n andere keer is er wel iemand maar die weet 't niet ;)
Soms kan 't langer duren, soms gaat 't snel :)

Kun je misschien 'n foto maken met 'n gewone camera? Ben nu toch wel heel nieuwsgierig.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Spickey75

Nu begin ik toch ook te twijfelen... De neus dop ziet er toch echt wit uit met een heel klein beetje blauw. Als dat inhoudt dat het ook een mannetje is, dan vraag ik me af waarom ik een nest kastje heb gekocht :D

[verwijderd door de beheerder]

Petr@

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

TenT

Ik weet het niet ik zie nog steeds wit maar ik zie ook de blauwe plek.

inge


Kleintjes

De mobiel heeft 't inderdaad vertekend hahaha XD

Lees je wel goed in VOORDAT je 't nestje gaat ophangen?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses