Vreemd gedrag jonge parkietjes

Gestart door Kleintjes, oktober 16, 2011, 15:01:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Heb 'n vraag over 'n jong parkietje (2 grasjes eigenlijk), die gedraagt zich nogal vreemd:

't Parkietje in kwestie is ongeveer 6 maandjes, piepjong nog dus. Echter schuurt dit hummeltje overal tegen aan, alsof hij / zij met alles kindjes wilt maken  :-\ Komt uit 'n voliere en zou eigenlijk 'n huis-parkietje worden.
Zijn / haar maatje gedraagt zich normaler, afgezien dat ie 't leuk vindt in de hoek te kruipen en te blijven liggen. Lijkt me ook niet geheel normaal, hoewel jonge parkietjes wel vaker wegkruipen als ze nog niet helemaal zeker zijn van hun zaakjes.

Iemand tips wat betreft beide grasjes? Ik weet 't zelf even niet meer.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Gisteren avond hebben we 't schuurdertje beter bekeken; rond de cloaca is 't knal rood.

Wormkuurtje preventief? Of liever terug naar de kweker?

Ik hoop dat iemand tips heeft.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Tja, is de huid rood omdat er veelvuldig geschuurd wordt, of wordt er veelvuldig geschuurd omdat de huid (of de binnenkant) geïrriteerd is en bijvoorbeeld jeukt? De kip of het ei...  Dat is een vraag waar je moeilijk zo het antwoord op kunt vinden.
Ik zou even contact opnemen met een vogelarts, de symptomen voorleggen en vragen of een bezoekje of ontlasting opsturen nuttig is. Contact opnemen met de kweker om te vragen of er meer dergelijke verschijnselen vertonen lijkt me ook handig.

Kleintjes

We hebben 't parkietje mee genomen naar de kweker en tussen de andere vogels gezet in voliere: Niks te zien aan 't beesie  :o.  Vermoedelijk is 't stress geweest. Ze (of hij) zat lekker rustig tussen de anderen en had schijnbaar geen 'last' meer. Kweker zei dat 't wel eens voorkomt dat door stress vogels zich vreemd kunnen gedragen.
Nja, voor alles is 'n eerste keer.
Hebben 'n tijdje 't diertje geobserveerd, maar 't hele schuren en gedoe was afgelopen. Thuis deed ie dat om de paar minuten of vaker.

We hebben 'n ander grasje mogen uitzoeken, die is gezellig met ons mee gegaan. (en die heeft nog 'n naam nodig ;) )
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses