Mij parkiet Tommy

Gestart door fijktje, oktober 14, 2011, 13:53:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

fijktje

Hallo parkietenvrienden,
heb een vraagje aan jullie: Mijn tamme parkiet is ongeveer een half jaar en eet sinds 1 week zijn zaadjes niet meer. Hij eet wel trosgierst en bruinbrood. Weten jullie wat er met hem aan de hand is?
Alvast bedankt,  hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben.

Groetjes Trijnie

(Leestekens aangepast en geplaatst.)

Kleintjes

Vertoont je parkietje verder nog ongewoon gedrag?

Zit hij bol?
Slaapt hij (veel) meer dan normaal? Hoe slaapt hij (welke houding)?
Zijn de poepjes anders?
Gedraagt hij zich anders?
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

fijktje

#2
Hij slaapt wel veel, zit gewoon op 1 pootje te slapen. Zijn veertjes staan niet bol, hij speelt en kwettert gewoon. Als je hem ziet zou je niet zeggen dat hij ziek is; wil alleen niet meer eten. Zijn poepjes zijn waterig, hij drinkt wel, eet wel trosgierst en bruinbrood.

Leesbaarder gemaakt.

Kleintjes

Je parkietje maakt geen echt gezonde indruk op mij.

Heeft hij gisteren / vandaag iets van groente of fruit gehad? Dan lunnen de poepjes daarvoor waterig zijn. zo niet: Dan raad ik je aan toch naar de DA of (liever zelfs) VA te gaan. Niet goed eten en waterige poepjes klinken mij niet gezond in de oren.

Tijdens de rui zijn ze wat minder fit, maar horen ze wel normaal te eten.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

fijktje

Hij heeft gisteren een stukje appel gehad!

Kleintjes

Lijkt me niet dat dat de oorzaak is, eerder sla en dergelijke kunnen natte poepjes veroorzaken.

Mijn advies: Bezoekje aan de DA / VA.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses