Tweede parkiet, part 2

Gestart door EliseAvi, oktober 13, 2011, 16:26:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EliseAvi

Hoi allemaal,
zoals jullie misschien wel gelezen hebben zat ik te twijfelenover een vriendje voor Avi. Ik heb besloten dit toch te doen, en heb contact opgenomen met de man waar ik Avi vandaan heb (hij is een "gelegenheids-kweker" zeg maar. Doet t voor z'n lol). Nu heeft hij meerdere parkietjes die weg kunnen. 2 parkietjes van 8 weken, dus daar kan er een van mee, 2 van 6/7 weken die al zelf eten, dus die zouden volgende week mee kunnen, maar ook eentje die even oud is als Avi (nu 4 maanden). Dit vogeltje (een mannetje) komt uit hetzelfde nestje als Avi. Ze waren zelf al "vriendjes",voordat ik Avi meenam. Is het verstandig om deze te nemen? Hij heeft dus wel 4 maanden in een volière gezeten met andere parkietjes, kan hij nu nog tam worden? En zou Avi hem nog wel herkennen?
Of kan ik beter een van de jongere parkietjes nemen?
Sorry voor alle vragen, maar ik wil gewoon doen wat het beste voor Avi is.

groetjes Elise

Kleintjes

Citaat van: EliseAvi op oktober 13, 2011, 16:26:15
.......... Ze waren zelf al "vriendjes",voordat ik Avi meenam. Is het verstandig om deze te nemen?
Ik zie geen reden waarom niet.
Citaat van: EliseAvi op oktober 13, 2011, 16:26:15Hij heeft dus wel 4 maanden in een volière gezeten met andere parkietjes, kan hij nu nog tam worden?
Waarom zou hij niet tam kunnen worden? Tijd en geduld, en dat geldt altijd voor alle parkeitjes (en andere dieren :P )
Citaat van: EliseAvi op oktober 13, 2011, 16:26:15
En zou Avi hem nog wel herkennen?
Of kan ik beter een van de jongere parkietjes nemen?
..........
Soms herkennen parkeiten elkaar na jaren nog.
'n Vriendje van dezelfde leeftijd (in dit geval zelfs 'n broertje, als ik 't goed begrijp) is prima :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses