tweede parkiet

Gestart door EliseAvi, oktober 11, 2011, 14:34:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

EliseAvi

Hoi allemaal!
Ik heb sinds augustus een parkietje (Avi). Ze was ongeveer 7 weken toen ik haar kreeg, en eigenlijk na een weekje al zo goed als tam. Het is echt een eigenwijze dondersteen en nergens bang van. Ook gaat ze elk weekend met mij mee naar mijn ouders (ik woon op kamers in Leiden en mijn ouders in Hellevoetsluis. Dat is ongeveer anderhalf uur reizen). Ze zit dan in een reisbakje voor cavia's met een dekentje, gierst en haar favoriete speeltje. Om het reisbakje zit een koeltas tegen de kou. Dit gaat echt super goed, en ze gaat zonder problemen het bakje in.

Toch zou ik graag nog een tweede parkiet willen, omdat ik het wel zielig vind als ze overdag veel alleen is. (Wanneer ik thuis ben mag ze overigens gelijk haar hok uit en komt ze naar me toe vliegen)

Zou dit kunnen met het reizen? Avi is er echt heel erg makkelijk in, maar ik ben bang dat een tweede dat misschien niet is?
Ook ben ik bang dat Avi dan niet meer naar mij toe trekt.
Hebben jullie misschien wat tips?

Groetjes Elise en Avi

joslaura@home.nl

Hallo Elise en Avi,

Wij zijn sinds 3 weken in het bezit van een tweede parkiet. Ik herken veel in jouw verhaal. Onze eerste parkiet (een popje) hebben wij nu een jaar en ook deze is heel tam.
Zodra wij thuis zijn gaat de kooi open en vliegt ze naar ons toe. Ook voor ons was het een moeilijke beslissing of dat we een tweede parkiet erbij zouden nemen.
Wij hebben gekozen voor een Engelse mannetjes parkiet (jong ) omdat deze wat rustiger van aard zijn en wij een brutaal popje hebben. Ik had al veel informatie gelezen op internet, wat te doen bij de aanschaf van een tweede parkiet. Daarin stond ook vermeld dat je eigen parkiet in het begin afstandelijk naar jouw toe kon worden en zelfs een beetje boos op je zou zijn. Nou, dit klopt helemaal! Maar ik kan je gerust stellen dit komt helemaal goed. Na 2 weken ging ze weer net zo om met ons als voorheen.
En echt de Engelse parkiet vindt ze geweldig!! Ze kroelen, spelen en slapen met elkaar. Ik heb er echt geen spijt van en is zo leuk om te zien hoe dat hun met elkaar omgaan.

groetjes Laura Wappie en Jeppe