3 popjes en 1 man: kan het of niet?

Gestart door JutenJul, oktober 10, 2011, 12:23:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JutenJul

Hallo!

Wij hebben op het moment 3 popjes en die gaan zo goed en leuk met elkaar om dat het altijd een plezier is om naar ze te kijken. Tot voor kort hadden we 4 popjes waarvan er 1 aan ouderdom is overleden. Alle beestjes bij ons thuis zijn zogezegd 2e hands, zo komen de grasjes uit het asiel en letten we niet zo op leeftijd: zo lang we ze maar een fijn leven kunnen bezorgen :) In principe hadden we het idee het zo te laten omdat het eigenlijk heel goed gaat en vooral Jut de aandacht onwijs goed verdeelt over Chipie en Pluisje, de ene keer zit ze bij de een en de andere keer weer bij de ander.

Maargoed, toch waren we dit weekend in de buurt van het asiel waar ze vandaan komen en we hebben een plekje over thuis dus zijn we even op bezoek gegaan: zowaar hadden ze geen grasjes ter adoptie omdat er (echt helemaal super) een dag eerder iemand langs is geweest die er een heleboel op heeft gehaald! Toen zaten we gisteren een beetje op marktplaats te kijken en je ziet toch best wel wat ongewilde diertjes, de een moet weg wegens tijdgebrek en weer anderen moeten de deur uit omdat de kinderen geen interesse meer hebben in ze. Nu heb ik 1 specifiek grasje gezien die ik echt helemaal leuk vond, hij moet weg en ik kan hem in de buurt ophalen, maar nu komt het: het is een man!

Ikzelf heb altijd gehoord dat je dit niet moet doen en dat de popjes elkaar met de dood als gevolg kunnen gaan bevechten. En dat wil ik echt niet! :-[ Maar nu zei iemand anders dus laatste tegen mij dat het helemaal niets uitmaakt als je 3 popjes hebt met 1 man want zolang er geen nest/broedblok is zouden ze niet gaan vechten. Kan iemand mij verder helpen? Kan ik de kleine man ophalen of zal ik toch maar even verder zoeken als ik de vrede bij ons thuis wil behouden?

(Het gaat overigens om een grote binnenkooi waar ze in zitten, niet een volière)

Groetjes!

BudgieMe

In een kleinere groep gaat het meestal niet goed met meer poppen dan mannen.
Dat je 3 poppen het goed kunnen vinden is al een uitzondering.
Dat ze niet gaan leggen zonder blok dat klopt wel ja maar paren doen ze wel gewoon hoor, dus ik weet niet of je hierdoor de harmonie gaat verstoren.
Er is maar 1 manier om daar achter te komen ben ik bang,...

JutenJul

Echt waar? Gaat dat normaal gesproken niet goed dan? Ze zaten op die manier bij elkaar in het (veel kleinere) hokje in het asiel, ik wou er in eerste instantie 1 meenemen omdat ik er al 1 thuis had. Maar omdat we een grote kooi hebben had ik ze alle drie toen maar meegenomen :D

Als het te riskant is doe ik het liever niet, ik zou niet willen dat er straks erge ruzie komt tussen de dames. Ik wacht nog even af of er mensen zijn die eenzelfde combinatie hebben, ik neig namelijk al naar een 'nee' nav jouw verhaal dus als er niemand is die ervaring mee heeft ga ik het ook niet proberen.

Taz

Hier bij ons was het haat en nijd tussen de popjes... 2 poppen en een man was een overtuigende 'NEE'

Ik zou het denk ik ook niet proberen... Als het al beestjes zijn die van huis hebben moeten veranderen en ze komen nu weer in een onhoudbare situatie, moeten ze nog een keer verhuizen... Ik geloof nooit dat ze er op vooruit zullen gaan...

Succes met de beslissing! (ennuh, er zijn natuurlijk ook zat mooie popjes te vinden!)

Grtz,
Tanja

JutenJul

Ik ga het inderdaad niet proberen, wil het risico gewoon echt niet nemen na alles wat ik erover lees. We gaan inderdaad maar op zoek naar een leuk popje voor erbij, wie weet kom ik nog een leuk beestje tegen dat echt een huisje nodig heeft.