Geen vooruitgang meer!

Gestart door AntonRispens, oktober 10, 2011, 11:02:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AntonRispens

Hallo,

Ik ben nu al een aantal maanden bezig met het tam maken van 2 parkietjes (mannetje en pop). Als ik een stukje trosgierst vastheb eten ze dat zonder moeite op, wel duurt het soms even voordat de eerste stap gezet word. Als ik nu trosgierst op mijn hand leg en met een platte hand naar hun toe kom, willen ze er nooit op komen dit heb ik al tig keer geprobeerd, alleen het enigste wat het popje doet is in mijn vingers bijten omdat die op dat moment het dichtst bij haar in de buurt komen.

Hoe nu verder? Ik heb tips nodig van iemand die hetzelfde heeft gehad, of er goede raad voor weet.

De vogels mogen er wel elke dag uit een aantal uurtjes, en dan doen ze met plezier. Alleen ik kan ze nooit pakken of op mijn vinger gaan laten zitten. Dit deed het popje in het begin wel maar ik denk dat dat gewoon kwam omdat hij nog niet gewend was. Ik ben vaak overdags een aantal uren op school waardoor de vogels alleen zijn, misschien heeft dit invloed op het tam maken?

Wie kan mij helpen :-\

foxie13

Sorry ik kan je niet helpen, heb hetzelfde probleem. Die van mij is wel tam, teminste hij komt als je roept met trostgierst in de hand. Maar daarna vliegt hij meteen naar zijn favo schommeltje. Hij wilt ook nooit laag zitten (bijv. op de tafel).

Moppers

CiteerAls ik nu trosgierst op mijn hand leg en met een platte hand naar hun toe kom
Laat ze naar jou toe komen in plaats van dat jij naar hen toe gaat. Een hand die op ze af komt, kan erg intimiderend zijn. Als ze zelf kunnen beslissen wanneer ze dichterbij de hand zijn, is het een stuk minder eng en leren ze beter dat het te vertrouwen is.

AntonRispens

Dus met andere woorden:

Mijn hand niet in de kooi naar hun toe brengen maar zorgen dat ze er een stukje voor moeten klimmen/springen.
En dat een aantal keer doen totdat ze erop komen? :)

Zal het proberen, erg bedankt! hoop dat het werkt.