Plaats kooi

Gestart door TenT, oktober 08, 2011, 13:17:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TenT

Hallo iedereen ik heb nog ooit een account gehad hierop maar ik ben de gebruikersnaam vergeten, maar nu heb ik een vraag over de plaats voor de kooi van mijn 2 grasparkietjes. Die staan nu in een veranda maar in de winter is het daar te koud. Is het nodig om ze naast een venster te zetten of is in de buurt van een venster ook goed? Met in de buurt van een venster bedoel ik dat ze wel licht van buiten krijgen maar niet naar buiten kunnen kijken.

P.S. ik weet dat hij niet in een keuken mag staan.

MissDorien

Bij een raam is altijd wel fijn ja.
Maar het allerbelangrijkst: zorg dat de kooi nooit op de tocht staat.

TenT

Is er nog iemand die tips kan geven voor de plaats van de kooi?

*wendy*

De kooi kan beter niet bij een raam. Bij het raam heb je altijd last van tocht (voel alleen maar eens met je hand hoeveel kou er van zo'n raam afkomt). Afgezien van de tocht, mogen parkietjes ook niet in direct zonlicht geplaatst worden.

Je kan de kooi daarnaast beter niet tegenover een deur plaatsen, ook vanwege de tocht.

Vogeltjes vinden het bovendien prettig om overzicht te hebben over de gehele kamer. Zij voelen zich het veiligst als de kooi met 1 of 2 kant(en) tegen de muur staat.

De kooi mag uiteraard ook niet in de keuken, ivm schadelijke stoffen.


TenT

Dankje wendy. Weet er iemand hoeveel licht er moet zijn op de plaats van de kooi?

Loeky

Je moet de kooi ook niet naast de televisie zetten.
Gewoon daglicht overdag en ik dek mijn kooien
altijd af zodat de vogeltjes rust hebben.
Als je dan nog laat televisie kijkt hebben de vogels
rust.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19