verlamde poot

Gestart door parkietengek12, oktober 06, 2011, 18:15:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Citaat van: TenT op oktober 17, 2011, 16:48:25
Dit klinkt warschijnlijk niet zo leuk of mooi maar ik denk dat je je parkieten beter weg doet. Je gaat niet naar een DA/VA, je zet je parkiet terug buiten waar het veel te koud is ondertussen. Ik weet da dit allemaal door je ouders komt maar ik vind toch dat je moet doen wat het beste is voor je parkietjes.

TenT: Zijn ouders besloten dat, niet Parkietengek12 zelf. Je kunt 't niet op hem schuiven. Je zegt dat je dat wel begrijpt, maar ik begrijp die reactie dan niet. Die is dan niet nodig.

@ Parkietengek12: Waarom zou je weg gaan? Omdat er iemand niet begrijpt wat er staat geschreven? Je hebt 't beste voor met de beesies, dat weten we allemaal, anders zou je nooit om raad, hulp en tips vragen. Laat staan dat je dan met ons zou chatten (terwijl 't lang bedtijd is geweest :P )
Ik hoop dat je toch bij ons blijft, of in ieder geval nog op de chat komt aanwaaien.
Als er iets is, je kunt altijd iemand mailen, dat weet je ^_^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Hallo parkietengek,

Ik sluit mij aan bij Kleintjes maar ik kan de eerste reactie van Tent
best begrijpen. Ik had ook zoiets hoe kun je dat doen, maar als je
nog jong bent en bij je ouders woont mag je helaas niet alles zelf beslissen.
Gelukkig gaat het met het parkietje goed en Tent misschien kun jij je
reactie nog wat nuanceren?

Groetjes Loeky

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Wouter

Natuurlijk bedoel je het allemaal goed Joël, daar ben ik van verzekerd! Niemand heeft hier de opzet gehad om jou te kwetsen en niemand zal jou hier zomaar een dierenmishandelaar of boosdoener noemen. Ik weet hoe het is om als enige in huis te weten hoe je voor grasparkieten zorgt. Echter zouden mijn ouders alles wat met de parkieten te maken heeft met mij overleggen, en zo veel mogelijk aan mij overlaten en daar ben ik ze erg dankbaar voor. Bij jou is dit blijkbaar niet het geval. Misschien denken je ouders er iets te licht over en hebben zij geen idee van de gevaren en risico's die komen kijken bij verkeerde beslissingen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit erg frustrerend voor je is, maar ik weet dat jij het beste voor hebt met je diertjes en dat je ze zo goed mogelijk probeert te verzorgen.

Ik hoop dat we je niet weggejaagd hebben! Je bent altijd van harte welkom op het forum en we zullen altijd bereid zijn om jou en je parkieten zo goed mogelijk te helpen. Desnoods in de chat. ;)

TenT

#23
ik denk dat ik ook heel duidelijk vermeld in het bericht dat ik weet dat het zijn ouders hun beslissing is of denken jullie daar anders over?

Maar het was natuurlijk niet mijn bedoeling om jouw te kwetsen ik denk dat we gewoon van een misverstand kunnen spreken. Maar toch wil ik even mijn excuses aanbieden.

(Berichtjes samengevoegd.)

parkietengek12

Oke, ik zal het forum natuurlijk niet verlaten. Redt het dnek ik niet in mijn eentje hier  ::)
Had echt totaal mijn dag niet, en toen ik dat berichtje las met 'beter weg doen' sloeg er bij mij even een knop om en werd ik nogal chagarijnig.

@Tent: Je hebt Pb ;)

Het spijt mij heel erg dat het even zo gegaan is. Maar het was allemaal even niet goed getimed  :o

Parkieten-Freak

#25
Parkietengek, je hebt heel wat meegemaakt moet ik zeggen. Een gewonde vogel is al lastig en dan moet je ook nog je ouders zover zien te krijgen dat ze je financieel helpen.
Dit laatste is niet gelukt, maar je vogeltje is gelukkig toch weer opgeknapt!

Tja, zieke vogels. Het is en blijft zo ontzettend moeilijk. Wanneer moet je nou naar een dierenarts, en wanneer niet? Het is niet altijd zo zwart-wit.
Soms moet je gewoon naar een dierenarts. Soms is nietsdoen een optie. Soms is afwachten een optie.
Soms moet je gewoon geluk hebben, en goddank gebeurt dat ook nog! :)

Gezien de omstandigheden, kon je niet veel anders doen dan wat je nu gedaan hebt.
Goed van je, dat je onze forumleden bij deze problematiek betrokken hebt en ik stel het heel erg op prijs dat je eerlijk hebt verteld hoe de vork in de steel zat.
Stop dus vooral niet met het forum, blijf lekker vragen stellen. En: jij kunt ook weer andere leden helpen.

En tot slot nog dit:
Mijn complimenten voor jou en TenT voor de manier waarop jullie de ontstane discussie hebben opgelost! :D
Keurig!  ;)





Moppers

Ik wil ook nog even een hart onder de riem toevoegen. Joël, je zit al een tijdje op het forum en we hebben je al behoorlijk leren kennen. En we hebben je absoluut niet leren kennen als iemand die niet om dierenwelzijn geeft, in tegendeel! Je wil het beste voor je dieren en zoekt en vraagt ook zoveel mogelijk informatie, adviezen en tips om dat voor elkaar te krijgen. Dat is een prachtige instelling. En ik voel je frustratie en machteloosheid als je vertelt over iets dat je graag wil voor een huisdier maar dat van je ouders niet mag. Ik weet dat je heel erg je best doet om je ouders op andere gedachten te brengen in zo'n situatie.
Ik ben blij dat je het forum niet zal verlaten :)