Apps voor smartphones

Gestart door Parkieten-Freak, oktober 04, 2011, 21:40:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Beste mensen,
Vandaag heb ik op een hele eenvoudig manier een app van ons forum gemaakt voor Nokia smartphones (Symbian^2 en 3).
Dit heb ik gedaan met de Ovi-app wizzard en het resultaat ligt momenteel ter goedkeuring bij de Ovi store. Nu maar hopen dat de app door de keuring komt. :o
Het lijkt me reuze handig als je de nieuwste berichten op het forum via je smartphone op elk gewenst moment kunt lezen.  ;D

Ik heb een vraag voor jullie:
Zijn er liefhebbers die het leuk vinden om een forum-app te maken voor iOS en Android smartphones?  :) Zo ja, laat het even weten.




Wouter

Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 04, 2011, 21:40:14
Zijn er liefhebbers die het leuk vinden om een forum-app te maken voor iOS en Android smartphones?  :) Zo ja, laat het even weten.
Goh dat lijkt me nou echt iets voor Jorijn.  :-X

Ik zal me er binnenkort eens in verdiepen. Ik heb zelf alleen een iPod Touch, dus ik zal me verdiepen in de iOS app dan. Je hoort nog van me!

Jorijn

Je hebt Tapatalk, ik kan een plugin voor het forum activeren waardoor je dit kan gebruiken. Nooit gedacht dat er behoefte aan was?
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parkieten-Freak

Ik eigenlijk ook niet Jorijn, totdat ik zag dat je bij Nokia heel eenvoudig via een wizzard een app kunt maken. Ik dacht: laat ik het eens proberen, het is nog gelukt ook.
Ik hoop dat hij goedgekeurd wordt door Nokia. Zo ja, dan kan de app via Nokia's Ovi-winkel gedownload worden.
Waarschijnlijk is er ook wel een appwizzard voor iOS en Android.

eigenlijk is het gewoon handig. ik zit in de auto of trein regelmatig op het forum te kijken. Het lijkt me reuzehandig als er een "mobiele versie" van het forum zou zijn.  :)


MissDorien

Als iemand een app voor Windows Mobile wil maken...  ;D
Maar leuk initiatief! Ik vind het altijd wel leuk om tussendoor op school of werk hier even te kijken inderdaad.

Kleintjes

Handig, kunnen we forummen op de Samsung Star :P Leest zich wat makkelijker dan (is nu best klein hahahaha xD )
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Ik heb ook een I-phone en ja het lijkt me wel handig maar ik heb geen idee hoe je een app kunt maken.
Zo ben ik nog steeds op zoek naar een app ( voor de I-pad ) om een cd/dvd speler te kunnen symuleren.
Ik heb nl een database cd van boeken en tijdschriften met zoekfunctie, is een soort programma op een cdrom dus.
Je kan deze cd ook in zijn geheel instaleren op je pc zodat je de schijf niet meer nodig hebt. En dat zou ik dus graag op mijn I-pad en phone willen doen, maar helaas.
Heb al hele zoektochten gedaan op diverse fora. :(

Parkieten-Freak

Citaat van: BudgieMe op oktober 07, 2011, 13:19:22
Ik heb ook een I-phone en ja het lijkt me wel handig maar ik heb geen idee hoe je een app kunt maken.
Zo ben ik nog steeds op zoek naar een app ( voor de I-pad ) om een cd/dvd speler te kunnen symuleren.
Ik heb nl een database cd van boeken en tijdschriften met zoekfunctie, is een soort programma op een cdrom dus.
Je kan deze cd ook in zijn geheel instaleren op je pc zodat je de schijf niet meer nodig hebt. En dat zou ik dus graag op mijn I-pad en phone willen doen, maar helaas.
Heb al hele zoektochten gedaan op diverse fora. :(

Ik zou de bestanden van de CD op de computer installeren. Helemaal gemakkelijk als ze als losse databestanden op de CD staan. Converteer alle boek- en tijdschrijftbestanden naar een .ePub bestand. Daar zijn conversieprogramma's voor, Calibre bijvoorbeeld. De zoekfunctie van de CD heb je niet nodig, die zit namelijk al in de bibliotheek van de iPad.
De ePub betanden zet je in een aparte map en deze bestanden sleep je naar iTunes. Even de iPad synchroniseren met je pc en klaar is Kees.


BudgieMe

Ok, ga ik eens proberen, bedankt.

Parkieten-Freak

De Parkieten-Freak forum app voor Nokia smartphones draait nu ook op het nieuwe besturingssysteem "Symbian Belle".
Nu met mét widget!!
Uitsluitend bezitters van Nokia smartphones kunnen de app downloaden bij Nokia's Ovi Store. :)


Sara

Ik probeer regelmatig met mijn Samsung player op het forum te komen.
Ik kan het forum zien en berichten lezen, maar het lukt mij niet me in te loggen.
Zou handig zijn als dit ook kon, maar ik weet niet of het niet eerder aan mijn gsm ligt dat het niet kan.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes