te groot?

Gestart door marquancez, oktober 03, 2011, 19:57:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

Ik ben zeer erg aan het twijfelen.
Want kan een kooi eigenlijk te groot zijn?
Kan namelijk een kooi krijgen van ongeveer 1,62 hoog en 60 bij 60.
Nu is het wel maar voor 1 parkiet.
Ik wil hem eerst tam maken in een kleinere kooi.

Parkieten-Freak

Een kooi is nooit te groot! Juist heel fijn dat je een grote kooi krijgt, maar let wel even op de tralieafstand en de spijlen. De spijlen moeten horizontaal lopen.
Tam maken in een kleinere kooi is inderdaad gemakkelijker, maar daarna: lekker naar de grote kooi!  ;)


marquancez

#2
Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 03, 2011, 22:54:46
Een kooi is nooit te groot! Juist heel fijn dat je een grote kooi krijgt, maar let wel even op de tralieafstand en de spijlen. De spijlen moeten horizontaal lopen.
Tam maken in een kleinere kooi is inderdaad gemakkelijker, maar daarna: lekker naar de grote kooi!  ;)

Oke dankje wel want een kweker zegt dat hij wel te groot is.(hobby kweker dan).
En de afstand is wel goed.
Ook zijn aan alle kanten horizontaal en de kooi die ik nu heb maar 2.
De vogel gaat er wel nog vaak uit maar dat komt omdat ze horizontaal vliegen en niet naar boven.
Die kleinere kooi is ook best groot dacht 65hoog 54 breed en 46 diep.

BudgieMe

Citaat van: Parkieten-Freak op oktober 03, 2011, 22:54:46

Tam maken in een kleinere kooi is inderdaad gemakkelijker, maar daarna: lekker naar de grote kooi!  ;)

En een vriendje erbij,...

marquancez

Citaat van: BudgieMe op oktober 06, 2011, 14:11:12
En een vriendje erbij,...
ik wil er 1. dus een vriendje erbij gaat niet door.

Mirjam

Citaat van: marquancez op oktober 06, 2011, 20:09:25
ik wil er 1. dus een vriendje erbij gaat niet door.

Ik vind dat nogal hard overkomen. Wat zou het parkietje willen denk je?
Jij kunt nooit een soortgenootje vervangen en je kooi is er groot genoeg voor  ;).

Wouter

Citaat van: marquancez op oktober 03, 2011, 19:57:26
Ik ben zeer erg aan het twijfelen.
Want kan een kooi eigenlijk te groot zijn?
Kan namelijk een kooi krijgen van ongeveer 1,62 hoog en 60 bij 60.
Nu is het wel maar voor 1 parkiet.
Ik wil hem eerst tam maken in een kleinere kooi.

Ik heb je vraag al beantwoord in een ander topic. Dubbele topics zijn niet toegestaan, plaats dus je vragen zoveel mogelijk in 1 topic! :)

Citaat van: Wouter· op oktober 02, 2011, 23:17:37
Over het algemeen geldt; een kooi kan nooit te groot, maar wel te klein. Welke je liever hebt is aan jou.

Daarnaast proberen de meeste mensen hier anderen te helpen en dat gaat geheel vrijwillig en op eigen initiatief. Misschien niet zo bedoeld, maar het komt mij nogal aanvallend over. We hebben niet altijd tijd om te reageren op berichtjes. Ik heb het bijvoorbeeld ontzettend druk voor school. Ook zien we regelmatig een berichtje over het hoofd, maar nooit hebben wij hier kwade bedoelingen. Ik vind het dus redelijk ondankbaar als je dan aanvallend reageert.