Geslacht/leeftijd geelmasker ino / créme ino (?)

Gestart door Jalees, september 26, 2011, 12:55:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jalees

Dag allemaal,

Onlangs heb ik een nieuw vriendje/vriendinnetje voor Toby gehaald. Ze/hij is zachtgeel met wit met rode oogjes en een roze neusdopje, volgens mij dus een geelmasker ino of een créme ino.

Ik vroeg mij af of het vogeltje een popje of een ventje is. In de dierenwinkel zeiden ze popje omdat de pootjes roze zijn (?), maar het is een ino-kleurslag dus zijn de pootjes dan niet altijd roze door een gebrek aan pigment? Daarnaast is/was mijn mannetje met zijn vorige popje echt een sukkeltje, maar tot nu toe lijkt hij de baas te zijn en bijt het nieuwe vogeltje nog niet erg van zich af (wat ik wel gewend ben van popjes).

Tevens vroeg ik me af of haar/zijn leeftijd te schatten is. Ze zeiden bij de dierenwinkel dat ze de vogeltjes krijgen als ze 3 maanden zijn, maar deze zat er al een tijdje (zeiden zei en dat wist ik ook). Ik denk dat ik haar zo'n 2/3 maanden terug voor het eerst heb zien zitten. Zoals gezegd is haar neusdop nog roze. Tussen de neusgaatjes en aan de buitenkant is het roze hier en daar ietsje lichter. Haar/zijn snaveltje is knaloranje en de pootjes roze. Om de iris zie ik een hele dunne, lichtroze irisring als ik goed kijk.

Ik ben benieuwd of jullie me verder kunnen helpen! Excuses voor de slechte foto's, ze/hij vindt de camera een beetje spannend en ik durf de flits nog niet te gebruiken ivm schrikgevaar.








BudgieMe

Ik gok op man, bij ino's worden de mannendoppen niet blauw. En een popje had al en wittig dopje, zacht beige moeten hebben als de tijdlijn klopt.
Aan de pootjes kan je het nooit zien trouwens,...

Jalees

Ja dat dacht ik dus ook al dat het niet aan de pootjes te zien was, ik vond dat al zo'n vreemde redenering. Dus dan is het toch een man? De leeftijd van plusminus een halfjaar is puur gegokt, met hoeveel maanden zou de neusdop beige moeten worden bij een ino-vrouw? En bij een man blijven ze dan roze ipv dat ze blauw worden? Dan moet ik toch een andere naam gaan verzinnen haha

Jalees

#3
Niemand anders die een gokje wil wagen?

Je hoeft je topic echt niet te 'bumpen', 't wordt wel gelezen ;).

BudgieMe

Verkleuren van de dop van de pop gebeurd al tussen de 2 en 3 maanden. Die wordt eerst heel licht beige en dan steeds bruiner.

bianca101

Wij hebben ook een ino maar nog iets lichter
Ons popje heeft een wittig lichtblauw dopje met veel wit rond de neusgaatjes
Dit lijkt een man maar als je googled lees je ook dat bij ino maan en de doppen lila kunnen zijn
Ben benieuwd wat experts ervan vinden