2de parkietje

Gestart door inie, september 24, 2011, 23:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

inie

Ik heb sinds een weekje een 2de parkietje. Ik had al een mannetje, Gijs en heb nu nog een popje erbij, Saartje. Ze hebben een week naast elkaar in appartement kooien gestaan en nu zitten ze sinds gister samen in een kooi. Ze doen het redelijk, maar Saartje vind t erg leuk om Gijs te sarren en zit veel dreigend te piepen en naar hem te pikken. Ik weet dat dit redelijk normaal is en dat de meeste popjes redelijk krengig kunnen zijn, maar Gijs heeft zijn buik er een beetje vol van en begint nu terug te schreeuwen en soms te pikken. Ze vechten niet echt maar gezellig hebben ze het ook niet.
Nu is mijn vraag, wat te doen? Aankijken en zo ja, hoe lang? En zo nee, wat dan wel?
En kan ik ze nog op een andere manier helpen/stimuleren om er samen uit te komen? Graag advies hierover...

Parkieten-Freak

De vogels moeten nog aan elkaar wennen. Gijs zal er aan moeten wennen dat hij niet meer alleen heer en meester in zijn kooi is.
Daar komt ook nog eens zoiets iets bij als rangorde. Wie krijgt het fijnste plekje? Wie mag er op de schommel? Kortom: wie heeft het voor het zeggen in de kooi.
De parkieten zijn nu vermoedelijk gewoon bezig om orde op zaken te stellen en dit gaat gepaard met gemopper, gemor en wat pikwerk links en rechts.
Komt meestal helemaal goed, gewoon even afwachten! ;)


inie

Oké, nou dan wachten we t nog even af... Vind t wel n beetje spannend..

Geertje

Inie,

Misschien heb je het al gedaan, maar het helpt als je de kooi waar ze nu samen in zitten helemaal opnieuw inricht.
Zo vervallen oude " eigendomsrechten"

inie

oh dat is wel een goeie.
Dat had ik nog niet gedaan. Ik heb wel de spiegel weggehaald omdat Gijs daar iets te gek op was en ze daar ruzie over gingen maken. Ik zal eens kijken of t opnieuw inrichten helpt. Dank je voor de tip...

inie

Tot nu toe heeft het opnieuw inrichten niet geholpen, want ik heb de 2 dondersteentjes nu maar weer uit elkaar gehaald.
Ik grijp deze kans om Saar dan nog maar handtammer te maken, want dat is lastiger in de grote kooi.
En daarna het nogmaals te proberen.
Ik weet niet wat ik nog kan doen om de volgende poging wel te laten slagen...
er is een ding wat misschien nog zou kunnen werken en dat is een 2de schommel in de kooi hangen, want Gijs sleept graag met de schommel en Saar wil er op zitten, en dat gaat niet samen. Gelukkig heb ik er wel 2.
Zouden jullie je mening willen geven of dit een slim plan is? En of het kans van slagen heeft...
Saartje is trouwens wel al hierheen gekomen omdat ze met haar vorige huisgenootje ook niet kon opschieten, dus zou het eventueel aan haar persoontje kunnen liggen? Of werkt dat niet zo bij parkietjes?

TenT

Ik denk dat je met een 2de schommel niks verkeerd doet.