Kleine beesten in het voer

Gestart door DobbyFloppy, september 19, 2011, 16:38:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Hey ik zou toevallig nieuw voer in de in de emmer doen, toen ik het oude voer eruit had gehaald liepen daar hele kleine bruindoorzichtige beestjes over
Onderkant zaten wat restant troepjes.
Heb het oude voer weggegooid en in de voeremmer kokend water gedaan zodat die kan reinigen.
Het is zo een kleine emmer metaalachtige emmer van eukanuba.

Nu denk ik dat dit komt van het oude voer maar was toch even benieuwd of iemand weet wat voor diertjes dit zijn?
Ze zij tevens ook bijna niet te zien,  het is dat ze lopen, anders zag ik het niet.
In het voerbakje van de vogels heb ik niks gezien
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Mirjam

Volgens mij zijn dat een soort van motjes...
Voordat er echt beestjes uitkomen kun je het zien doordat de zaadjes met 'draden' aan elkaar kleven.
<ik hoop dat je snapt wat ik bedoel>.
Mijn ervaring is dat je dit regelmatig aantreft in goedkoop voer.

Kleintjes

Welk voer geef je? Als er ei-voer doorheen zit kan 't zelfs mijt zijn geweest.

Zadenmotjes kom ik helaas ook wel eens tegen, maar dan in 't 'afval emmertje' (emmertje dat ik gebruik voor oud voer). Mooie motjes, maar super vervelend.

Interressant leesvoer over de mot. Aan de linkerkant van de tekst staan de foto's, misschien dat je er iets aan hebt om uit te vissen wat er nu rond krabbelde.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

#3
Parkieten voer van pets place, eigen merk, dat was eerst het schepvoer.
Ik heb er er eigenlijk nooitproblemen mee. Maar die emmer maak ik niet altijd schoon bij aanschaf van weer een nieuw zakje.
Het zijn overigens geen motjes, zijn hele mini insectjes, lichtbruin en bijna doorzichtig.
Er zat wel wat van die losse troepjes in, van dat kruimelstrof troejes.
Misschien zaten er aantal beestjes tussen de kieren van de bodem, zit niet veel ruimte tussen maar toch.
Er kan ong denk ik zo max 2kg aan voer in.

Vermoed dat de er nog restanten van vorig voer in lag wat toen destijds niet goed schoongemaakt is.
De beestjes zien eruit als lichtbruine doorzichte vlooien (misschien wel kleiner) en kruipen alleen.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

MissDorien

Dat zou best wel eens meelmijt kunnen zijn. Als dat zo is zou ik al je opgeslagen producten ook goed nakijken (meel, graanproducten, pinda's etc)