Albino of ino?

Gestart door jelle, september 16, 2011, 15:42:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelle

Hallo ik ben nieuw en heb een vraag,

Ik heb sinds een kleine week een nieuw koppeltje grasparkieten.
Maar bij een weet ik niet of de pop nu een albino of ino is,weten jullie het misschien?

Alvast bedankt.


_White_

hallo en welkom op het forum, ik begrijp je vraag heel goed maar als je misschien een foto hier plaatst in dit topic kunnen mensen die er meer over weten een antwoord op je vraag geven. Zo weten ze niet hoe zij eruit ziet en kunnen ze verder ook niets zeggen.

Dus eerst een foto plaatsen van het popje waarvan je wilt weten of het een Albino of een Ino is, en daarna kunnen de antwoorden misschien wel hier terecht komen.

jelle

Sorry er was iets mis gegaan, daarom staat er geen foto (ik had er wel een neergezet).   

jelle

Sorry het lukt mij niet om er een foto op te zetten.
Ik vraag het wel aan mijn vader hoe het moet,maar hij is nu een paar dagen weg.
Ik zal zo snel mogelijk een foto erop zetten.

bianca101

Albino is helemaal wit met rode oogjes
En een ino is geel met rode oogjes lutino helemaal geel en Cream ino zacht geel
Dat was wat ik vond aan informatie
Wij hebben een Cream ino

BudgieMe

Met ino duidt je ze allemaal aan.
Albino is helemaal wit met rode ogen inderdaad
Lutino is fel geel met rode ogen
Een ino geelmasker of ook wel crème ino genoemd is zacht geel met rode ogen en het masker vaak wat donkerder geel, deze laatste komt in verschillende zachte tinten geel voor maar als het echt fel is dan is het een Lutino.

Kleintjes

Voorbeeldjes heb ik van 'n collega-site geplukt (aangezien er veel zijn die tegenwoordig niet weten hoe 'n zoekmachine werkt, van welke firma dan ook...)

Lutino
Albino
Geelmasker ino
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

bianca101

Bedankt voor de informatie vind de laatste zin alleen onaardig over komen aan wie deze dan ook gericht mag zijn
Er is veel informatie te vinden dat klopt, maar voor een nieuweling zijn al die kleurslagen soms een beetje veel en door te vragen leren we, alsook dat we op fouten gewezen worden. Zo leren we er vanzelf meer ovet

jelle

Hier dan de foto van mijn parkiet:



[verwijderd door de beheerder]

DobbyFloppy

Ik denk aan de hand van de reacties een geelmasker ino, na wat uitgelegd is wat een albino, een lutino en een ino is
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

Citaat van: bianca101 op september 19, 2011, 19:21:51
Bedankt voor de informatie vind de laatste zin alleen onaardig over komen aan wie deze dan ook gericht mag zijn
Gaat om 't principe. Hier op dit forum staat zelfs uitgelegd in de huisregels dat de zoekmachine er is en er staat ook 'n stuk over hoe die werkt.
Als jij je aangevallen voelt, dat is jouw zaak. De opmerking is algemeen.

Op de basischool wordt zelfs al gewerkt met Google en die onzin.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marinkedejong

Er is veel deskundigheid op dit forum, daar twijfelt niemand aan, maar niet alles wordt even didactisch verantwoord neergezet. Het is natuurlijk wel de toon die de muziek maakt!

BudgieMe

Mercedes is een ino geelmasker inderdaad! ;)