Pico - Niezen en Oog

Gestart door Kruimira, september 15, 2011, 14:17:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kruimira

Hoi allemaal,

Ik had op het forum al wat rondgezocht over niezen, maar heb toch nog niet echt gevonden wat ik zocht. Onze Pico (nu zo'n 3,5 maand oud - nog geen eerste rui gehad) niest soms heel vaak. Niet elke dag, maar als hij niest is het wel zo'n 5 รก 10 keer heel snel achter elkaar. Ik heb gecheckt op snot en/of slijm, en dat is gelukkig niet het geval. Is het dan gewoon een onschuldige nies net zoals bij mensen?

Ook zou ik graag nog even wat advies willen over zijn oogje. Sinds ik hem heb, dat is zo rond half juli geweest, heeft Pico alsmaar last van zijn oog. Ik ben toen naar de DA gegaan en deze heeft mij een zalfje en een antibioticum voor in het water gegeven. Het hielp heel goed, maar helemaal weg is het niet gegaan. Hij schijnt er nu geen last meer van te hebben, want hij krabt er niet meer aan. Ook is het niet meer opgezwollen en rood, maar het blijft redelijk vochtig. Ik twijfel heel erg of ik terug moet naar de DA, omdat het gestress met het zalfje volgens mij op dit moment meer schade aanricht dan evt. medicatie het oog geneest. Wat zeggen jullie, nog even afwachten of het geneest en dan gaan, of toch meteen? Heeft dit misschien iets met het niezen te maken? En heeft iemand misschien enig idee binnen hoeveel tijd zo'n oog moet genezen?

Heel verhaal, sorry ;)

Joyce

Het niezen zou ook kunnen komen wanneer er een "stofje" in zijn neusje terecht is gekomen. Bij mij thuis hebben ze dat wel eens na een poetsbeurt. M.b.t. het oogje kan ik je helaas geen advies geven. Misschien iemand anders wel?

Moppers

Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat je hem hebt moeten zalven, of meer hoe hij daar zelf op reageerde. Maar dat is geen reden om hem niet nog een keer na te laten kijken. Wellicht is een andere behandeling nu beter op zijn plaats.
De stress van het zalven is maar kort. De gevolgen van oogproblemen kunnen echter levenslang zijn. Natuurlijk is het niet fijn om je parkietje iets te moeten laten ondergaan wat hij niet leuk vindt, dat weet iedereen die ooit medicatie toe heeft moeten dienen. Maar soms is het nu eenmaal in het belang van het dier. Vergelijk het met dit mensenmiddel: een penicillinekuur is hartstikke smerig, echt niet te hachelen, maar soms wel nodig. Is het klaar, dan ben je weer beter en ben je er vanaf. Je kunt nu beter na laten kijken of Pico verdere behandeling nodig heeft, die behandeling toepassen en het achter de rug hebben. Want het is nu niet te voorspellen wat voor gevolgen het kan hebben als je het laat gaan, wie weet verliest hij het zicht met dat oog wel. Dan is een relatief korte behandeling die inderdaad vervelend is een peulenschil.

Kruimira

Dat is inderdaad waar. Bedankt, ik zal snel het oog even nogmaals na laten kijken!

Moppers

Super! Laat je ons weten wat er uit het bezoek is gekomen?

Kruimira

Hoi, beetje late reactie, sorry!

Met Pico's oog gaat het een heel stuk beter. Ik heb een nieuw zalfje gekregen en dat werkt heel goed. Nu maar even afwachten of het niet weer terugkomt, maar tot nu gaat het elke dag beter!

Wat een ellende allemaal, met die beestjes, haha. Maar ze zijn het hartstikke waard!!