Namen !?

Gestart door Foxy Lady, oktober 23, 2005, 11:42:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Foxy Lady

Hey allemaal
Ik krijg zaterdag een parkietje in huis !!!hij is heel liefelijk, niet heel brutaal (ondeagend) ofzo, meer rustig en zacht.
Hij is donkergroen (jungle groen) met maar weinig geel.

Maar er zijn zoveel leuke namen dat ik niet meer kan kiezen!!
Voor de genen die Harry potter hebben gelezen leek mij
Remus
Lupin
luna of Percy heel leuk

Maar ook namen zoals matt, Roger of george wel leuk (engelse uitgesproken namen)

Hebben jullie nog leuke ideeen? of welke namen van degenen die ik heb voorgesteld vinden jullie het leukst ???

edit: owja, volgens mij is het een mannetje, maar dat wisten de kweker zelf ook nog niet zeker, het neusdopje was wel al aardig blauw, of zegt dat nog niet zoveel?

joey

http://www.parkietenfreak.nl/r-namen.php



kijk hier maar eens bij mischien vind je hier een leuke naam voor je parkietje


                                    gr sylvia Joey en Ian :D

Parkieten-Freak

#2
Leuke namen?
Kies maar uit.....! :)
http://www.birds-online.de/statistik/statistik.htm

Wat te denken van: Bird Lancaster, Ice T-Bird, The Goose, Atilla, Verdi, of...Gandi? :)


Karin

#3
Gandhi  :)
Volgens mij geen enkele parkiet die zo heet.

Parkieten-Freak

In Zwisterland woont een grasparkiet die Gandi heet :) (Weliswaar zonder h)
http://www.birds-online.de/statistik/g.htm


Foxy Lady

Het bedankt voor de links allemaal  :lol:

Ik vind ghandi toevallig een hele wijze man, en ik vind dat er nog een ghandi moet komen B)  Maar dat had je misschien wel aan mijn avatar en signature gezien ;)

Ik vind percy nog steeds heel leuk voor een parkietje, er zijn zoveel leuke namen !!  :rolleyes:

veronika

je kon ook je parkietje coco  = als hij een raar vogeltje is
                                 frogy =als hij zo gek is als crazy frog van axel f
                                 twix  = als hij dol is op trosgierst of andere snoepjes
                                 tweety= als het een stoute grasje is
                                 flufie =als het een lieve zachte knuffeltje is
                                 swing = als hij cool is en van zingen en dansen houd

ik hoop dat deze namen je hebben geholpen   :)  :excl:

Karin

#7
CiteerIn Zwisterland woont een grasparkiet die Gandi heet :) (Weliswaar zonder h)
http://www.birds-online.de/statistik/g.htm
[snapback]15445[/snapback]

:)

Mijn parkietje heet Terminator. Hij sloopt van alles in huis, dus vandaar.  
Toen hij nog van de buren was, heette hij Tweety, maar dat vond ik niet bij hem passen. Hij is meer een Terminator. Ik kort het soms af tot Termi.

Mijn vorige parkietje heette Dino, ik was stapel op hem. Hij was echt een schattig knuffelbeestje. . Hij kon heel goed praten.
Hij had een heel repertoire:
"Dino, Dino, Dino",
"busje komt zo"
"shit"
"wie is dat dan"
"pas op he"
"poepie"
"kusje"
"toetie"
"dikke Dino"
"want jij bent zo'n kleine toetie he"
en hij kon ook kuchen!  Dat laatste leerde ik hem niet, maar omdat ik vaak hoest (ik heb CARA) hoorde hij dat en deed hij me na.  :lol:

Karin

CiteerHet bedankt voor de links allemaal  :lol:

Ik vind ghandi toevallig een hele wijze man, en ik vind dat er nog een ghandi moet komen B)  Maar dat had je misschien wel aan mijn avatar en signature gezien ;)

Ik vind percy nog steeds heel leuk voor een parkietje, er zijn zoveel leuke namen !!  :rolleyes:
[snapback]15481[/snapback]

Heb je ondertussen al een naam bedacht?  :)

Foxy Lady

CiteerHeb je ondertussen al een naam bedacht?

haha nee, nog niet... er komen alleen maar meer ideeen bij !!

Nigel
oliver (hij is namelijk groen)
Zack
johnny (jonathan)

ehhmmm nou jah en nog veel meer...
ik vind de betekenis van de naam legolas ook heel leuk (collection of green leaves=groene bladeren) maar ik vernoem mijn parkietje liever niet naar iemand  ;)

jou parkietje kon wel veel zeggen hè karin !!!

en bedankt voor de ideeen veronika :lol:

ParkietenMenneke

hallo,
ik ben nieuw op dit forum en dacht: laat ik mij nu maar eens helemaal innestelen en mensen helpen, alhoewel ik nog maar net een parkiet heb :P

Ik heb een aantal vrienden met huisdieren en eentje daarvan (een russische hamster) heet gorbatsjov (maale vriend). Mijn parkiet heet Pyrrhus, omdat ik het leuk vind de naam van een bekend persoon uit de oudheid of mythologie te gebruiken. Als jij op school met geschiedenis of latijn of grieks misschien een leuk verhaal hebt gehoord met een avontuurlijke, sexy, slimme, vuile enz. hoofdpersoon, noem hem dan zo! Hardstikke leuk en er zit nog een verhaal aan vast ook!

Ik hoop dat ik mensen heb geholpen en dat ik verder ook nuttig kan zijn op het forum en dat ik een betje "inburger" :blush:
Maarten (en Pyrrhus)

Foxy Lady

hey bedankt voor je tip Parkietenmenneke!
Ik heb alleen jammer genoeg  geen geschiedenis meer... :glare:  
maar ik weet nog wel een beetje van geschidenis, Het was zeker een goeie tip.

En welkom op de Forum (niet dat ik er al lang bij zit) :lol:

ParkietenMenneke

Dank je wel!
Ik hoop dat er een keertje iemand is die zijn parkiet zo vernoemd naar iemand! Zou ik leuk vinden. :D
Maarten

Parkieten-Freak

Ik heb mijn parkiet naar een hele bijzondere "gast" vernoemd..... B)


ParkietenMenneke

#14
Croky heet dus croky omdat je croky lekker chips vind :P  of niet?

Parkieten-Freak

#15
CiteerCroky heet dus croky omdat je croky lekker chips vind :P  of niet?
[snapback]15782[/snapback]

Eh nee, Croky heet Croky omdat ik de vogel uit de Croky reclame zo leuk vind.... ;)
Oew :blink:  ik ga wel erg off topic nu :blush:


Foxy Lady

hehe geeft niks hoor, maar crocky is inderdaad wel een leuke naam !

ParkietenMenneke

#17
kan je hem ook lays noemen :D

grietje

#18
die van mij gaan ernst en bobbie heten ( kinderprogramma) mijn zoontje koos eerst voor bob en wendy ( bob de bouwer ) maar t blijken 2 kereltjes te wezen dus wordt t nu ernst en bobbie kijk hier maar eens

Karin

#19
Citeer
CiteerHeb je ondertussen al een naam bedacht?

haha nee, nog niet... er komen alleen maar meer ideeen bij !!

Nigel
oliver (hij is namelijk groen)
Zack
johnny (jonathan)

ehhmmm nou jah en nog veel meer...
ik vind de betekenis van de naam legolas ook heel leuk (collection of green leaves=groene bladeren) maar ik vernoem mijn parkietje liever niet naar iemand  ;)

jou parkietje kon wel veel zeggen hè karin !!!

[snapback]15690[/snapback]

Ik denk dat als je het parkietje morgen krijgt dat je dan pas ziet welke naam goed bij hem past! Dan komt er vanzelf een passende naam in je op, zeker weten.  ;)

Mijn parkietje kon mij onwijs goed imiteren, ik stond er soms eigenlijk zelf van versteld hoe goed hij mij kon nadoen.

De meeste woorden leerde ik hem wel bewust, maar sommige dingen leerde hij zelf, zoals mijn geluiden van het hoesten. Dat hoesten deed ik nooit bij hem in de buurt, maar hij hoorde het natuurlijk wel.

En wat hij ook heel goed van mij na kon doen was het geluid van heel diep inademen. Ik heb CARA en dan gaat ademen af en toe wat moeilijker. Als je heel diep inademt, klinkt het een beetje als een zucht, dat kon hij dus ook. Dan was hij aan het kletsen van "shit, shit, shit" en hoorde je ineens tussendoor (precies zoals ik dat soms doe) die diepe inademing. Best wel genant eigenlijk, haha!   :blush:

Hij was echt een schatje, zo ontzettend lief.

Robin

waarom noem je hem niet foxy van je accountnaam

Foxy Lady

hij is er dan eindelijk !!!
ik heb hem zaterdag opgehaald, hij is nu al aan mijn gehegt en aan handen gewent  :D  En ik heb hem Percy genoemd!

Bedankt voor al jullie ideeen, ik post ook nog wel een foto... maar die moet ik eerst nog maken :D

Foxy Lady

#22
nou ik heb dan eindelijk foto's, ze zijn wel een beetje een andere kleur geworden omdat het met flits moest, dus hij is een iets donkerde groen en zijn blauwe stipjes zijn wat meer violettig.... ik post misschien nog wel een keer een betere foto...

percy -1
percy -2
Percy -3

Hey Foxy lady
Foto's palaats je in de daarvoor bestemde fotoalbum
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act...&module=gallery
Niet hier op het forum tenzij je er iets mee wil aantonen
kijk maar even bij de forum regels
gr safrena

Ingrid

Hoi Foxy Lady,

Percy is al een echt fotomodel!! Het is een mooi parkietje  :) .

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Hihihi wat een schatje, en Percy is een leuke naam.
Veel plezier met je nieuwe huisgenootje! :D


Foxy Lady

CiteerHoi Foxy Lady,

Percy is al een echt fotomodel!! Het is een mooi parkietje  :) .

Groetjes, Ingrid
[snapback]16713[/snapback]


CiteerHihihi wat een schatje, en Percy is een leuke naam.
Veel plezier met je nieuwe huisgenootje! :D
[snapback]16734[/snapback]

haha dankje wel Ingrid en Parkieten-freak!! :lol: