Ik herken dit probleem wel. Ik heb mijn parkieten alleen samen gekocht als koppeltje.
Het vrouwte deed dit eerst ook met eten of als ze op het stokje zaten pakte het vrouwtje in 1x zijn staart.
Elke keer als ze dat deed gaf k haar een standje met mijn vinger.
Dus bijvoorbeeld mannetje was aan het eten, moet zij dr als een gek ook bij alsof het HAAR eten is. Zij hem wegjagen en hem er niet meer bij laten, stuur ik het vrouwtje weg, omdat ze moet delen.
Later durfde het mannetje ook wel van zich af bijten, en nu doet ze bijna niks meer.
Alleen wil ze nog wel eens het voerbakje voor zichzelf hebben, als het mannetje dan op het stokje ernaast zit en hij wil er bij komen piept ze gelijk waarschuwend alsof zij de baas is. Dan krijgt ze nog van mij wel een standje.
Hun hebben maar 1 eetbak en hebben moeten leren delen. Ze hebben nu ook beiden hun eigen plekje op het voerbakje:P
Mannetje moet altijd links, en vrouwtje altijd rechts.
Als het mannetje dan ook aan het eten is en het vrouwtje komt erbij, springt hij terug op het stokje, vrouwtje erop en dan hij weer

Het vrouwtje is bij mij nogal een brutaaltje die denkt dat ze de baas is terwijl ze donders goed weet dat ik de baas ben over beiden.
Zoals ze af en doe doet vindt ik haar een beetje een jaloziepoes, maar gelukkig komt dat niet meer vaak voor;)
Ik heb ze ook het woordje foei aangeleerd, en ik heb een hondenclicker. Als ze het goed doet: click, en zeggen braaf/goedzo zodat ze snapt click betekent 'goed'
Als ze stout zijn: Foei, dat mag niet. Zo leren ze ook de betekenis ervan