4-animals

Gestart door CocoChanel, september 14, 2011, 01:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CocoChanel

Ow wat erg dit.
Ik zat net een topic te lezen waar jullie het hadden over dennis pappagaaien en 4-animals.
Ik heb Coco bij 4-animals gekocht!  :(
Ik vond het meteen al een vieze en rare winkel, vogels die heel ziek waren en met veel te veel in een glazen bakje gepropt.
Maar ik dacht dan hebben we te minste één vogeltje gered..

Coco lijkt niets te mankeren behalve dat hij gekortwiekt is, maar zal ik toch maar even langs gaan bij een VA of DA om hem te laten onderzoeken?
Wat vinden jullie?

Liefs x

BudgieMe

Een ontlasting onderzoek kan geen kwaad.

Sorry is laat dus drop even deze link;

http://grasparkiet-online.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=4&t=5918

Ander forum, ik weet het maar sta in bijna slaap mode,....

Moppers

CiteerIk vond het meteen al een vieze en rare winkel, vogels die heel ziek waren en met veel te veel in een glazen bakje gepropt.
Maar ik dacht dan hebben we te minste één vogeltje gered.
Je hebt er dus niet voor betaald? Want anders heb je 1 vogel gered maar dergelijke handel gestimuleerd.

CocoChanel

Hihi maakt niet uit hoor Budgie,
heel nuttige informatie, ga vanmiddag de vogelarts in Nooddorp bellen.
Iemand ervaring met hem/haar?

En helaas Moppers heb ik wel betaald.
Toen wist ik nog niet wat ik nu allemaal al weet.

Moppers

Ik neem aan dat je Nootdorp bedoelt. Voor zover ik weet zit daar geen vogelarts (wel twee gewone dierenartsenpraktijken). Hoe heet hij/zij?

lovesbudgies

Bij 4-animals komen veel zwakke vogels vandaan, jammer genoeg. Ook hoor je vaak verhalen over besmettelijke ziekten zoals pbfd.

Je kunt hem lichamelijk na laten kijken door een vogelarts, laat dan inderdaad ook gelijk de ontlasting nakijken. Een goede dierenarts zou je ook adviseren om de vogel te laten checken op pbfd, pacheco, polyoma en chlamydia, maar dat is een duur grapje.

In nootdorp zit geen vogelarts! Helaas hebben veel van ons de ervaring dat je niet veel hebt aan een 'normale' dierenarts, je bent er veel geld kwijt voor geen of een verkeerde diagnose. Simpelweg omdat ze weinig verstand van vogels hebben, ontlastingonderzoeken worden ook vaak verkeerd geïnterpreteerd.
Ik zou even langs mw. Kindermans in Vlaardingen gaan, of dkl Duinoord in Den haag. Je kunt de ontlasting ook opsturen naar Hedwig van der Horst, maar een lichamelijk onderzoek is ook belangrijk.

CocoChanel

Ow wat raar, ik heb het adres namelijk gewoon hier van de site.

Dier- en Zorgcentrum Zuid-Holland
Drs. Marco te Loo
Dorpsplein 5 - 7
2631CX Nootdorp
Tel: 015-2579578
Dier- en zorgcentrum Zuid Holland

Ik ga in ieder geval deze week zijn poepjes (hihi) opsturen voor onderzoek.
Lovesbudgies heel erg bedankt voor de adressen van de VA 's.
Iedereen bedankt voor het advies.

Bianca x

lovesbudgies

Je hebt helemaal gelijk! Zij hebben 2 dierenklinieken, en volgens mij werkte hij vroeger alleen in wateringse veld en niet in nootdorp, maar nu blijkbaar wel, het staat ook op de website.

Veel succes met de poepvracht, hahaha.