geslacht lutino

Gestart door bianca101, september 13, 2011, 14:35:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bianca101

hallo we hebben een parkietje gehaald en volgens de kweker was dit een lutino. nu las ik dat bij deze het geslacht moeilijk te bepalen was.
en we zijn best wel een beetje nieuwsgierig. vroeger heb ik een blauw mannetje gehad welke erg tam was.

[verwijderd door de beheerder]

Petr@

Allereerst zou ik je willen vragen om de zinnen met een hoofdletter te beginnen. Staat wat netter ;)

Ik denk een mannetje en ik denk ook dat het een ino is en geen lutino.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

marquancez

Ik denk ook een mannetje.
maar ik denk dat het een regenboog is lijkt namelijk veel op die van mij.

[verwijderd door de beheerder]

BudgieMe

Het is een ino geelmasker, ook wel crème ino genoemd.
Hoe oud is hij/zij, ik twijfel over geslacht.

bianca101

Sorry ik zal er op letten. Hij zij is lichtgeel met rode oogjes
Het parkietje was met de foto ruim 4 weken oud
De vaderparkiet was een bont gekleurde en de moeder volgens mij blauw en er was 1 wit broertje of zusje
Ik zal binnenkort eens een betere foto proberen maar op het moment is hij zij niet heel fotogeniek.

Kleintjes

Ik gok dat je hem ten tijde van de foto 4 weken had?
Als hij pas 4 weken oud ws, had ie nog bij de ouders moeten zijn ;)

Ino's zijn lastig vanwege hun kleur. 100% garantie heb je pas als je DNA test laat doen, maar dat is niet handig met grajes, wel voor grotere papegaaien.

Ikzelf heb Lutino's gehad, gelukkig popjes (makkelijk te herkennen ;) ). Bij dit knapperdje durf ik niet te gokken, nog niet in ieder geval.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

bianca101

Ik schrik een beetje nu want de kweker vertelde dat due 4 weken was en zelfstandig at en weg mocht
Ik begrijp nu dus dat ik een te jong beestje heb, dit vind ik best erg

BudgieMe

Citaat van: Kleintjes op september 13, 2011, 18:59:30

Ino's zijn lastig vanwege hun kleur. 100% garantie heb je pas als je DNA test laat doen, maar dat is niet handig met grajes, wel voor grotere papegaaien.


Dit klopt niet, sorry,...en is grasjes! Met S, let op je spelling, hahah sorry dat was onder de gordel. ;)

Ino neusdoppen zijn goed te 'lezen' maar je moet wel de leeftijd weten.

En ja met 4 weken weg als dat zo is/was is schandalig!

DobbyFloppy

Hier even afbeelding met neusdopjes, ook voor jonge parkieten  ;)

[verwijderd door de beheerder]
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

Toch is dat bij de Ino's lastiger :P.
Sommige poppendoppen (wat 'n woord...) kleuren niet helemaal naar de 'standaard' regel, en bij de manne net zo.

De 'algemene regel' gaat vaak wel op, dat is waar. Maar, hoeft niet altijd.

Tja, soms typ ik sneller dan dat goed voor me is  :-[. Of 't is gewoon tijd dat ik eens wat beter op let :P
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

De regel is dat poppen doppen altijd doen wat ze moeten doen,....

Die van de mannen dus niet,...

Net als in het eggie dus, mannen zijn lastiger.  :-X

Kleintjes

Citaat van: BudgieMe op september 13, 2011, 23:06:20
Net als in het eggie dus, mannen zijn lastiger.  :-X

Nee toch? :P Dat zeg je nu pas *giechelt*

Terug on topic:
Hmm... hoe 't ook zij, bij ino's zijn de poppen doppen bruin / beige. Soms zijn ze iets lichter van kleur. Tenminste, da's mijn ervaring.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Net als alle poppen doppen dus  ;) , dus weten hoe oud de vogel is is belangrijk want in begin stadium is dat lastig bepalen. ( hormoontjes )

Mannen ino doppen worden dus niet blauw,...lastige donders,...

Moppers

Citeerhoe 't ook zij, bij ino's zijn de poppen doppen bruin / beige. Soms zijn ze iets lichter van kleur.
Ze zijn dus in ieder geval nooit lila? Want dat is de kleur die ik bij dit specifieke vogeltje zie. Ik dacht al aan man, maar aangezien ik niet 100% zeker was had ik nog niet gereageerd. Maar op basis van de heerlijke discussie tussen jou en Maartje bevestigd dit mijn vermoeden wel.

bianca101

Dit kwam ik tegen op het net "als de vader niet zichtbaar lutino is zijn de jonge lutino 's poppen

Rond de neusgaatjes zit wel wit
Ik zal nog eens met de spiegelreflex een foto proberen te maken ipv met de mobiel

Kleintjes

Citaat van: Moppers op september 14, 2011, 11:43:44
Ze zijn dus in ieder geval nooit lila? Want dat is de kleur die ik bij dit specifieke vogeltje zie. Ik dacht al aan man, maar aangezien ik niet 100% zeker was had ik nog niet gereageerd. Maar op basis van de heerlijke discussie tussen jou en Maartje bevestigd dit mijn vermoeden wel.

Ik heb 't idee dat ik de draad nu zelf kwijt ben *gaat draadje zoeken*.

Ben wel eens benieuwd hoe de dop er uit ziet.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

bianca101

Goedemiddag. Ik heb vandaag denk ik wat betere foto`s gemaakt, de andere waren van vorige week met de telefoon gemaakt. Alleen zijn nu mijn foto`s te groot om te plaatsen. Iemand die me helpen kan hoe ik dit toch voor elkaar krijg?

bianca101

Heb nog een paar foto`s gemaakt met een echte camera nu

[verwijderd door de beheerder]

Petr@

Wat een lieverd. Ik denk nu aan een pop gezien het wit bij de neusgaatjes.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

bianca101

Het is echt een schatje die nu het drinkbakje probeert los te breken

Moppers

Met deze foto's ga ik ook meer voor een (jonge) pop.

DobbyFloppy

Mooie vogel hoor, vooral met die lichtgele glans bovenop het wit.
Ze lijkt wel een beetje qua dat koppie op mijn parkiet Dobby, deze is alleen meer grijswit.
En aan het lichtblauwe neusdopje denk ik inderdaad ook een popje.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

BudgieMe

#22
Dit is een popje. ;)

Citaat van: Moppers op september 14, 2011, 11:43:44
Ze zijn dus in ieder geval nooit lila? Want dat is de kleur die ik bij dit specifieke vogeltje zie. Ik dacht al aan man, maar aangezien ik niet 100% zeker was had ik nog niet gereageerd. Maar op basis van de heerlijke discussie tussen jou en Maartje bevestigd dit mijn vermoeden wel.

Als het paarsachtig is dan is het een man inderdaad. Maar dat is deze niet met de betere foto's goed te zien. ;)