Yesim valt Pasha lastig.

Gestart door _White_, september 12, 2011, 18:53:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

_White_

Hallo allemaal!

Ik heb zoals altijd heel breed op het Internet en op het Forum gezocht naar mijn antwoorden maar kon het dus niet vinden en vandaar deze nieuwe Topic!

Nou mijn vraag is dus dat de laatste paar dagen Yesim (mannetje 4 jaar) Pasha (mannetje 4 maanden) lastig wanneer hij in zijn buurt is zet Yesim zijn veren op en heeft echt de kleinste pupillen en wat hij daarbij doet is dan tillen ze beiden hun pootjes op maar Yesim komt er dus bovenop en zet zijn poot op 't lichaampje van Pasha. Dat bevalt hem dus niet totaal niet, te horen aan zijn kreten!

Ik heb ze momenteel even apart gezet Yesim zit nu samen met Mavis (popje 5 maanden) in een aparte kooi. Ik zou niet weten wat er met Yesim aan de hand is wat hij probeert te doen. Ik zelf dacht eerst eraan dat hij jaloers is op Caze maar Pasha en Caze geven elkaar totaal geen aandacht, de enige die elkaar aandacht geven in het groepje zijn alleen maar Yesim en Caze. Voor de rest zijn er geen koppels uit de 4 pietjes die ik heb.

En nog iets wanneer Yesim Pasha dus lastig valt komt Caze heel soms tussen beide in alsof ze Pasha beschermt en niet wilt dat hij ongedeerd raakt.
Oh ja, en nog iets heel erg belangrijk! De hormonen van Yesim zijn ontzettend hoog actief, hij is echt uit op paren maar dat gaat niet, omdat er geen popje is die oud genoeg is om dat waar te kunnen maken :S

Ik weet geen raad meer, ik weet dat het een lange tekst is dus lees hem even als je denkt dat je er antwoord op weet!
Graag jullie aandacht en reacties, want ik weet echt geen raad meer =(

ei en ij, blijft soms lastig ;) voor je opgelost.

Kleintjes

Klinkt misschien vreemd, maar wat zijn de precieze / preciese vragen? (Zelfs ik kom wel eens in de war emt die rare spelling)

Yesim heeft last van zijn hormoontjes, daar kun je niets aan doen.
Pootjes tegen elkaar aan zetten / op elkaar zetten is meestal 'n soort van dominantie spelletje, wie is de Chef (maar dan voor parkietjes :P ). Ook daar kun je niets aan veranderen. Je kunt alleen in de gaten houden dat 't niet op 'n vechtpartij uitloopt. Rollebollen hoort er wel eens bij, zo lang er geen bloed vloeit is er eigenlijk niet veel aan de hand.

(Ik gok dat dit eigenlijk de vragen waren?)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

_White_

#2
Ja dat waren het heel erg bedankt, ja. Nee sorry ervoor dat het niet duidelijk was wat ik wilde vragen. Ik wilde precies weten wat er aan de hand was met mijn pietjes, want dit is sinds een paar dagen aan de gang. Nu weet ik dus wat er aan de hand is. En ik vond het zielig voor Pasha zo jong en geen aandacht van de anderen vandaar dat ik me ervoor zorgen maakte. Heel erg bedankt voor uw aandacht en antwoord :P!

Spelling ;)

Kleintjes

Geen probleem en graag gedaan.

Wellicht dat andere leden nog (meer) tips voor je hebben.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

_White_

Ik hoop het nu ik er meer over nadenk, volgens mij heeft Yesim in de gaten dat Pasha 'volwassen' wordt en dat hij daarom dit doet, want zoals ik al zij dit gebeurde eerder niet en opeens wel. Dus Yesim probeert eigenlijk maatregelen te nemen voordat Pasha al volwassen is zodat hij weet wie de baas is. Maar zo te zien snapt Pasha er niets van, want hij heeft totaal geen interesse om de 'man' uit te hangen :S

BudgieMe

Dit moeten ze onderling toch zelf uitmaken, hoort erbij.
Even een gekke vraag; weetje zeker dat je jongste een man is?...

_White_

ja een hele mooie blauwe neusdop heb hem zelf bewust uitgekozen in de dierenwinkel

BudgieMe

Ok, de linker vogel op je avatar leek mij geen blauwe dop te hebben,....

_White_

#8
Ja, maar dat is Pasha ook niet :D Als je mijn verhaal goed had gelezen staat er in dat ik hier 4 pietjes heb. Pasha en Mavis die heb ik later bij gekocht en Caze 1 maand eerder dan hun. En Yesim had ik 4 jaar geleden gekocht (hij was een koppel met een ander popje die is overleden aantal jaren geleden =( ) ik probeer een keertje wat fotos van alle vier te plaatsen voor duidelijkheid.

_White_

Zij aanzicht van Pasha en zijn rare pootjes!:



En nog een aantal:



Met zijn allen:






BudgieMe

Ok, beetje donkere onscherpe foto's maar zie geloof ik wel 2 mannen en 2 poppen. ;)

_White_

#11
Hmmm, 't is zo omdat het volgens mij niet met daglicht is gebeurd. En nog iets: als je goed kijkt heeft Pasha (de meest linkse) rare pootjes. Hij heeft er helemaal geen moeite mee maar hij ziet er gewoon zo raar uit. Hij kan prima klimmen en lopen. Alleen wat me wel opvalt is dat wanneer hij boven op de kooi is nooit op de lange tak zit ik er op leg, maar steeds daar achter op de tralies. Wat zou er aan de hand kunnen zijn met zijn pootjes (ja ik weet dat u/jij geen VA bent maar wel een hobbykweker (toch?) en misschien weet u daar wel iets mee.)

Spelling mag toch wel wat aan geschaaft worden. Groetjes, Kleintjes.

BudgieMe

Kan in het blok gebeurd zijn,...
Te veel druk op de vogel door pop of oudere jongen, ergste vorm is spreidpootjes.

Is ook geen ramp als het beestje zich goed red, staat alleen niet zo mooi maar ja je hebt ook mensen met X benen.  ;)

_White_

#13
Ja, da's waar. Gelukkig heb ik hem daar weg gekocht, want hij was er slecht aan toe daar. Hij was echt heel slecht toegetakeld door de andere daar. Hij is nou een schat van een beessie, kan mooi zingen vooral! Niet omdat ik zelf een jongen ben, maar hier kunnen de mannen aardig goed zingen. Laten ze hier echt goed horen! En vooral Yesim kan het goed, misschien omdat hij ervaren is vind het zo mooi!

En iets heel belangrijks: bedankt voor al je reactie heb er echt veel aan gehad! BEDANKT  ;)

Aangepast. Bij vragen of opmerkingen hoor ik dat graag. Gr Kleintjes.

BudgieMe