Jongevogel van 4 weken helemaal vies moet schoon help ?

Gestart door AngeliqueZoe, september 12, 2011, 17:49:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AngeliqueZoe

Hallo,
Ik heb vandaag een pietje opgehaald bij een fokker..
Maar toen ik thuis kwam zag ik dat hij helemaal poepbrokken om zijn poten heeft en zijn verenkleed is vies.

Dat van zijn verenkleed is niet zo erg maar hij kan nu niet op zijn voetjes staan, en ik heb ook al het pietje in een klein laagje water gezet om het een beetje te laten weken, maar dat gaat te langzaam en hij heeft het nu aardig koud hij zit nu in me vest tegen mij aan..
Ik weet dus niet goed wat ik moet doen en of ik iets fout doe, ik wil graag weten hoe ik dat het beste kan schoonmaken.


p.s. het vogeltje had geen ouders meer vandaar dat ie zo jong met me is meegegaan anders had ik dat dus niet gedaan !!!!!!

Mirjam

Je kan het beste met een wattenstaafje gedrenkt in lauwwarm water zijn pootjes proberen schoon te maken.
Het zal een behoorlijke klus zijn, maar het is absoluut noodzakelijk dat je de poepjes weghaalt!
Kun je anders een foto plaatsen zodat we kunnen zien hoe erg het is?

AngeliqueZoe

Ja met wattenstaafjes gaat dus niet dat zou 5 weken duren voordat het eraf is
hier de fotos, ik heb ook nog wat fotos gemaakt van het hele pietje !





_White_

Dat ziet er beslist niet fijn uit! ik zou het niet weten veel succes ermee!

AngeliqueZoe

#4
Oke, de ballen ''stront'' zijn eraf met weken. Ik kon ze er nu zachtjes aftrekken en ze lieten goed los..
Abnormaal hoe hij dat zo ver heeft laten komen : ik heb de fokker zelf niet gesproken

Maar ik weet dat ik eigelijk een beetje dom ben geweest, ik kon dat pietje daar alleen echt niet laten
Ik hoop dat hij het gewoon gaat overleven

Alleen met het pap geven ik vind het toch wel moeilijk om zijn krop te voelen en te voelen of hij nou leeg of vol is
Ik heb hem nou eten gegeven. Alleen de krop is naar mijn zeggen nog niet vol (in de dierenwinkel hier in de buurt werkt een jonge vrouw die veel van pietjes af weet, dus die heeft mij laten voelen bij een valkparkietje als de krop vol zit.
Alleen vind ik het toch moeilijk om dat te beordelen of hij nou vol zit of niet.
help als het kan, mvg

Gewoon ABN graag. Toch is met ch, en Zen is Chinees.

Mirjam

Welke pap geef je hem en hoeveel geef je hem per keer?

AngeliqueZoe

#6
ik geef hem nutribird en ik geef het een beetje tot ik het idee heb dat zijn krop vol zit.
want een ervaren parkieten houdster legde mij dus uit hoe ik het moest voelen... bij een valkparkiet
bij dit grasparkietje is het dus een stukkie moeilijker.

en ik weet dat ik onervaren ben met jonge vogels maar ik hoop gewoon dat ik via het forum wat extra hulp kan krijgen

p.s. ik maak vandaag nog een afspraak bij de dierenarts want hij heeft ook slechte ontlasting waterig en bruin ???

Normaal standaard ABN graag. Zen is Chinees. Gr, Kleintjes

BudgieMe

Misschien heb je hier iets aan;

http://www.gras-valkparkieten.nl/kweken/handopfok/

En door te wegen kan je het controleren dus, heb je een digitale weegschaal?