Zieke Ticco?

Gestart door .parkiet., september 09, 2011, 14:49:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

.parkiet.

Hallo Allemaal,
Ik heb een parkiet en zijn naam is Ticco. Hij is nu ongeveer 4 jaar.
Hij praat en fluit tegen ons en is altijd vrolijk om iemand te zien.
Vorig jaar waren wij op vakantie en toen is hij naar ons opa en oma geweest.
Toen Ticco terugkwam at hij niets. Dit is na een paar dagen over gegaan.

Nu is Ticco sinds woensdag 7 september ziek geworden.
Op de hoofdpagina staan 12 symptonen die een parkiet met ziekte kan hebben.
En Ticco heeft er 8 van! Ik heb ze hieronder gezet. Degene die dikgedrukt zijn heeft Ticco.
Kan iemand alsjeblieft helpen?

Groetjes Ilse

De symptonen:
- De vogel eet en/of drinkt niet
- Hij zit met opgezette veren op 2 pootjes
- De parkiet slaapt op 2 pootjes
- Uw parkiet praat en/of kwettert niet meer
- De ontlasting is waterig
- Er is sprake van "staartwippen"

- De kopveren van de parkiet zijn bevuild door slijm
- Er is sprake van evenwichtsstoornissen
- De parkiet heeft geen mooie bevedering
- De snavel en/of neusdop zien er "poreus" uit
- De vogel slaapt meer dan normaal
- De vogel heeft geen interesse voor zijn omgeving

.parkiet.

Hallo Mensen,

Het is allemaal te laat voor Ticco.
Vanmiddag om kwart voor 4 begon Ticco te fladderen met zijn vleugels en hij werd helemaal hysterisch.
Toen pakte ik Ticco uit zijn kooi. En in mijn handen is Ticco overleden.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal.
Ik vergeet je nooit lieve Ticco.

Groetjes Ilse

hillie

Wat sneu voor je,
Misschien volgende keer eerder naar een DA gaan.

.parkiet.

Dankjewel.
Ik ben niet zo van de dierenarts. Ticco was woensdag zo ziek geworden en hij ging vrijdag dood in mijn handen.
Als ik naar een dierenarts was geweest op vrijdag dan was hij op een onbekende plek gestorven en nu was hij bij mij in mijn handen.

Maar nu kwam ik erachter dat ons vorige parkietje Tweety op dezelfde manier is gestorven als Ticco. Kan dit met de omgeving te maken hebben of iets anders? Want ik wil niet dat er weer zo'n lief parkietje op dezelfde manier sterft.

Kleintjes

Mijn advies zou zijn om in dit geval sectie te later verrichten, aangezien je weet / vermoedt dat 't vorige parkietje op net zo'n manier is overleden.

't Kan diverse redenen hebben dat parkeitjes ziek worden.

Belangrijk is om uit te zoeken wat er mogelijk is fout gegaan:
Stond hij op 'n tochtige plaats?
Waar stond de kooi?
Wat kreeg hij te eten?

En nog veel meer van die 'simpele' vragen, die veel verschil kunnen uitmaken.

Ik denk echter, dat sectie de beste keuze is. Dan weet je (in de meeste gevallen) precies wat er aan de hand was.
Parkietjes laten pas laat zien dat ze ziek zijn, omdat ze in de natuur nagenoeg meteen ten prooi zouden vallen bij tekenen van zwakte / ziekte. Is dus goed mogelijk dat je parkietje al lang ziek was, zonder dat je 't wist.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

.parkiet.

We hebben Ticco al begraven in de tuin dus ik denk dat sectie laten verrichten niet meer kan.
Ticco stond in de hoek van de kamer bij een raam en dat raam kon een klein stukje open.
Daar stond hij omdat onze eettafel daar staat en daar zitten wij het meeste.
Ticco kreeg parkietenzaad en af en toe kreeg hij eivoer bij het parkietenzaad.
En af te kreeg hij wel is een stukje soepstengel of appel.
Wat zou de beste plek zijn om een parkiet neer te zetten?

Kleintjes

Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

CiteerIk ben niet zo van de dierenarts. Ticco was woensdag zo ziek geworden en hij ging vrijdag dood in mijn handen.
Als ik naar een dierenarts was geweest op vrijdag dan was hij op een onbekende plek gestorven en nu was hij bij mij in mijn handen.
Deze redenatie raakt naar mijn mening kant noch wal. Ook bij de dierenarts was je er gewoon bij geweest. Als je naar de dierenarts was geweest, bijvoorbeeld op woensdag al, dan had Ticco misschien met succes behandeld kunnen worden. Je zal nu nooit weten of het zin zou hebben gehad. Maar als je per definitie niet naar een dierenarts wil, neem dan geen huisdieren.

Kleintjes

Citaat van: Moppers op september 12, 2011, 17:01:09
Deze redenatie raakt naar mijn mening kant noch wal. Ook bij de dierenarts was je er gewoon bij geweest. Als je naar de dierenarts was geweest, bijvoorbeeld op woensdag al, dan had Ticco misschien met succes behandeld kunnen worden. Je zal nu nooit weten of het zin zou hebben gehad. Maar als je per definitie niet naar een dierenarts wil, neem dan geen huisdieren.
Mee eens/
Kunnen we de huisarts ook meteen schrappen lijkt me. Is net zo'n basis behoefte voor ons als dat de Dierenarts 'n basisbehoefte voor diertjes is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

.parkiet.

Maar dan was Ticco niet in mijn handen gestorven op zijn plekje waar hij altijd was.
En Ticco is vorig jaar ook ziek geweest. Toen hebben we hem ander voer gegeven en daarna was het weer beter. Maar waarschijnlijk was dat heimwee naar ons omdat wij op vakantie waren geweest.
En ik wil wel naar de dierenarts maar ik ben woensdag niet meteen gegaan omdat we dachten dat het misschien wel over ging. Vrijdag wilden we wachten tot ons pap thuis was en kijken wat hij ervan vond. Maar toen hij thuis was lag Ticco al in mijn handen. En ook hebben we ons opa gebeld die zijn hele leven lang parkietjes heeft gehouden en andere vogels. Hij zou die avond nog even langs komen om te kijken. Dus we hebben wel degelijk hulp gezocht voor Ticco. En ik snap ook wel dat jullie deze mening hebben. En wij zijn altijd goed geweest voor onze huisdieren. En onze volgende huisdieren. Ik zou ze nooit iets tekort doen want daar zijn huisdieren niet voor.

tash

ziek is ziek, wij gaan ook naar de dokter als we ziek zijn.

Echter hangt het af van de mate van ziekheid/ hoe het dier zich op dat moment voelt,
Zelf hebben we ook een aantal (lees boel) beesten, maar ik ga niet voor ieder ding naar de DA/VA/RA ;)
Afhankelijk van de toestand, ernst, pijn en stress en nog een aantal factoren die meewegen valt hier de beslissing naar de DA te gaan of niet
wel is het zo dat ik me in ''de wereld van'' bevind dus dat het daarom misschien net even iets anders is
Daarbij is hier wel altijd AB+pijnstilling op voorraad

hillie

Maar als een parkietje ziekte symptomen laat zien.
Dan is die al aardig poosje ziek.
Omdat ze het zolang mogelijk proberen het niet te laten zien.
Omdat ze in de vrije natuur dan makkelijk prooi zijn voor andere dieren.

.parkiet.

Ja daar waren wij achter. Ticco was al een hele lange tijd ziek en sinds die woensdag zagen we het. En we wilden vrijdag toch maar naar de dokter gaan omdat ik had gelezen dat het heel erg was. Alleen wilde we wachten op ons pap omdat die de auto bij zich had naar zijn werk. Dus we konden gewoon nergens heen! Anders waren we wel naar de dierenarts geweest.

Kleintjes

Citaat van: .parkiet. op september 18, 2011, 12:50:29
Ja daar waren wij achter. Ticco was al een hele lange tijd ziek en sinds die woensdag zagen we het. En we wilden vrijdag toch maar naar de dokter gaan omdat ik had gelezen dat het heel erg was. Alleen wilde we wachten op ons pap omdat die de auto bij zich had naar zijn werk. Dus we konden gewoon nergens heen! Anders waren we wel naar de dierenarts geweest.

Geen buren / kennissen?

Ik begrijp dit niet helemaal: " Tico was al lange tijd ziek" en deze : "Ik had gelezen dat het heel erg was".
Wisten jullie dan al langer dat hij ziek was of wat hij had? Ik probeer je niet aan te vallen, ik probeer 't alleen duidelijk te krijgen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

.parkiet.

Nee we wisten niet dat hij zo ziek was. Daar kwam ik daarna achter omdat ik wilde weten wat er aan de hand was. En buren en kennissen hebben we wel maar die waren allemaal nog werken het was kwart voor 4 'smiddags.

Kleintjes

Dierenartsen zijn ook in de avonduren voor spoedgevallen te bereiken.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

.parkiet.

Ja dat weet ik maar om kwart voor 4 is Ticco overleden en toen was er niemand thuis met een auto en anders was ik echt wel gegaan. Al was het 12 uur 's nachts.
Bedankt voor jullie medeleven en alle tips verder.
Ticco I Will Never Forget You!

Er mag een slotje op.

Parkieten-Freak

Op verzoek een slotje.