Nieuw Parkietje

Gestart door katrien, oktober 22, 2005, 16:33:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

katrien

Hallo

Misschien weten jullie nog dat mijn vorige parkietjes "Picco en Winnie"
overleden zijn  :(

Maar nu heb ik een nieuw "Flupke"
De tweede dag kon ik al mijn hand rustig in de kooi steken en kwam even op mijn vinger kruipen.Maar ik zie dat hij een raar vogelte is.

Hij maakt veel koprollen rond zijn stokje
laat zich ondersteboven vallen naar het onderste stokje
en klimt in het hoekje van de kooi aan de spijlen met zijn pootjes een split en probeert met zijn hoofdje tussen zijn pootjes te kruipen :D
Grappig zicht :D

Maar is dit wel normaal (hij speelt NIETmet zijn speeltjes maar met zijn eigen)

Groetjes katrien( Picco Winnie) en Flupke

Chantalleke

#1
Hoi Katrien,

Ja hoor, dit klinkt heel normaal. :D  Parkietjes zijn net mini-acrobaatjes. De meeste jonge parkietjes laten hun speeltje in het begin links liggen. Waarschijnlijk zal Flupke wanneer hij wat ouder is vanzelf zijn speeltjes wel gaan opzoeken.

Groetjes,
Chantal

Missa

Hoi,
Ik herken dit volledig van bij Poco, het is niet te geloven wat voor stunten hij uithaald! Soms vraag ik me af als zijn pootjes niet zullen breken door die stunten, maar blijkbaar zijn ze heel sterk! Als Poco op zijn stokje zit bij zijn spiegeltje zet hij zijn ene pootje iets hoger en draait met zijn kopje tussen zijn pootjes zodat hij met zijn rugje tegen de spiegel zit en met zijn pootjes in zo precies in spreidstand staat! Hij doet dit nu ook tegen zijn tralies! Oh en hoeveel hij niet met één pootje aan zijn schommeltje hangt te bengelen,niet te geloven!!!
Poco is nu ongeveer 5 maanden dus nog een jonkie, maar al een heuse stuntman!!

Groetjes Missa

katrien

Oké bedankt
Flupke lijkt presies op jouw vogeltje Pocco :D