ruilen?

Gestart door marquancez, september 07, 2011, 21:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Heb je 'n foto van de vleugels?
Wel 'n foto zodanig dat we kunnen zien of de veren geknipt zijn, of erger.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Petr@

Bij mij in Rotterdam verkopen ze op de markt van die nep vogeltjes, die kun je aan en uit zetten. Het enigste wat je hoeft tedoen is de batterijen vervangen als ze leeg zijn ;).
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

marquancez

wat een rot opmerkingen komen er.
ik kan er toch ook niks aan doen dat ik ben opgeligt!

Kleintjes

Citaat van: Kleintjes op september 13, 2011, 21:58:38
Heb je 'n foto van de vleugels?
Wel 'n foto zodanig dat we kunnen zien of de veren geknipt zijn, of erger.

Heb je die of kun je die maken?
Is niet te veel gevraagd hoop ik.

Citaat van: marquancez op september 14, 2011, 13:48:54
wat een rot opmerkingen komen er.
ik kan er toch ook niks aan doen dat ik ben opgelicht!

Goed informeren en inlezen is altijd de eerste stap. Je hebt wel 'n wijze les geleerd.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Citaat van: marquancez op september 14, 2011, 13:48:54
wat een rot opmerkingen komen er.
ik kan er toch ook niks aan doen dat ik ben opgeligt!

Mag ik jou verzoeken om je toon een beetje matigen?
Stuur eerst eens een goede foto in, pas dan kunnen we beoordelen of de vogel geleewiekt is of niet.


DobbyFloppy

Citaat van: marquancez op september 14, 2011, 13:48:54
wat een rot opmerkingen komen er.
ik kan er toch ook niks aan doen dat ik ben opgeligt!

Volgende keer gewoon even lezen wat de anderen allemaal zeggen voordat je er tegin in gaat.
Als er geprobeerd word te helpen en je op elke reactie wel een weerwoord hebt dan krijg je dit dus.

Ik heb het geluk gehad dat ik wel parkieten mocht omdat in de tijd dat ik nog bij mijn ouders woonde mijn moeder vaak thuis was.
Als ik naar school was, verzorgde zij de parkietjes voor mij. Na schooltijd en in het weekend moest ik het verder doen.
Nu woon ik op mezelf en heb ik ook veel meer tijd voor de beestjes.
Als ik eventjes een middagje weg moet zorg ik dat de kat lekker buiten is, en zorg ik ook dat er een radio aanstaat zodat ze zich ook vermaken.

En tja een parkietje vergt nu eenmaal wat aandacht, omdat het ook wel gezelschapsdieren zijn die niet graag alleen zijn, daarentegen vergen knaagdieren wat minder aandacht dan de parkiet.
Want een parkiet of welk dier dan ook vraagt tijd en verzorging. Het is en blijft een levend dier!
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

marquancez

Citaat van: DobbyFloppy op september 14, 2011, 17:32:03
Volgende keer gewoon even lezen wat de anderen allemaal zeggen voordat je er tegin in gaat.
Als er geprobeerd word te helpen en je op elke reactie wel een weerwoord hebt dan krijg je dit dus.

Ik heb het geluk gehad dat ik wel parkieten mocht omdat in de tijd dat ik nog bij mijn ouders woonde mijn moeder vaak thuis was.
Als ik naar school was, verzorgde zij de parkietjes voor mij. Na schooltijd en in het weekend moest ik het verder doen.
Nu woon ik op mezelf en heb ik ook veel meer tijd voor de beestjes.
Als ik eventjes een middagje weg moet zorg ik dat de kat lekker buiten is, en zorg ik ook dat er een radio aanstaat zodat ze zich ook vermaken.

En tja een parkietje vergt nu eenmaal wat aandacht, omdat het ook wel gezelschapsdieren zijn die niet graag alleen zijn, daarentegen vergen knaagdieren wat minder aandacht dan de parkiet.
Want een parkiet of welk dier dan ook vraagt tijd en verzorging. Het is en blijft een levend dier!
ja dat weet ik en daarom zit ik na school ook erbij.
en de kweker zei dat het best kon als hij maar genoeg speelgoed heeft.
en de radio wil ik ook best zacht aan hebben als ik er niet ben.

lovesbudgies

Een beetje laat, maar er zijn meer topics van TS die uit de hand dreigen te lopen:

Lieve experts, laten we informeren en 'opvoeden', en niet aanvallen.
En lieve leden die vragen hebben, laten we leren van de mensen die al jaren ervaring hebben, zij denken aan het welzijn van jullie vogels.

Soms komen berichten aanvallend over terwijl ze niet zo bedoeld zijn, denk eraan tijdens het schrijven hoe het overkomt als tekst op internet, de lezers horen de toon van je stem niet. En neem niet alles op als een aanvallend bericht, vaak zit er een goed advies in verpakt!

lovesbudgies

Dat berichtje was een modberichtje voor allen, nu even een berichtje aan TS:

Van dingen als: 5 weken oud, gekortwiekt, geleewiekt, moet tam zijn, met de hand opvoeden, parkieten alleen houden en weinig tijd voor parkieten gaan onze haren recht overeind staan.
Waarom? Omdat het simpelweg niet goed is voor de welzijn van de parkiet.
Vergelijk het met een kind dat met 10 jaar (te jong!) alleen en op zichzelf (eenzaam!) in een kamer van 2 bij 2 (te klein!) wordt gezet. Als je dan ook nog zijn benen afhakt,hem samen met een leeuw (katten!) zet, hem nooit opzoekt en van baby af aan handopfok (oftewel geen moedermelk maar gewoon brood) geeft heb je een beetje de situatie als bij deze parkieten. Eigen mishandeling dus. Jammer genoeg hebben veel mensen niet zoveel kennis over parkieten, en denken ze dat het een goede situatie is, maar dat is het niet.

Als jij 2 parkieten van 6 a 8 weken haalt die gewoon hun vleugels hebben, door de ouders gevoed zijn en ze samen in een grote kooi houdt, in een andere kamer dan de katten, ze een paar uur per dag los laat vliegen en ze een paar uur per dag aandacht geeft heeft niemand daar een probleem mee. Dan ben jij een goed baasje! Dan zijn de parkieten gelukkig en met een beetje geluk ook nog eens snel tam.

DobbyFloppy

Mijn kat mag zoiezo niet bij de parkieten, in het begin mocht ze alleen onder toezicht in de slaapkamer bij de parkieten zodat ik kon kijken wat de kat ging doen.
Ze was mij te geforceerd op de vogels dus hebben we het besluit gemaakt geen kat meer in de slaapkamer.
Radio staat altijd wel aan voor parkieten, en ze kunnen vliegen wanneer ze willen, s'avonds half 10 gaat de deur dicht en handdoek erover en dat weten ze.
Als ik in de avond wegben moet de kat binnen blijven, maar ze is gelukkig niet slim genoeg om deuren te openen.
Ik ben vaak genoeg thuis voor de dieren, en ik loop ook regelmatig wel heen en weer en geef ze aandacht.

Mijn parkieten zijn gelukkig snel tevreden en zijn gek op lekker spelen op de kooi, maar ik zou niet zonder ze kunnen.
Ook in de kooi hebben mijn parkieten de wereld aan ruimte, ik heb namelijk een valkparkieten kooi, (Ferplast Viola), ze kunnen rustig van stok naar stok springen, en soms besluiten ze ook wel eens om via de tralies te klimmen.
Behalve de standaartstokken zitten er ook nog 3 kleinere houten stokjes in, en 2 Pedi-Perch stokken die goed zijn voor nagels, snavel en hebben een stevige houvast.
Ik gebruik dit merk omdat deze eigenlijk niet slijt maar toch werkt.
Foto 1: Pedi-Perch(xs, s, l en xl dus ook beschikbaar voor grotere vogels als papegaaien xs is de maat die ik heb)
Foto 2 en 3: De puimsteen zitstok, merk; Purmiche-perch (deze heb ik in het begin gehad slijten vrij snel)

[verwijderd door de beheerder]
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Taz

Ik heb 3 parkietjes die ik gewiekt (helaas) kreeg.

Echt niet dat ze tam zijn, nu dat ze kunnen vliegen...  Alleen als het donker is en ze in een goede bui zijn, stappen ze op mijn hand.

Maar, ik hou vol... hopelijk gebeurt het ooit nog eens... Maar tijd, tijd is het sleutelwoord...

Kleintjes

Lijkt me beter dat dit topic ook op slot gaat, aangezien de diertjes weg gaan.

Bedankt dat je ons hebt laten zien hoe de vluegels er uit zien, kan niemand er van leren.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses