in het bakje.

Gestart door marquancez, september 05, 2011, 13:16:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

hoi ik heb 2 grasparkietjes en 1 gaat steeds in het etens bakje zitten.
nu eten ze met ze 2en uit 1 bakje en kan die andere dus niet eten.
ik had er wel een soort van dekseltje bij gekregen maar dan is het te diep.
kan iemand me helpen?

Parkieten-Freak

Heel eenvoudig: hang 2 etensbakjes op. :)


Marije

Wij hebben een open voerbak aan de tralies hangen waar ze met z'n tweeën tegelijk kunnen eten want die van ons maakten ook ruzie!

marquancez

#3
ze maken geen ruzie maar als er 1 in gaat zitten komt hij er dan niet bij ze eten graag samen.
en ik geef speciaal voer dat lastig is te maken in 2.
dus 2 bakjes is geen optie. maar hij poept er steeds in en daarom vraag ik voor een oplossing.

lovesbudgies

Volgens mij is er geen andere oplossing dan meer bakjes, of andere bakjes, ophangen.
Wat voor voer geef je dan?

Parkieten-Freak

Citaat van: marquancez op september 05, 2011, 21:56:20
ze maken geen ruzie maar als er 1 in gaat zitten komt hij er dan niet bij ze eten graag samen.
en ik geef speciaal voer dat lastig is te maken in 2.
dus 2 bakjes is geen optie. maar hij poept er steeds in en daarom vraag ik voor een oplossing.

Ze eten graag samen terwijl er één in de voerbak zit. Leg dat eens uit en vertel dan ook meteen waarom twee voerbakjes geen oplossing zijn.


Kleintjes

Ik kan me eigenlijk geen een voer soort voorstellen dat niet in 2 bakjes te verdelen is.
Ben toch wel erg benieuwd watdit dan voor iets spannends is dat je voert.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marquancez

#7
Ik maak zelf een mix wat de dieren arts van Artis heeft gezegd.
Dus parkieten zaad met brinta, roosvice, ei voer en wat water. En het is aardig weinig, dus lastig te maken in iets aparts of over te scheppen want dan zit er helemaal weinig in een bakje.
(Leestekens en Hoofdletters geplaatst. Gr, Kleintjes)

Kleintjes

Mag ik vragen waarom je dat voert?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Ik gaf mijn parkiet Moppie ook altijd zaad met Brinta, eivoer en een paar drupjes water. Toch kreeg ze daar niet zo weinig van dat het voor 2 parkieten niet in 2 bakjes te doen was.
Met zaadmengsels hou ik een hoeveelheid van zo'n 15 mL aan: ik gebruik een maatdopje om zaad of pellets mee in voerbakjes te doen, 1/2 bakje per parkiet. Het maatdopje dat ik gebruik is 30 mL, vandaar dat ik weer hoeveel mL per parkiet.
15 mL in 1 voerbakje is zeker niet te weinig om 'bruikbaar' te zijn. Dus of je geeft je parkieten niet genoeg te eten, of het is eenvoudiger dan je denkt.

marquancez

#10
Citaat van: Moppers op september 06, 2011, 18:06:31
Ik gaf mijn parkiet Moppie ook altijd zaad met Brinta, eivoer en een paar drupjes water. Toch kreeg ze daar niet zo weinig van dat het voor 2 parkieten niet in 2 bakjes te doen was.
Met zaadmengsels hou ik een hoeveelheid van zo'n 15 mL aan: ik gebruik een maatdopje om zaad of pellets mee in voerbakjes te doen, 1/2 bakje per parkiet. Het maatdopje dat ik gebruik is 30 mL, vandaar dat ik weer hoeveel mL per parkiet.
15 mL in 1 voerbakje is zeker niet te weinig om 'bruikbaar' te zijn. Dus of je geeft je parkieten niet genoeg te eten, of het is eenvoudiger dan je denkt.

ik geef ze ieder geval genoeg eten want er blijft elke keer aardig veel over. Maar ik laat het gewoon zo, eten ze maar niet gelijk:p

Leestekens toegevoegd. Dan is die lange zin tenminste leesbaarder.

BudgieMe

Gezonde vogels die normaal eten kan je beter gewoon een zaadmengsel geven ipv er een papje van te maken.
Het zijn geen baby's,...

marquancez

#12
Dit topic kan gesloten worden.

Op verzoek *KLIK*