rond vliegen

Gestart door parkietenlover, augustus 31, 2011, 20:55:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover

soms laat ik mijn parkietjes los vliegen maar ze vliegen telkens tegen de muur is dit erg
(mijn vorige parkietje is gestorven door tegen het raam aan te vliegen hij het een gebroken nekje opslag dood    REST IN PEACE SEPPE   RIP 20/12/2010)

Kleintjes

Als ze steeds hard tegen dingen aan vliegen vraag ik me af: Is er genoeg licht? Kunnen ze wel goed vliegen?

Echt gezond is 't niet als ze steeds overal tegen aan knallen, dat kan verkeerd gaan.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Tegen raam vliegen moet je voorkomen door zeker in het begin de gordijnen dicht te doen.
Tegen muren blijven vliegen is niet normaal, als ze eenmaal de ruimte afgetast hebben is dat over.
Met koppie stoot tegen het plafond is ook alleen de 1e vlucht.

parkietenlover

er is wel genoeg licht!
(het is wel een grappig zicht :P   maar ik ben wel bezorgd!)

williwaw

Vliegen ze allebei tegen de muur op? En hoe vaak is: "soms laat ik ze los"? Ze moeten leren navigeren in een ruimte waar ze los vliegen, zoals BudgieMe ook zegt. Een botsing kan optreden, maar niet telkens als ze los vliegen. Gaat het nu misschien al beter?

parkietenlover

#5
Ik ben een paar weken geleden begonnen met ze los te laten, maar ik moet ze wel nog kunnen vangen. Ik liet ze bija elke dag los.

(Leesbaar en begrijpbaar gemaakt. Leestekens ook maar toegevoegd. Groetjes, Kleintjes)

foxie13

Het is beter als je ze in de kooi tam maakt, het vangen van een parkietje is erg stresvol. Als ze tam zijn kan je ze gewoon rustig in de kooi zetten.

lovesbudgies

Vangen moet je echt voorkomen, laat ze zelf terug de kooi ingaan als ze honger krijgen, of zorg ervoor dat je ze terug kunt zetten.

parkietenlover

#8
Dat heb ik al geprobeerd, maar op de een of andere manier weet het mannetje het dekseltje eraf te krijgen van buitenaf en zo kan hij en het vrouwtje eten. Maar ik ga ze vandaag nog eens los laten, hopelijk gaat het nu beter!
Duimen maar! ;)

Leestekens geplaatst en je tekst uit elkaar gehaald zodat 't geen lange zin meer is. Groetjes, Kleintjes.

lovesbudgies

Even het dekseltje afplakken dan, want dit is gevaarlijk. Je kunt ook andere voerbakjes in de kooi hangen en voor de gaten van de oorspronkelijke bakjes een klepje doen. Die zijn speciaal daarvoor te koop. (voorfront klepjes en veertjes)