pedi perch, welke diameter?

Gestart door *wendy*, augustus 31, 2011, 08:29:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Beste mensen,

Ik heb een pedi perch zitstok gekocht voor Sky. De stok die ik gekocht heb lijkt mij alleen erg groot voor de pootjes van Sky. Wanneer is zo'n stok te groot? Ik heb die van 17cm lang, met een diameter van 3,5cm, tenminste die afmeting staat op de website (Zooplus).

Ook las ik hier op het forum (in mijn zoektocht naar een antwoord op bovenstaande vraag) dat je de stok niet op zijn favoriete plekje moet hangen, omdat het dan z'n pootjes kan beschadigen. Dat kwam ik maar één keer tegen, dus vandaar mijn vraag: klopt dat?

Groetjes Wendy

lovesbudgies

Ja dat klopt, een parkiet die uren lang op de pedi perch zit kan wondjes aan zijn pootjes krijgen. Hang de zitstok bijvoorbeeld voor het drinkbakje, zo zitten ze er elke dag toch even op.

Je moet de een-na-kleinste stok hebben, ongeveer 2 cm in diameter.

*wendy*

Oké, dat is dan die van 12cm? Met een diameter van 2,7cm? Dat is de kleinste op Zooplus zo te zien.

Dan heb ik dus nu wel een Pedi Perch van 17cm met een diameter van 3,5cm, die ik dus niet kan gebruiken? Misschien is er iemand op het forum die deze van mij over wil nemen? Ik heb er € 3,39 voor betaald. Ik woon in Limmen. 

lovesbudgies

Je kunt 'm best gebruiken hoor, beter te breed dan te smal.  :)

*wendy*

Kan dat geen kwaad voor zijn pootjes dan? En heeft het wel hetzelfde effect?

BudgieMe

Ik heb de Hagen zitstangen en die vallen geloof ik in zelfde categorie, ze zitten er graag op hoor en heb nog nooit iets aan de pootjes gezien dat het kapot was of zo.
Ik heb meerdere soorten op gelijkwaardige hoogte dus ze kunnen kiezen waar ze willen zitten.

Moppers

Ik heb regelmatig een liaan in een van de volières hangen. Het zitoppervlak is door variërende dikte en door het krullen van de liaan op sommige plekken we 5 centimeter breed. Die stukjes slaan ze niet over. Ze gaan er over het algemeen niet op zitten slapen, maar aangezien ze er soms zelf voor kiezen wel op zo'n breed plekje te zitten en ook voor dunnere stokjes kunnen kiezen, lijkt het mij geen enkel probleem. Als het oncomfortabel zou zijn, dan zouden ze die brede stukken wel ontwijken.

*wendy*

Oké, dat is mooi. Ik heb de stok in ieder geval van zijn favoriete plekje verwijderd en op een minder favoriete plek opgehangen. Hij zit er graag op, maar geen uren, dus dat lijkt me prima. Ik krijg niet de indruk dat hij het niet prettig vindt, en wat je zegt: dan zou hij er echt niet op gaan zitten.

De pedi perch is volgens mij ook van Hagen, het is deze: http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooiuitrusting/roesten/73826.

BudgieMe

Klopt ja, die heb ik dus ook, in 2 maten.
Alleen de grootste niet dus, niet zo zeer dat ze daar niet op zouden willen maar beetje prijzig.
En ze zijn ook best zwaar.

*wendy*

Nee, die grootste vond ik ook een beetje overdreven :P Ben blij dat ik deze dan nu niet voor niets heb :)

foxie13

Ik wil ook zo'n Hagen stok kopen, maar kan je die makkelijk schoonmaken?

*wendy*

Ja, poepjes veeg je er meestal zo af, maar anders kan je de stok zo onder de kraan afspoelen :)

BudgieMe

Even weken in een sopje en dan met een nagelborsteltje. ;)

foxie13

Bedankt! Ik heb de stok gekocht en Fox is er blij mee :-D.