Kooi opnieuw inrichten: voerbakjes ook?

Gestart door *wendy*, augustus 29, 2011, 11:48:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*wendy*

Als ik de vogelkooi opnieuw inricht, takken op een andere plek, speelgoed op een andere plek, kan/moet ik dan ook zijn voerbakjes op een andere plek hangen?

BudgieMe

Nee hoor en dat kan ook niet eens bij elke kooi.

Ik neem aan dat je dit doet omdat er een nieuw vogeltje bij komt?
Dan gaat het alleen om een favoriete zitplek en speeltje, zodat er minder territorium gedrag zal zijn.

*wendy*

Ik richt de kooi anders in om Sky weer een beetje uit te dagen. Er komt geen vogeltje bij :)

Het ging mij er vooral om dat hij wel z'n eten weer kan vinden, dus of het in dat opzicht 'gevaarlijk' is om de bakjes op een andere plek te hangen. Ik heb een kooi zonder gaten voor de voerbakjes en losse voerbakjes, dus ik kan de bakjes op heel veel verschillende plekken hangen.

*wendy*

Hmmz, voerbakjes op een andere plek lijkt geen goed idee. Hij gaat steeds naar de oude plek en als ze daar niet hangen eet hij maar niet. Terwijl ik hem al twee keer op z'n voerbakje heb gelokt, eet hij er niet uit als ze op de nieuwe plek hangen. Zodra ik ze terug hang op de oude plek, gaat hij meteen uitgebreid eten :S

De rest van de nieuwe inrichting is overigens wel een succes :)

Bonnie en Clyde

Ik verander vaak en laat ze hun eten zoeken en dat doen ze graag!

*wendy*

Misschien moet je eerst even kijken van wanneer een topic is ;)

Bonnie en Clyde

#6
Ik had best door hoor dat deze al een eind geleden is geplaatst. Maar ik dacht: ik zie wel als er nog reactie op komt

*oud topic*