jonge parkiet 's avonds terug in de blok?

Gestart door willow, augustus 26, 2011, 17:17:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

willow

Hoi,

Mijn parkieten hebben 3 jonge gekregen 2 daarvan zijn uitgevlogen en nu gaat de ene 's avonds terug naar de blok en de andere niet ,moet/mag ik die 's avonds dan in de blok zetten of is dat niet nodig? mij lijkt dat hij/zij de warmte van moeder nog nodig heeft ze zijn nu bijna 5 weken.
Alvast bedankt

inge

Hoi,ja hoor zet het s,avonds maar weer terug lekker warm bij de moeder dat mag.
Veel succes met de kleintjes ;)

willow

Hoi bedankt voor de info,ik vond het zo zielig dat hij/zij vannacht niet in de blok heeft geslapen,het was al schemerig dus ben ik de kooi niet meer in gegaan om de parkieten niet van streek te maken,straks zet ik ze lekker terug bij moeder :)

lovesbudgies

Je mag het parkietje terugzetten, maar het is niet echt meer nodig. Tegen deze tijd gaan ze buiten het blok slapen. Zolang het kleintje zelf terug kan, is er niets aan de hand en mag je ze lekker hun gang laten gaan.

willow

Oh dan hoef ik mij daar niet druk om te maken dan want gisterenavond heb ik hem terug gezet en binnen 10 minuten was hij/zij weer uit de blok,heb ook nog niet gezien dat de moeder buiten de blok voert of er bij gaat zitten ,hij/zij eet wel zaadjes en trosgierst en eivoer en net zag ik dat ie brood zat te eten

lovesbudgies

De vader hoort ze buiten het blok te voeren. Brood geven is geen goed idee, daar kan de krop van verstopt raken op zo'n jonge leeftijd.

willow

#6
Oh van dat brood wist ik niet. Ik heb dat liggen voor de oudere, die eten het graag. De vader komt eigenlijk niet in het plaatje voor. Deze 3 jongen zitten met 2 vrouwtjes in de blok, die delen ze samen. Het mannetje voedt de poppen ,die vervolgens de jongen gaan voeden. De vader heb ik nog niet in het blok gezien. Je zou bijna denken dat die 2 poppen een koppel vormen, wil dat dan zeggen dat de jongen buiten de blok op zich zelf zijn aangewezen en niet bijgevoerd worden?
Bedankt voor de reacties.

Tekst leesbaar gemaakt en de zinnen van elkaar losgemaakt. Let hier op. Groetjes, Kleintjes

willow

Sorry,ik zal er op letten. Het is een gewoonte geworden door de sms berichten. Alles achter elkaar met komma's.

BudgieMe

De vader zet het voeden en opvoeden buiten het blok voor, als de jongen klein zijn dat de moeder dat, soms doen ze het samen.
2 poppen die dit doen is redelijk uniek.