2de parkietje gekocht als maatje maar..

Gestart door Linds, augustus 26, 2011, 11:38:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linds

Ik heb mijn eerste parkietje (mannetje) sinds november (toen een week of 6-7). In juli ben ik alleen gaan wonen en hij trok aan zijn veren tot het bloedde (is beginnen bijten aan zijn veren sinds ik heb moest pakken om antibiotica te geven omdat er bacteriƫn in zijn stoelgang zat). Na fijne tips hier ben ik een 2de mannetje bij gaan halen (afleiding + minder eenzaam), hij is ongeveer een maand of 3 oud. Ze zitten nu 2weken samen in de kooi, de oudste heeft nog wel wat bang van de jonge, maar het lijkt stilaan wel te wennen.
Mijn eerste vraag: de oudste kan door dat gepluk niet meer goed vliegen, als de jongste naar hem toevliegt heeft hij wel wat bang. Ze tikken soms ook naar elkaar. Is dit normaal en went dit nog? of breng ik de jongste terug naar de voliere van waar hij kwam en probeer ik een andere match te vinden?
Tweede vraag: sinds gisteren begint te oudste weer te plukken, vandaag hing het bloed weer aan zijn snavel. ik heb hem nu gevangen en er kruidenspul opgedaan wat ik bij de dierenarts had gekregen, maar dan heeft ie natuurlijk weer bang van mij. en die extra stress kan hij nu wel missen, denk ik. Wat moet ik hier mee?

lovesbudgies

Het is logisch dat het parkietje zich kwetsbaar voelt, hij kan tenslotte niet goed vluchten van de kleine, daarnaast kunnen jonge parkieten wat opdringerig zijn. Het snavel tikken is een goed teken.

Heeft de dierenarts ook gecontroleerd op mijten? Daar kunnen parkieten ook van gaan plukken. Ik zou het spul wel blijven smeren, het is even vervelend voor hem, maar hij heeft het wel nodig.

Je zou ze, voor de rust van de oudste, ook een tijdje in twee aparte kooien kunnen zetten.