Ultrasone geluiden

Gestart door ismailb58, augustus 22, 2011, 00:02:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ismailb58

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een parkiet in huis en ik ben benieuwd of parkieten ultrasone geluiden kunnen horen. Ik heb namelijk een apparaat die ultrasone geluiden uitzend, welke muizen en ratten verjaagd. Ik heb het apparaat voor de zekerheid uitgezet. Kan iemand mij hier iets meer over vertellen????
Alvast bedankt.

BudgieMe

Die worden vaak in volières gebruikt dus denk ik wel ok, tenzij je konijnen of cavia's hebt, die vinden dat dan weer niet zo lekker,...

Wouter

Mensen en parkieten hebben allebei een maximaal waarneembare geluidsfrequentie van ongeveer 20.000 Hz, alles daarboven is dus voor beiden ultrasoon.
Muizen kunnen daarentegen wel tot 1.000.000 Hz horen.

Het apparaat is dus prima te gebruiken in huis!

Kleintjes

Beetje off-topic:
Werken die apparaatjes echt? En welke gebruik je dan 't best?
Zit zelf namelijk ook met muizen op zolder... heb geen zin dat die straks m'n dure paardrij spullen aanknagen :S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

BudgieMe

Een vriendin heeft het geprobeerd in haar voliere, helaas zonder resultaat.
Ik ken geen succes stories in mijn directe omgeving, alleen wat je op het internet vind.

Moppers

Ik heb een aantal maanden geleden ook zo'n apparaatje gekocht. Er zaten muizen in het plafond van mijn slaapkamer, daar waren ze fijn de isolatie uit elkaar aan het trekken. Dat kwam niet bepaald ten goede van mijn nachtrust.
Het apparaatje werkte als een tierelier. Gericht op twee gaatjes in het plafond (het geluid wordt gedempt door bijvoorbeeld gipsplaten) zijn ze binnen enkele seconden verdwenen.
De frequentie die het apparaatje uitstoot ligt ver boven de bovengrens van parkietengehoor, ook in de praktijk blijkt dit: ze merken er helemaal niets van, zelfs niets als je het apparaatje op ze richt.

Ik heb een apparaatje van merk Weitech, het model WK0220-E. Kostte volgens mij iets van €30, gekocht in een dierenwinkel.
Hij heeft ook een anti-insectenstand, maar toen ik hem in die stand op een motje richtte, gebeurde er helemaal niets... Maar goed, daar heb ik hem ook niet voor gekocht.