3-1

Gestart door Taz, augustus 24, 2011, 21:12:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taz

Hoi Allemaal,

Hier even een update van de 4 gevleugelden alhier... Korte intro: Wij hebben Groover (popje) in februari gekregen. Omdat 1 vogeltje zo zielig is, gingen wij op zoek naar een mannetje. Eind maart gingen wij Brutus ophalen. Deze zat echter dicht tegen Gerrit (popje) aangekropen. Wij hebben toen de (stomme) fout gemaakt ze allebei te kopen.
Het resultaat... een setje van Brutus en Gerrit en een nukkige en afstandelijke Groover.
Twee weken geleden hebben wij een nieuw mannetje gekocht voor Groover. Spek.

Het resultaat... Een gezellig groepje van 3; Spek is volledig ingeburgerd bij Gerrit en Brutus. Groover jaagt nog altijd iedereen weg die in haar buurt komt.

Ik weet dat het pas 2 weken zijn dat Spek hier zijn vleugels heeft uitgeslagen (hij doet het echt supergoed!) en dat het voor Groover mogelijk wennen is... maar voor alsnog lijkt onze opzet niet echt geslaagd. Is er iemand die ervaring heeft met zo'n situatie? Trekt dit nog bij?


Ik hoor het graag!
Groetjes Tanja

_White_

ik heb nu oook 4 parkietjes de eerste 2 kunnen goed met elkaar onder weg gaan, maar Yesim kan niet met Mavis(popje) en Pasha omgaan (in ieder geval beter dan dat Caze het doet) Yesim en Caze kroelen en voeden de heletijd elkaar. Maar niemand die aandacht geeft aan de andere 2 heel af en toe zoekt Yesim Pasha (mannetje) op en dan tikken ze elkaar met de snavels. En met Yesim en Mavis is het heel anders, want wanneer Yesim Mavis opzoekt wilt Mavis er niets van weten en steeds ook andersom...

En Caze mag niemand in haar buurt hebben iedereen word weggejaagd.... (inmiddels al een paar weken)

Zo zit het bij ons khoop dat het allemaal goed komt zowel bij jou/u, mij en iedereen.

MvG Mo...

GeetjeBird

Zo zie je maar weer dat wij niet kunnen bepalen of parkietjes elkaar leuk vinden of niet....dat blijft een grote gok. Klikt of het klikt niet...maar ze hoeven ook niet perse allemaal verliefd op elkaar te zijn he..

Het is in jou geval alleen jammer dat popje Groover nu zo geisoleerd in groep leeft. Maar misschien heeft Groover gewoon toch wat meer tijd nodig. Ik wee tniet hoe oud ze is? maar Spek is nog een jong parkietje? Leeftijdsverschil kan dan ook nog wel wat uitmaken hoor...

Moppers

Je zou kunnen proberen of Groover en Spek wel naar elkaar toe trekken als je ze in een andere kooi zet. Dan wordt Spek niet afgeleid door Brutus en Gerrit en hebben ze rustig de tijd om elkaar beter te leren kennen.

Taz

Citaat van: GeetjeBird op augustus 25, 2011, 08:46:44
Maar misschien heeft Groover gewoon toch wat meer tijd nodig. Ik wee tniet hoe oud ze is? maar Spek is nog een jong parkietje? Leeftijdsverschil kan dan ook nog wel wat uitmaken hoor...

Groover is van december / januari en Spek is van eind mei. Ze zijn allebei nog vrij jong. Ik vraag me af in hoeverre dit al zo'n afgetekend resultaat zou kunnen opleveren.

Citaat van: Moppers op augustus 25, 2011, 14:29:34
Je zou kunnen proberen of Groover en Spek wel naar elkaar toe trekken als je ze in een andere kooi zet. Dan wordt Spek niet afgeleid door Brutus en Gerrit en hebben ze rustig de tijd om elkaar beter te leren kennen.

Is op zich een idee, maar dan zou ik dat moeten doen op het moment dat ik thuis ben. Groover is namelijk ronduit agressief naar de andere parkietjes toe. Flinke snauw en knauw als er eentje in de buurt komt. Ik vraag me af in hoeverre het schade kan brengen aan de positieve houding van Spek.
Iemand die daar ervaring mee heeft?

Grtz,
Tanja