Handopfok

Gestart door majella, augustus 21, 2011, 18:57:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

majella

Hallo,
Ik heb 3 grasjes die ik met de hand groot breng.
Ze zijn ondertussen al 6 /7 weken, maar eten nog altijd niet alleen. Is dat normaal en hoe kan ik ze stimuleren?
Vanaf welke leeftijd moet ik stoppen met de pap?

grt
Majella

Tekst aangepast met leestekens. Let hier op. Groetjes, Kleintjes

lovesbudgies

Hai Majella,

Grasparkieten met de hand grootbrengen moet je alleen doen als je er ervaring mee hebt, je meerdere parkieten hebt, en alleen in uiterste noodzaak. (bv als de ouders overleden zijn.)

Zaadjes eten leren parkieten van hun ouders. Mocht je die, of andere parkieten die al zaadjes eten hebben, laat ze dan elke dag even samen los met de kleintjes en geef ze allen tegelijk zaadjes op een groot bord. De kleintjes kijken de kunst dan vanzelf af.
Het helpt om de zaadjes even te laten weken in water, zo worden de schilletjes zachter en zijn ze makkelijker te pellen. Ook nat eivoer en droog trosgierst zijn makkelijk te eten voor ze.
Zo geef je ze 3x per dag te eten. Daarna kun je kijken hoeveel behoefte ze nog aan pap hebben. Meestal wordt die behoefte vanzelf minder.

Je moet tot ongeveer 8 weken pap geven, als ze er al eerder geen behoefte meer aan hebben stop je gewoon.

Ook voor hun opvoeding is het nu (eigenlijk al veel eerder) belangrijk dat de kleintjes vaak samen los zijn met volwassen parkieten.

majella

#2
Hoi lisanne,
Hartelijk dank voor u reactie. Ik heb nog een aantal volwassen parkieten en kan ze daar  regelmatig even bij laten.
Groetjes
Majella

(leestekens)